Öljynkulutuksesta ja lämpötila-anturin toiminnasta..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

b7745
-
Viestit: 80
Liittynyt: 16.1.2011 10:30

Öljynkulutuksesta ja lämpötila-anturin toiminnasta..

ViestiKirjoittaja b7745 » 1.8.2011 18:56

Passat -94 2E-moottorilla. öljyä kuluuu n. 4l/10000km. Onko normaalia vanhalle saksalaiselle(330tkm)? Ei savuta ja lammikoita ei synny keulan alle. Mihin se öljy häviää?

Niin ja..

Mitähän häiriöitä viallinen moottorin lämpötila-anturi voi aiheuttaa? Semmonen vikakoodi löytyi huollossa. Mittaristossa lukemat kohdallaan mutta ohjausyksikkö saa väärää tietoa ilmeisesti.

Bensa haisee välillä lämpimällä koneella ja nykimistä silloin tällöin pienillä kierroksilla/moottorijarrutuksessa. Ja tyhjäkäyntihäiriöitä joskus. Viallisen anturin aikaansaannoksia?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 1.8.2011 21:59

Ei ole normaalia kulutusta. Luultavasti ohjurinkumit vainaat.

Uusi anturi ei ole kallis kannattaa vaihtaa.

b7745
-
Viestit: 80
Liittynyt: 16.1.2011 10:30

ViestiKirjoittaja b7745 » 8.8.2011 8:44

Mittailin vastuksia antureista ja tuloksia:

Vanha anturi(kiinni vielä)
- 1,3Kohm(mittarille menevä?) ja 2,7Kohm(moottorinohjaus) 20 asteessa
- 0,1Kohmia ja 0,2Kohm 95 asteessa

Uusi anturi:

- 1,0Kohm ja 2,3Kohm 20 asteessa
- 0,1Kohm ja 0,4Kohm 95 asteessa

Onko näillä vastusarvojen eroilla käytännön merkitystä? Vai mitä se VW-huollon vikakoodi meinasi? 00522(jäähdytinnesteen lämpötila-anturi G62): "katkos/oikosulku plussaan, staattinen"

onko johto poikki/nirhautunut?

nikkon
-
Viestit: 19
Liittynyt: 3.8.2011 21:09

ViestiKirjoittaja nikkon » 8.8.2011 19:36

Ottaako lämpämittari samasta anturista tiedon mistä myös ecu sen saa ? Eli kannen edessä olevasta letkuhaarasta ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.8.2011 21:11

Kyllä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa