1,8 20v öljyvalo syttyi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
1,8 20v öljyvalo syttyi
Sisko soitteli että tollasessa -98 A3 1,8:ssä (AGN) syttyi öljyvalo ja öljytikku kastuu päästä vähän. Tosin on hieman taakse kallellaan pihaluiskassa. Ensiapuna ohjeistin lisäämään sopivaa öljyä.
Kuulemma toinen sisko oli helvetin fiksuna ajanut auton pihaan ja jättänyt terveiset että öjyvalo palaa. Ja sen siskon kyllä pitäis vit* tietää että auto sammutetaan siihen paikkaan jos kannun kuva syttyy. Sillä oli ajettu käsittääkseni jotain alle 10 km öljyvalon loisteessa. Nyt se on seisonut yön yli pihassa eikä kuulemma merkkaa paikkaansa.
Onko noissa jotain yleisiä vikakohteita jotka saa öljyn kulumaan? Ja mitä tuosta ensiksi hajoaa vajaan voitelun takia?
Kuulemma toinen sisko oli helvetin fiksuna ajanut auton pihaan ja jättänyt terveiset että öjyvalo palaa. Ja sen siskon kyllä pitäis vit* tietää että auto sammutetaan siihen paikkaan jos kannun kuva syttyy. Sillä oli ajettu käsittääkseni jotain alle 10 km öljyvalon loisteessa. Nyt se on seisonut yön yli pihassa eikä kuulemma merkkaa paikkaansa.
Onko noissa jotain yleisiä vikakohteita jotka saa öljyn kulumaan? Ja mitä tuosta ensiksi hajoaa vajaan voitelun takia?
Niin öljythän kannattaa katsella riittävän usein, ettei pääse kuivaksi =) Naiset.... Mutta siis valoko palaa, vaikka koneessa on öljyä tarvittava määrä? Eikö näissä jossain 1.8 koneissa mene sihti tukkoon, varsinikin pitkillä vaihtoväleillä? Mutta luultavasti tässä tapauksessa on vaan öljyt niin vähissä, että on ruvennut valo varoittelemaan... Kyllähän kaikki koneet öljyä syö, mutta tietty riippu vähän että paljonko ja millä km määrällä, ennen kun rupee vikoja hakeen.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Öljyvalo palaa
Eikös noissa ole kahta väriä valoa keltainen valo kun syttyyy, on yleensä liian vähän öljyä koneessa, tarkista moottorin öljymäärä lisää tarvittaessa, punainen valo kun syttyy pysäytä auto, sammuta moottori, tarkista moottoriöljyn määrä jos öljynmittatikku ei näytä mitään.ÄLÄ KÄYNNISTÄ MOOTTORIA, lisää öljyä. Passatt 2000 1,9tdi öljyvalo poistuu kun avaa konepellin kannattaa kuitenkin tarkistaa se öljyn määrä ennen kuin sulkee konepellin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuuntelemalla voit todeta jotain, jos ei moottoria ruveta avaamaan kk-laakereiden tarkistusta varten. Puristuspainemittaus ei taida kertoa tässä tapauksessa mitään, jos sieltä on tuon takia puristukset kadonneet, kuulee sen kyllä jo käyntiäänestä ;)
Venttiilikopan irroituskin taitaa kyseisessä moottorityypissä edellyttää melkoista purkamista, eikös 20v vaparissa imusarja pyörähdä siihen kannen päälle?
Öljyt koneeseen, käytä kone kuumaksi, siis oikeasti kuumaksi jotta öljyt kuumenee kunnolla, sitte käsijarru päällä tyhjäkäynniltä varovasti kytkintä ylös niin että kierrokset laskee selvästi normi tyhjäkäynnin alle-> rupeeko öljyvalo vilkkumaan/palamaan? Ehjä moottori yleensä sammuu ennenkuin öp-valo syttyy.
Venttiilikopan irroituskin taitaa kyseisessä moottorityypissä edellyttää melkoista purkamista, eikös 20v vaparissa imusarja pyörähdä siihen kannen päälle?
Öljyt koneeseen, käytä kone kuumaksi, siis oikeasti kuumaksi jotta öljyt kuumenee kunnolla, sitte käsijarru päällä tyhjäkäynniltä varovasti kytkintä ylös niin että kierrokset laskee selvästi normi tyhjäkäynnin alle-> rupeeko öljyvalo vilkkumaan/palamaan? Ehjä moottori yleensä sammuu ennenkuin öp-valo syttyy.
Puristuspainemittaus... Hieno sana joo, mutta ei liity tähän asiaan millään lailla. Jormalaisella on kyllä kovasti kommentoitavaa joka asiaan, mutta nyt tais tietotaito loppua ensimetreille. Kannattaa joskus treeni mielessä avata jostain moottorista enemmänkuin öljykorkki, niin tulee perusasiat tutuiksi...
Mutta asiaan:
1. Mittaa putsarin jalasta öljynpaine. Jos moottori kilisee, kun lämpenee peli on selvä -> sammuta. Jos ei kilise käytä lämpöseks jolloin öp pitää pysyä tyhjäkäynnillä yli 1bar öljyjen laadusta riippumatta.
2. Öljypohja pois ja kiertokanget auki ja laakereiden tarkistus. Runkolaakereista 4 pukin laakerit korkkaa ekana ja ne voi tarkistaa.
3. Imunokan rattaan viereisen laakeripukin ja pakonokan hihnapyörän viereinen kaula yleensä kärsii eniten öljynpaine ongelman sattuessa.
Mutta asiaan:
1. Mittaa putsarin jalasta öljynpaine. Jos moottori kilisee, kun lämpenee peli on selvä -> sammuta. Jos ei kilise käytä lämpöseks jolloin öp pitää pysyä tyhjäkäynnillä yli 1bar öljyjen laadusta riippumatta.
2. Öljypohja pois ja kiertokanget auki ja laakereiden tarkistus. Runkolaakereista 4 pukin laakerit korkkaa ekana ja ne voi tarkistaa.
3. Imunokan rattaan viereisen laakeripukin ja pakonokan hihnapyörän viereinen kaula yleensä kärsii eniten öljynpaine ongelman sattuessa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Moottoreita on avattu sen verran että ei huvittaisi enempää enää availla. 20v moottoreita en ole avannut eikä oikein kiinnostaisikaan.
Säkin olisit voinut mielummin kertoa mikä on AGN-moottorin yleisin öljynhukkaamissyy, koska ensiksi pitäisi löytää vika ja sitten vasta korjata mahdolliset vauriot. Luulin että se olisi sullekin tullut mieleen.
Säkin olisit voinut mielummin kertoa mikä on AGN-moottorin yleisin öljynhukkaamissyy, koska ensiksi pitäisi löytää vika ja sitten vasta korjata mahdolliset vauriot. Luulin että se olisi sullekin tullut mieleen.
No jos se ei ulos sitä tiputa, niin eipä noita syitä montaa ole. Venavarren kumit ehtoo puolella. Männän renkaat/sylinteripinnat vaurioitunu jonka kautta öljyä jää sylinterin seinämään ja palaa siitä pois. Tai männenrengas poikki tai edellä mainitut asiat, jonka vuoksi huohottaa öljyt imupuolelle ja palaa pois...
Eipä 20v moottori ole yhtään sen ihmeellisempi kuin muutkaan vanhan liiton motit.
Eipä 20v moottori ole yhtään sen ihmeellisempi kuin muutkaan vanhan liiton motit.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hyvä että sais senkin vihdoinkin sanottua jos kerran tunnet AGN-moottorit niin paljon paremmin kuin minä. Itse en ole yhtään kyseistä moottoria avannut eika juuri kiinnostakaan. Siksi noi moottoriin soveltuvat helposti tehtävät diagnoosit kiinnostavat.Eipä 20v moottori ole yhtään sen ihmeellisempi kuin muutkaan vanhan liiton motit.
-
- -
- Viestit: 112
- Liittynyt: 16.7.2011 20:43
Öljynpaine valo
Itekin yli 20v autojen ja moottoreiden kanssa puuhastellut, niin eikös silloin kun öljy häviää mootorin sisältä ilman että ulospäin näkyy vuotoa, silloin se todennäköisesti palaa moottorissa ja tulee sinisenä savuna pakoputkesta, silloin kyllä siellä koneen sisällä ei kaikki ole kunnossa, miten pitkän matkan autolla voi ajaa ennen kuin öljy valo syttyy?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei kuulemma tule sinistä pakoputkesta.
Eikö tossa mallissa oikeasti ole summeria kun kumpikaan ei kertonut mistään hälytysäänestä mitään?
Tuo kiinnostaisi itseäkin. Tai siis että missä vaiheessa öljyn vajausta valo syttyy. Lisäksi näiden kahden torvelon kertomuksissa on epäyhdenmukaista se että koska se valo on syttynyt. Toinen sanoo että paloi kun sai toiselta auton. Ja toinen sanoo että ei tiedä asiasta mitään.miten pitkän matkan autolla voi ajaa ennen kuin öljy valo syttyy?
Eikö tossa mallissa oikeasti ole summeria kun kumpikaan ei kertonut mistään hälytysäänestä mitään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Viime syksynä ostin näkemättä 60tkm ajetun 1.8t moottorin, millä oli ajettu 35km öljyvalo palaen. Hinta oli sen verran edukas, että odotin saavani vain ehjiä venttiileitä... Tällähetkellä kyseisen moottorin kansi on omassa corradossa ja alakerrassa sanomista vain yhdessä kampuran kk kaulassa. Nykyisillä öljyillä ja laakereilla ilmeisemmin pystyy ajamaan todella matalilla öljynpaineilla. Tämä kyseinen moottori oli tuontiautossa ja öljysihti oli täynnä paskaa...
Että en olis kauheen murheellinen vielä. Lisää öljyä koneeseen ja paineen mittaus. Jos painetta riittää, niin uskoisin pelkkien kk laakereiden tarkistuksella/vaihdolla selviävän.
Mutta jos pumppu on hörinyt tyhjää on kone varmasti seula. Tosin jos tikku kastuu päästä ei ole mahdollista sekään.
Eihän nyt ole mahdollista että sekoitetaan öljynpaine valo öljynpinnan varoitukseen?
Että en olis kauheen murheellinen vielä. Lisää öljyä koneeseen ja paineen mittaus. Jos painetta riittää, niin uskoisin pelkkien kk laakereiden tarkistuksella/vaihdolla selviävän.
Mutta jos pumppu on hörinyt tyhjää on kone varmasti seula. Tosin jos tikku kastuu päästä ei ole mahdollista sekään.
Eihän nyt ole mahdollista että sekoitetaan öljynpaine valo öljynpinnan varoitukseen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 16 vierailijaa