Eli olis tarkotus laittaa Golffin kattoluukku takasin kuntoon, luukku on tällä hetkellä irti ja purettu. Todettiin siinä sitten että vaijerit ovat irronneet luukkua liikuttavista palikoista. Kävinpä sitten kyselemässä VW:ltä uusia vaijereita + näitä palikoita niin ilmottivat hinnaksi ~130e per puoli. Tuntui aika hirveältä hinnalta. Eli saakohan näitä mistään muualta, esim. Motonetistä tai vastaavasta? Jos saa niin mistä? Miten jos tilaisi saksasta, tulisikohan paljonkin halvemmaksi? Luotettavia saksalaisia liikkeitä mistä kannattaisi mahdollisesti tilata? http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=174 <- ensimmäisessä kuvassa kyseinen vaijeri hässäkkä mikä siis pitäisi saada molemmille puolille.
Kiitokset jo etukäteen vastauksista.
mk3 Golffin kattoluukun palikat
Valvoja: ffp jäsenet
No, nyt kun tiedät marmoritiskin hinnan ja varaosanumeron, kysäseppäs vaikka www.slamit.net alkuunsa. Kuitenkin alkuperäistä osaa tiedossa. Vaijeriahan saa metritavarana, mutta eri asia sitten miten saat mitoittua ja nuo "palikat" mukaan päihin.
Joo, tänää lähettelin mailia tuonne slamit.net:iin ja sainkin vastauksen hyvin nopeesti. 100€ / puoli sanoivat hinnaksi, että kyllähän se tulisi tuolta reilusti halvemmaksi tilata kuin marmoritiskiltä. Pitääpi laskeskella että koska budjetti antaa myöden ja tilata palikat tuolta :)
edit. Nyt on palikat ja vaijerit sitten tilattu. 200e tulee maksamaan yhteensä, eli ei siihen tullut sitten minkäänlaisia postituskuluja enään päälle.
edit. Nyt on palikat ja vaijerit sitten tilattu. 200e tulee maksamaan yhteensä, eli ei siihen tullut sitten minkäänlaisia postituskuluja enään päälle.
G3 kattoluukun moottorin säätäminen
Onko kellään kokemusta kuinka moottori säädetään vastaamaan kattoluukun katkaisimen liikkeitä sopiviksi? Uudet palikat olisi nyt vaihettu ja luukku katossa kiinni, mut pitäis saada katkaisija pelaan moottorin kanssa eli siis pitäisi jotenkin saada määritettyä milloin luukku on missäkin asennossa. Kiitoksia jo etukäteen!
Nostetaan aihetta ylös.
Sain käyttööni mk3 gti golfin ja siinä on tismalleen edellä mainittua ongelmaa. Eli luukun korjauksen jälkeen ei ole tuo luukku tiennyt missä asennossa milloinkin on. Eli kun luukun vetää kiinni on oikeaan aikaan päästettävä napista irti jotta luukku jää kiinni. Myöskään takareuna ei nouse tarpeeksi ylös.
Onko tuohon vinkkejä miten säädetään kohdalleen?
Sain käyttööni mk3 gti golfin ja siinä on tismalleen edellä mainittua ongelmaa. Eli luukun korjauksen jälkeen ei ole tuo luukku tiennyt missä asennossa milloinkin on. Eli kun luukun vetää kiinni on oikeaan aikaan päästettävä napista irti jotta luukku jää kiinni. Myöskään takareuna ei nouse tarpeeksi ylös.
Onko tuohon vinkkejä miten säädetään kohdalleen?
Yleinen tapa, ei 100% varmasti toimi kolmosessa kun siitä ei ole kokemusta. Ajetaan manuaalisesti (joko napeilla tai ihan käsiveivillä) se luukku kiinni oikeaan kohtaan, otetaan moottori irti ja sitten ajetaan moottori keskiasentoon (pysähtyy ittestään kun sen kohta tulee). Pultataan moottori takaisin kiinni vaijereihin, ja katotaan toimiiko nyt. Vastaantulleissa VAG-laitteissa kun tuo pysäytyspaikan "äly" on ollut moottorissa kiinni, ei vaijereissa.
Okei..
Eli kaveri kuka tuon luukkujumpan on tehnyt on laittanut moottorin ns. väärin kiinni. Pystyykö tuota moottoria irroittamaan ilman kattoverhouksen purkua? Vai miten tuo säätäminen tapahtuu.
No seuraava kysymys kuuluu että onko tuossa luukussa ns. mukavuus toimintoa vai pitääkö nappia pitää "pohjassa" että luuku ajaa itensä kiinni?
Entä kun kyseisestä autosta -93 (vanhalla napilla) on tuo nappi irti kokonaan. jokin muovi mennyt rikki eikä enää pysy katossa kiinni. Tuossa napissa on metalli tappi ja sitä kuormittava jousi, nappiin tuli myös kupari punos. Mikä virka tuolla on kun selvästi jokin ohjaus menee tuon napin kautta.
Eli kaveri kuka tuon luukkujumpan on tehnyt on laittanut moottorin ns. väärin kiinni. Pystyykö tuota moottoria irroittamaan ilman kattoverhouksen purkua? Vai miten tuo säätäminen tapahtuu.
No seuraava kysymys kuuluu että onko tuossa luukussa ns. mukavuus toimintoa vai pitääkö nappia pitää "pohjassa" että luuku ajaa itensä kiinni?
Entä kun kyseisestä autosta -93 (vanhalla napilla) on tuo nappi irti kokonaan. jokin muovi mennyt rikki eikä enää pysy katossa kiinni. Tuossa napissa on metalli tappi ja sitä kuormittava jousi, nappiin tuli myös kupari punos. Mikä virka tuolla on kun selvästi jokin ohjaus menee tuon napin kautta.
Täytyy vk loppuna tutkia... Jos vaikka sais toimimaa.
tuli tuo moottori otettua käteen ja säädettyä. Ongelma on nyt vaan siinä, että luukku aukeaa katon sisään ja tulee kiinni, mutta se takareunan nosto ominaisuus ei toimi. kytkin kyllä naksauttaa relettä siellä moottorissa mutta luukku ei ole liikumassa. Onkohan tuossa avas nappulassa jotain häikkää? Täytyy varmaan ottaa yleismittari käteen ja ruveta tutkimaan.
tuli tuo moottori otettua käteen ja säädettyä. Ongelma on nyt vaan siinä, että luukku aukeaa katon sisään ja tulee kiinni, mutta se takareunan nosto ominaisuus ei toimi. kytkin kyllä naksauttaa relettä siellä moottorissa mutta luukku ei ole liikumassa. Onkohan tuossa avas nappulassa jotain häikkää? Täytyy varmaan ottaa yleismittari käteen ja ruveta tutkimaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa