Passat -94 2E-moottorilla. öljyä kuluuu n. 4l/10000km. Onko normaalia vanhalle saksalaiselle(330tkm)? Ei savuta ja lammikoita ei synny keulan alle. Mihin se öljy häviää?
Niin ja..
Mitähän häiriöitä viallinen moottorin lämpötila-anturi voi aiheuttaa? Semmonen vikakoodi löytyi huollossa. Mittaristossa lukemat kohdallaan mutta ohjausyksikkö saa väärää tietoa ilmeisesti.
Bensa haisee välillä lämpimällä koneella ja nykimistä silloin tällöin pienillä kierroksilla/moottorijarrutuksessa. Ja tyhjäkäyntihäiriöitä joskus. Viallisen anturin aikaansaannoksia?
Öljynkulutuksesta ja lämpötila-anturin toiminnasta..
Valvoja: ffp jäsenet
Mittailin vastuksia antureista ja tuloksia:
Vanha anturi(kiinni vielä)
- 1,3Kohm(mittarille menevä?) ja 2,7Kohm(moottorinohjaus) 20 asteessa
- 0,1Kohmia ja 0,2Kohm 95 asteessa
Uusi anturi:
- 1,0Kohm ja 2,3Kohm 20 asteessa
- 0,1Kohm ja 0,4Kohm 95 asteessa
Onko näillä vastusarvojen eroilla käytännön merkitystä? Vai mitä se VW-huollon vikakoodi meinasi? 00522(jäähdytinnesteen lämpötila-anturi G62): "katkos/oikosulku plussaan, staattinen"
onko johto poikki/nirhautunut?
Vanha anturi(kiinni vielä)
- 1,3Kohm(mittarille menevä?) ja 2,7Kohm(moottorinohjaus) 20 asteessa
- 0,1Kohmia ja 0,2Kohm 95 asteessa
Uusi anturi:
- 1,0Kohm ja 2,3Kohm 20 asteessa
- 0,1Kohm ja 0,4Kohm 95 asteessa
Onko näillä vastusarvojen eroilla käytännön merkitystä? Vai mitä se VW-huollon vikakoodi meinasi? 00522(jäähdytinnesteen lämpötila-anturi G62): "katkos/oikosulku plussaan, staattinen"
onko johto poikki/nirhautunut?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa