Golf mk 1 käynnistys/käyntiongelma? It's Alive!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Golf mk 1 käynnistys/käyntiongelma? It's Alive!
tulipa seuraava kesäauto pihaan, eli -76 cabrio 1.6 koneella, onkohan FP, FN vai EB, mistäköhän senkin näkis??
ongelma seuraavanlainen: jos sen yleensäkään saa käynnistymään, niin käy tosi epätasaisesti tyhjäkäyntiä, pätkii kokoajan, eikä oikeen kierroksiakaan jaksa ottaa..
tosin aikaisempi omistaja on asentanut jonkun weberin kaasarin siihen, että siinäkin vois olla syyllinen..
tulpat, johdot, jakajan osat ja puola on uusittu...
että mistököhän sitä vikaa lähtis kartottamaan??
ongelma seuraavanlainen: jos sen yleensäkään saa käynnistymään, niin käy tosi epätasaisesti tyhjäkäyntiä, pätkii kokoajan, eikä oikeen kierroksiakaan jaksa ottaa..
tosin aikaisempi omistaja on asentanut jonkun weberin kaasarin siihen, että siinäkin vois olla syyllinen..
tulpat, johdot, jakajan osat ja puola on uusittu...
että mistököhän sitä vikaa lähtis kartottamaan??
Viimeksi muokannut maxpower05, 1.8.2011 20:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
voi olla että 76-vm ajoitusta saa säädettyä myös tuota jakajaa kääntämällä(ainakin 1.3 kuplan koneesta saa säädettyä) että kun jakaja on kerran uusittu niin oisiko mennyt ajoitus pieleen siinä samassa hässäkässä. Myös jos jakoketju tai hihna on pari pykälää pielessä, niin käynti on juuri tuollainen.
Tuo pätkiminen kuulostaa kyllä polttoainepuolen hommilta.
Tuo pätkiminen kuulostaa kyllä polttoainepuolen hommilta.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
FP näyttäs olevan, jako on kuulemma paikallaan edellisen omistajan mukaan..
tarvii tutkia jakajaa..
mikä tuo johto on mikä imusarjaan menee, musta ja punainen johto, näyttäs sulaneen klimppiin..
EDIT: näyttää olevan imusarjan maadoitus tuo musta, punaiseen varmaankin tulee joku käyttöjännite, mutta taitaa olla alkuperäisen pierburgin hommeleita, mitä ei tässä tarvi.
tarvii tutkia jakajaa..
mikä tuo johto on mikä imusarjaan menee, musta ja punainen johto, näyttäs sulaneen klimppiin..

EDIT: näyttää olevan imusarjan maadoitus tuo musta, punaiseen varmaankin tulee joku käyttöjännite, mutta taitaa olla alkuperäisen pierburgin hommeleita, mitä ei tässä tarvi.
Viimeksi muokannut maxpower05, 24.7.2011 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
bensaa tulee, kipinä tulee, ei vaan lupaakaan lähteä, jakajaa kiersin jo koko säätöalueen läpi, välillä startatessa lyö hetkeksi ikäänkuin jumiin ja lähtee taas kiertämään, voi tosin olla starttiongelma... nyt olis hyvät neuvot tarpeen..
Mitkä on jakopään kohdistusmerkit, pikaisella tutkimuksella löyty vaan nokkapyörän piste, mut mihin se kohdistetaan? entä alapää?
Mitkä on jakopään kohdistusmerkit, pikaisella tutkimuksella löyty vaan nokkapyörän piste, mut mihin se kohdistetaan? entä alapää?
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Mikäli oikein ymmärsin, niin nokkapyörän merkki tulee kello kolmen kohdalle, vauhtipyörän kolo (vai nollamerkki) lohkossa olevan kolmionmallisen merkin kohdalle,
jakajanakselin nokkapyörä tulee kello yhdeksään??vai millai se oli..
EDIT: Ei jukoliste, alkaa hermo loppua, ei enää lupaakaan käymään, jakajaa on käännelty ympäri saakka, ei vaikutusta, yskii vaan ja ampuu kaasarista..mielellään kastelee tulpat kuitenkin..
jakajanakselin nokkapyörä tulee kello yhdeksään??vai millai se oli..
EDIT: Ei jukoliste, alkaa hermo loppua, ei enää lupaakaan käymään, jakajaa on käännelty ympäri saakka, ei vaikutusta, yskii vaan ja ampuu kaasarista..mielellään kastelee tulpat kuitenkin..
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Kampiakselin merkki näkyy siitä laatikon reiästä, pitäisi olla kolmion muotoinen kolo vauhtipyörässä, nokan merkki on piste siivapyöränreunassa venttiilikopan puolella, sen pitää olla koneen etupuolella venttiilikopan reunan tasalla. Virranjakajan täytyy tällöin osoittaa ykkössylinterin nastaan. Jossei passaa kohilleen käännä konetta kierros eteenpäin ja tarkasta uudelleen ( ykkösen nokkien tulee osoittaa ylöspäin), jossei vieläkään sovi niin säädä tarvittava määrä remmiä hyppyyttämällä.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
säädetty ohjeen mukaan, ei vaan lähde tulille, ei edes lupaa, tulpat kastuu kaasua pumppaamalla, kipinää tulee, koetin jo toisella puolallakin, on se nyt ihme ettei käyntiin saa moista maamoottoria... miksi apuakselin hihnapyörän säätö muuten on tarkka, kun virranjakajassa on kuitenkin reilut säätövarat??
Eiköhän kärjillä ole, kun minulla aikoinaan -85 mallinenkin vielä oli. Joten ilmanmuuta kärkivälien tarkastus eli kärkien kunto ja väli.
Onko tuota ajoitusta edes yritetty säätää kohdallleen muuta kuin summamutikassa... eli lampun avulla pitäisi perussäädön saada sen verran lähelle että sitten strobolampulla voi tehdä tarkemman säädön.
Onko tuota ajoitusta edes yritetty säätää kohdallleen muuta kuin summamutikassa... eli lampun avulla pitäisi perussäädön saada sen verran lähelle että sitten strobolampulla voi tehdä tarkemman säädön.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
semmonen tässä kävi ilmi, että mahtaako nokkapyörä olla oikea tähän moottoriin, kun nääs merkkitäplä näyttää alaviistoon ykkösen venttiilien ollessa kiinni, eli nokat ylöspäin ja merkkitäplä on väärällä puolellakin, ilmeisesti pitäis olla venttiilikoneiston puolella..
no jokatapauksessa moottori saatiin käyntiin, kun säädettiin siten että on yläkuolokohdassa ja ykkösen venttilit kokonaan kiinni, vaihdoin vielä uudet denson tulpat, niin alkoi kehräämään oikein nätisti, kävi monta minuuttia paikallaan nätisti, mutta kun lähdin koelenkille, niin alkoi sadan metrin päästä röpöttämään.. oli tulpat aika nokiset, putsasin ne, vaihdoin uudet kärjet ja tulpanjohdot, taas käy hetken aikaa, mutta alkaa aika pian röpöttämään... tarvii seuraavaksi koettaa jollain toisella kaasarilla, kunhan jostain löytää.. nimittäin poissuljettu ei ole imuvuotokaan, on meinaan senverran hurjannäköinen viritys toi kaasarin sovitelaippa......
vaihdettu on siis:
-tulpat
-johdot
-kärjet
-virranjakajan kansi
-pyörijä
-kondensaattori
-puola
tarvii jatkaa tutkimuksia huomenna tai pistää paaliin koko p***ka..
no jokatapauksessa moottori saatiin käyntiin, kun säädettiin siten että on yläkuolokohdassa ja ykkösen venttilit kokonaan kiinni, vaihdoin vielä uudet denson tulpat, niin alkoi kehräämään oikein nätisti, kävi monta minuuttia paikallaan nätisti, mutta kun lähdin koelenkille, niin alkoi sadan metrin päästä röpöttämään.. oli tulpat aika nokiset, putsasin ne, vaihdoin uudet kärjet ja tulpanjohdot, taas käy hetken aikaa, mutta alkaa aika pian röpöttämään... tarvii seuraavaksi koettaa jollain toisella kaasarilla, kunhan jostain löytää.. nimittäin poissuljettu ei ole imuvuotokaan, on meinaan senverran hurjannäköinen viritys toi kaasarin sovitelaippa......
vaihdettu on siis:
-tulpat
-johdot
-kärjet
-virranjakajan kansi
-pyörijä
-kondensaattori
-puola
tarvii jatkaa tutkimuksia huomenna tai pistää paaliin koko p***ka..
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
eikä vieläkään pelitä, paremman puutteessa purin ja putsasin tuon paikallaan olleen weberin kaasarin.. ja eikun koittamaan, eikä taaskaan syty, diagnoosi, puolalle tulee virtalukolta 3v, eli virtalukon pohjakin on ilmeisesti antautunut, vedin suoraan akulta virran ja starttaamaan, sitten taas hörähti käyntiin, käynti tosi vaivalloista, kaasulla härnäämällä saa pidettyä hetken aikaa käynnissä, jakajan kääntämistä ei juurikaan kestä, alkaa vaan ampua kaasarista, kunnes sammuu...koitin myös hyppäyttää jakoa 1-3 hammasta suuntaan ja toiseen.. ei vaikutusta, koitettiin myös antaa kanisterista uutta bensaa, josko olis tankissa oleva pilalla, vaan ei auttanut... alkaa kohta loppua konstit, jos ei vika selviä..
Viimeksi muokannut maxpower05, 30.7.2011 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa