Golf ja passat 1.8 16V KR moottorin erot

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

Golf ja passat 1.8 16V KR moottorin erot

ViestiKirjoittaja Dopi » 31.7.2011 21:38

Eli otsikossa on tärkein. Onko jollakulla valmiiksi tiedossa mitä eroa noissa on? Molemmissa ilmoitettu KR moottori mutta passateissa 100 KW ja golffeissa 102 KW.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 31.7.2011 21:44

Tuo 100kw viittais kyllä enemmän 9A moottoriin.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 31.7.2011 21:58

Yksi KR-umpikeula pistettiin palasiksi, varmasti tehtaalta tuolla konella rullannut. Kaikki oli osanumeroiden perusteella aivan samaa paskaa. Ainoastaan askina oli 02A, siitä johtuen vauhtis oli G60-mallia ja välipelti erilainen. Kone siis aivan samanlainen.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.7.2011 22:01

Jos moottorin sisuskalut on samaa, niin voisiko se sitten olla vaan eroa imu- ja/tai pakoputkistossa.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 31.7.2011 22:47

Kyllä tuo oli ihan KR moottori. Tehtaan tyyppitarrassakin oli nuo tehot ja moottorityyppinä KR

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 2.8.2011 23:08

Imari oli 42mm, mutta en hokassu kattoa K-jetin imuputkistoa. Sehän saattaa olla eri. Pakoputkisto oli sitten ihan eri kaliiberia ja todella painava, varsinkin se perimmäinen pönttö. Pakosarja oli sama, kuin golffissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa