Pahoittelut etten ole lukenut kaikkia FAQ ketjuja mutta kun alkaa olla kiire, aika on kortilla ja auto pitäs saaha liikenteeseen. auto vm92 mk3 golf vr6. Eli:
Kun käytän kaasua nopeasti, moottori päästää sellaisen Hönkäyksen vaparista. tämä alkoi sillä kun heiluttelin sitä kumiputkea joka on ilmamassamittarin ja kaasuläpän välissä, koska myöhemmin vilkaisin sinne kumiputkeen niin se oli hiekkamasaa täynnä -> vapaavirtaussuodattimessa reikiä. :) eli massaa on tod näk irronnut ja kulkeutunut johonkin sitä kumiputkea hakatessa. Mutta minne. imuvuotoa pari kaveria epäili joten testattiin että ohitettiin ilmamassamittari(johto pois ja varaohjelma päälle, ei auta) kumiputki kaasuläpältä irti ja tukkoon ja sitten kaasua(saako ilmaa imusatsin välistä että pysyykö käynnissä niin ei pysynyt). tuossa vaiheessa tyhjäkäyntimoottorille menevä letku otettiin myös irti ja tukittiin se sormella niin sinne jäi alipaine vaikka koneen sammutti niin ei se saatana voi olla imuvuoto :) tukin jarrutehostimelle menevän alipaineletkun pultilla ja ääni ei hävinnyt minnekkään eli jarrutehostimelle menevän letkun välissä oleva vastaventtiili ei myöskään syypää.
Pitkä romaani, siinä vähän pähkinää purtavaksi.
tästä yksilöstä vikoja löytyy, mutta yksi kerrallaan :)
VR6 2.8 AAA "hönkäsee" nopeasti kaasua painettaess
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
paukkuu putkessa lämpimänä. maf? kun testattiin että piuha irti maffilta niin tyhjäkäyntikerrokset alko heijaamaan ja auto ei sammunut niin kerkesiköhän se "varaohjelma" mennä päälle vielä kun käytettiin vain 20sec irti sitä johtoa.. tai JAKO hypännyt??kun tuo vika tuli huomatuksi kun sammutin auton, heiluttelin maf ja kaasuläpän välistä putkea ja starttasin auton.Hönk.Hönk.Poks. Jakopään huollosta ei mitään tietoa onko tehty joskus mutta ei se pidä meteliäkään. mutta ei se välttämättä pidäkkään.Vikakoodien luku lähiaikoina
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Vikakoodin luku anto lambdaa ja ilmamassamittaria.. ja päädyttiin jo siihenkin että se imuääni on vaan tavallista äänekkäämpi kun ei mitään järkevää syytä sille löydy (vielä). Voihan ne venttiilit hyvinkin olla syypäät jos esim. pakoventtiili jää liian kauaksi aikaa auki SATTUNEESTA SYYSTÄ -> loppupelissä takapönttö puhaltaa ulos venttiilit lambdan ja varmaan katinkin.. Jossain tulevaisuudessa Kurkkaus kannen alle missä kunnossa männät yms jakohilppeet kun kannentiiviste pitää jokatapauksessa vaihtaa, vuotaa jäähdytinnestettä 1-pytyn kohdalta ^_^.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa