Vento 1.8 92 Abs öljyvalo vilkkuu
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.8 92 Abs öljyvalo vilkkuu
Rupes öljyvalo vilkkumaan. Alkaa vilkkua heti käynnistyksen jälkeen. Kaasun painautuksella mitä vähän uskalsin kokeilla ei tunnu olevan merkitystä vaan valo jatkaa tasaisesti välkyttelyä. Molemmat öljynpaineanturit vaihdettu ja öljyäkin koneessa on. Annoin koneen seistä yön yli ja seuraavana päivänä käytin hetken käynnissä. Kurkkasin öljyntäyttö reijästä venttiilikoppaan niin sen lyhyen alle 10s käynnissä olon jälkeen oli venttiilikopassa öljyä. Että tuntuis pumppukin pelaanvan ainakin jotenki vaikka voiko tuollaisesta testauksesta oikein mitään päätellä? Yritin haulla etsiä tietoa tuosta öljynpaineen rajoitinventtiilistä että missä sijaitsee ja millaisella periaatteella toimii mutta en löytänyt mitään.
Öljyt ja suodatin vaihdettu talven alussa ja juuri huoltokirjasta laskin että kilometrejä tullut 10 040km Mistä noita kilometrejä onki noin kertynyt? Oma arvio ilman lukemia oli puolet tuosta että vähän alakanttiin. Seuraavana korjaus keinona taidan kokeilla öljyn vaihtoa mutta sitäkin vähän epäilen koska mittatikusta katsottuna öljy on kirkasta ja melko puhdasta.
Autolla ajettu vähän alle 350 000km.
Miten öljyvalo pelaa kun on vaikka jomman kumman anturin johto poikki? Alko ainakin vilkkua jo virrat päälle laittaessa kun anturien johdot vaihdoin ristiin.
Öljyt ja suodatin vaihdettu talven alussa ja juuri huoltokirjasta laskin että kilometrejä tullut 10 040km Mistä noita kilometrejä onki noin kertynyt? Oma arvio ilman lukemia oli puolet tuosta että vähän alakanttiin. Seuraavana korjaus keinona taidan kokeilla öljyn vaihtoa mutta sitäkin vähän epäilen koska mittatikusta katsottuna öljy on kirkasta ja melko puhdasta.
Autolla ajettu vähän alle 350 000km.
Miten öljyvalo pelaa kun on vaikka jomman kumman anturin johto poikki? Alko ainakin vilkkua jo virrat päälle laittaessa kun anturien johdot vaihdoin ristiin.
Pikku vinkki
Mulla vilkku öljynpaineen merkkivalo AAZ Ventossa v97, mutta samalla vilkku latauksen merkkivalo ja nopeusmittarin lukema vatkasi. Vika oli laturin pinni liittimessä, (kaksi ohutta johtoa jotka painettavassa liittimessä) toinen johto murtunut liittimen juuressa. Minulla AAZ koneessa jos ottaa liittimen irti, niin öljyn, latauksen valot palaa ja kierroslukumittari menee nollaan. Voisiko näistä tiedoista olla jotain apua?
Itsellä latauksen merkkivalo pelaa kyllä normaalisti. Pitää huomena käydä ostamassa öljynpainemittari ja mitata paineet jomman kumman öljynpaine-anturin reijästä.
2.0 Bar/2000rpm pitäis olla ohjekirjan mukaan paineet koneen ollessa lämmin eikös ne kylmässä koneessa ole vähän korkeammat alussa ja laskee sitten kun lämpenee?
Osaako joku kertoa missä tuo öljynpaineen rajoitinventtiili sijaitsee?
2.0 Bar/2000rpm pitäis olla ohjekirjan mukaan paineet koneen ollessa lämmin eikös ne kylmässä koneessa ole vähän korkeammat alussa ja laskee sitten kun lämpenee?
Osaako joku kertoa missä tuo öljynpaineen rajoitinventtiili sijaitsee?
Vielä on öljynvaihto tekemättä. Vai että on tuollaistaki sattunu vois kyllä kokeilla jos pääsiskin noin halvalla ja helpolla remontilla.
Sellainen kysymys vielä tähän väliin että onko AAM ja ABS koneiden öljypumput samanlaisia ja onko vuosimalli eroja? Käsittääkseni ovat samanlaisia mutta voiko joku varmentaa tiedon?
Sellainen kysymys vielä tähän väliin että onko AAM ja ABS koneiden öljypumput samanlaisia ja onko vuosimalli eroja? Käsittääkseni ovat samanlaisia mutta voiko joku varmentaa tiedon?
Jaa-a eipä taida vika olla pumpussa. Eilen irrotettiin pumppu ja minkäänlaisia ulkoisia vaurioita ei ollut, välykset rattaiden välissä ok (ohjekirjan mukaan maksimi 0,2mm mitattiin 0,1mm) ja pumppua pyörittävä akseli pyöri mitä vähän kampiakselin päästä konetta pyöräytettiin. Rajoitinventtiili oli kiinni asennossa että jos se olis jumissa niin paineidenhan pitäis nousta yli sallitun koneen lämmetessä. Eikä sihdissäkään ollut roskia. Ainoa mikä pisti silmään niin öljypohjassa oli vähän kuin muovin kappaleita ja itse epäilin että olisivat jostain venttiilivarren kumista peräisin. Olisko perkele että tuo öljynsuodatin olis hajonnut. Jotenki en tahdo uskoa siihenkään. Boschin suodatin siinä oli paikallaan. Vieläkö olis muita ehdotuksia mikä vois olla vialla? Jos yläkerran kaikki öljykanavat olis tukossa niin että ei kiertäis mistään reijästä niin murua pitäis varmaan olla myös öljypohjassa aika huomattava määrä. Ja ei sitä muovin murua nyt ollut paljoa ja oli tosi helposti särkyvää että kun sormissa pyöritti niin hajos pikku palasiksi.
vaihappa nyt aluksi öljyt ja suodatin,jos kerta öljypohjassa on muovin palasia niin suodatin voi olla tukossa. jos kerta rajotin venttiilikin oli kiinni pitäs paineiden nousta. itellä oli pumppu kans kuin uus mutta rajotin venttiilin reikä oli kulunut vähän miten sattuu,pumpun vaihdolla rupes taas rokkaamaan.
jos antureiden johto on poikki niin valo kyllä palaa vaan eipä sillä oo väliä jos ei kerta nosta paineita.
missä kunnossa kone muuten? onko alakerta kolissu?
jos antureiden johto on poikki niin valo kyllä palaa vaan eipä sillä oo väliä jos ei kerta nosta paineita.
missä kunnossa kone muuten? onko alakerta kolissu?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa