passat tdi korkea tyhjäkäynti yms...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tlc88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.7.2011 8:30

passat tdi korkea tyhjäkäynti yms...

ViestiKirjoittaja tlc88 » 9.7.2011 8:38

Jees eli auto passat 98 110hp tdi. Auton kun laittaa käyntiin oli se sitten kylmä tai kuuma niin hehkun valo palaa todella pitkään, en ole vielä katsonut et sammuuko ollenkaan paitsi sitten sammuu tietysti kun auto lähtee käyntiin. Ongelmana on että kierrokset ryntää käynnistyksessä noin 1600rpm paikkeille ja laskee kyllä siitä heti sitten noin 1100rpm ja käy tyhjäkäyntiä niillä kierroksilla. Välillä kuitenkin kierrokset pysyy tyhjäkäynnillä alle 900rpm niinkuin pitäisi ollakin, sitten taas välillä on sen 1100rpm. Olisko lämpöanturissa vikaa? muuten auto kyllä toimii hyvin.

tlc88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.7.2011 8:30

ViestiKirjoittaja tlc88 » 9.7.2011 17:01

Katsoin nyt niin hehkun valo palaa aina noin 7-8 sekuntia kun kääntää virrat päälle eli vaikuttais että moottorinohjaus luulee että moottori on kylmä? voisko se lämpöanturi olla sitten rikki? moottorin lämpötilamittari kyllä toimii ja näyttää oikein.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 9.7.2011 19:38

Eri anturit, tai näin mä ainakin oon käsittänyt.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 9.7.2011 19:42

Yksi ja sama anturi, kaksi piiriä.

tlc88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.7.2011 8:30

ViestiKirjoittaja tlc88 » 10.7.2011 6:52

Täytyy varmaan käydä ostamas siihen uus anturi. Mitenhän tarkka passat on anturista että käykö sinne tarvike anturi? golf gti ei ainakaan oikeen tykänny tarvikeanturista, lämpömittari seilas 70 ja 110 väliä tarvikeanturilla. onko kokemuksia?

tlc88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.7.2011 8:30

ViestiKirjoittaja tlc88 » 10.7.2011 9:19

Lueskelin muilta foorumeilta että joillakin on polltoaineen katkaisuventtiili tehnyt samaa että kierrokset nousee käynnistyksessä, mut jos se on rikki niin pitäisi tehojen kuulemma olla myös hukassa eikä kulje yli puolella kaasulla oikein mihinkään. Tämä mun auto kyllä kulkee mielestäni aivan normaalisti. Lisäksi hehkun pitkä palaminen myös lämpimällä koneelle mielestäni viittaisi lämpöanturiin?

tlc88
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.7.2011 8:30

ViestiKirjoittaja tlc88 » 14.7.2011 12:20

Noniin vika korjattu. lämpöanturin vaihdolla korjaantui pitkä hehkun palaminen sekä korkea tyhjäkäynti ja myös ryntäys kännistyksessä. Nyt pelaa taas kuin ihmisen mieli :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa