Voi poistaa.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

Voi poistaa.

ViestiKirjoittaja cargomc » 30.6.2011 20:33

Elikkä otsikon mukainen passat ravistaa pintakaasulla ajettaessa. Joskus hyvinkin voimakkaasti, ajoittain ei ollenkaan. Rauhoittuu jos lisää kaasua tai löysää kokonaan.
Vika esiintyy eteenkin 70-90km/h nopeuksilla. Tyhjäkäynti tasainen.
Autossa isompi ahdin, jonkinmoinen ohjelma sisällä, vaparisuodatin ja keulacooleri. Itse en ole autoa rakennellu joten tarkemmin en tiedä... Kytkin normaalia jämäkämpi, vauhtipyörästä ei tietoa. Penkkipaperien mukaan 180hv ja 400nm, vakiona tämä siis se 74kw versio.
Kulutuskin mielestäni yläkantissa, normi matka-ajossa seiskan hujakoilla ja pätkäajossa lähellä yhdeksää. Tyhjäkäynnillä näyttää vaihtelevasti 1.7-1.9 L/h.
Elikkä mistäs alkais vikaa tuohon ravisteluun hakea. Vetarit purin ja ehjiltä vaikuttais. Keulan nivelet ei ainakaan kolise mukulakivelläkään. Eli onkohan vauhtipyörä sökö vai mikä, joku jäykempi kytkin tässä on että liekkö vaihdettu kiinteä vauhtipyörä samalla. Vikahan voi olla myös tuossa moottoriohjelmassa tai jossain anturissa, roikan nokassa en ole vielä käyttäny. Mitenhän lie moottorin kiinnikkeet?
Mittarilukema reilut 450tkm.

Eli viisaammat antakaahan vinkkejä että saadaan volsku iskuun.
Viimeksi muokannut cargomc, 18.7.2011 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 30.6.2011 20:36

vaikuttais aika vahvasti kaksoismassan rikkoontumiselta... jos paikallaankin kerran ravistaa.

eli sieltä lähtisin vikaa hakemaan.

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

ViestiKirjoittaja cargomc » 30.6.2011 20:47

Senverran lisäystä että paikallaan ravistaa todella harvoin ja silloinkin vain pikku hetken.

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

ViestiKirjoittaja cargomc » 1.7.2011 11:27

Tutkailin tuossa ongelmaa hiukan lisää ja ei se kyllä tyhjäkäynnillä ravista normi volkkaria enempää..

Tarkottaiskohan tuo että vika ois jossain muualla kuin vauhtipyörässä?

Vai mitä ootte mieltä?

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 1.7.2011 14:17

Ravistaa vai nykii?

Onhan ilmanputsari vaihdettu ajallaan?
Itellä kävi eri merkin diesel kulkineessa niin että 70tkm ajettu ilmanputsari alko ahistaan ja ilmeni juuri tasakaasulla ajaessa nykimisenä. Loppui kuin seinään kun vaihtoi putsarin.

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

ViestiKirjoittaja cargomc » 1.7.2011 15:02

Käytin ilmanputsaria pois eikä tilanne muuttunut....

Kevyellä kaasulla kun ajaa niin välillä tuntuu kuin vetäis johonkin vikatilaan ja alkaa jotenkin "turraamaan" ja koko auto tärrää.

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

ViestiKirjoittaja cargomc » 1.7.2011 15:09

Noita passatin papereita tutkin niin selvis että siihen on ajettu joku ohjelma kesällä -08 Leppävedellä Alt-Control oy:ssä, turbotecillä. Onko kokemuksia kyseisestä paikasta?

Sellaista mietin että täyteen tankatessa laskee alleen, eli tankin ja täyttöputken välinen liitos vuotaa. Voiko olla vaikutusta moottorin toimintaan kun tuolta välistä voi ilmaa saada??

Kuitin mukaan työn on tilannut Saku Matias Salmela. Jos luet tämän olisin kovin kiitollinen autoa koskevista lisätiedoista.

cargomc
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.3.2010 19:18

ViestiKirjoittaja cargomc » 4.7.2011 9:39

Senverran päivitystä että tärinän aiheuttaa moottori. Yks pytty tippuu aina pois pelistä.

Testerillä selvis että kolme pummppusuutinta herjaa "ohjearvo ylitetty" ja yksi suutin "ohjearvo alitettu".

Voisko tästä päätellä että tuo yks suutin ois sökö ja muut pelais ja yrittäis korjata vajeen?

Lastutuksesta johtuen boschin testeri ei osannut antaa suuttimille tarkempia arvoja.

Voiko pumppusuutinhäiriö aiheutua myös nokka-akseliviasta? Eli kyseisen pumppusuuttimen kohdalta nokka kulunu?

Olisko tietoa mistä kannattais kysellä pumppusuuttimia edullisesti?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.7.2011 21:28

Ensiksi lähtisin kirimään suutinten johtosarjan liittiimet ennen kuin ryhtyisin muita osia hommaamaan. Liitin irti suuttimelta. Kontaktien putsausta contact cleanerin kanssa ja pienellä viilalla raapimalla. Sitten papukaijapihdeillä johtosarjan liittimen päältä vaan vähä kerrassaan puristamalla sisällä olevasta osasta kynnet tiukemmalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa