Elikkä otsikon mukainen passat ravistaa pintakaasulla ajettaessa. Joskus hyvinkin voimakkaasti, ajoittain ei ollenkaan. Rauhoittuu jos lisää kaasua tai löysää kokonaan.
Vika esiintyy eteenkin 70-90km/h nopeuksilla. Tyhjäkäynti tasainen.
Autossa isompi ahdin, jonkinmoinen ohjelma sisällä, vaparisuodatin ja keulacooleri. Itse en ole autoa rakennellu joten tarkemmin en tiedä... Kytkin normaalia jämäkämpi, vauhtipyörästä ei tietoa. Penkkipaperien mukaan 180hv ja 400nm, vakiona tämä siis se 74kw versio.
Kulutuskin mielestäni yläkantissa, normi matka-ajossa seiskan hujakoilla ja pätkäajossa lähellä yhdeksää. Tyhjäkäynnillä näyttää vaihtelevasti 1.7-1.9 L/h.
Elikkä mistäs alkais vikaa tuohon ravisteluun hakea. Vetarit purin ja ehjiltä vaikuttais. Keulan nivelet ei ainakaan kolise mukulakivelläkään. Eli onkohan vauhtipyörä sökö vai mikä, joku jäykempi kytkin tässä on että liekkö vaihdettu kiinteä vauhtipyörä samalla. Vikahan voi olla myös tuossa moottoriohjelmassa tai jossain anturissa, roikan nokassa en ole vielä käyttäny. Mitenhän lie moottorin kiinnikkeet?
Mittarilukema reilut 450tkm.
Eli viisaammat antakaahan vinkkejä että saadaan volsku iskuun.
Voi poistaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Voi poistaa.
Viimeksi muokannut cargomc, 18.7.2011 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Noita passatin papereita tutkin niin selvis että siihen on ajettu joku ohjelma kesällä -08 Leppävedellä Alt-Control oy:ssä, turbotecillä. Onko kokemuksia kyseisestä paikasta?
Sellaista mietin että täyteen tankatessa laskee alleen, eli tankin ja täyttöputken välinen liitos vuotaa. Voiko olla vaikutusta moottorin toimintaan kun tuolta välistä voi ilmaa saada??
Kuitin mukaan työn on tilannut Saku Matias Salmela. Jos luet tämän olisin kovin kiitollinen autoa koskevista lisätiedoista.
Sellaista mietin että täyteen tankatessa laskee alleen, eli tankin ja täyttöputken välinen liitos vuotaa. Voiko olla vaikutusta moottorin toimintaan kun tuolta välistä voi ilmaa saada??
Kuitin mukaan työn on tilannut Saku Matias Salmela. Jos luet tämän olisin kovin kiitollinen autoa koskevista lisätiedoista.
Senverran päivitystä että tärinän aiheuttaa moottori. Yks pytty tippuu aina pois pelistä.
Testerillä selvis että kolme pummppusuutinta herjaa "ohjearvo ylitetty" ja yksi suutin "ohjearvo alitettu".
Voisko tästä päätellä että tuo yks suutin ois sökö ja muut pelais ja yrittäis korjata vajeen?
Lastutuksesta johtuen boschin testeri ei osannut antaa suuttimille tarkempia arvoja.
Voiko pumppusuutinhäiriö aiheutua myös nokka-akseliviasta? Eli kyseisen pumppusuuttimen kohdalta nokka kulunu?
Olisko tietoa mistä kannattais kysellä pumppusuuttimia edullisesti?
Testerillä selvis että kolme pummppusuutinta herjaa "ohjearvo ylitetty" ja yksi suutin "ohjearvo alitettu".
Voisko tästä päätellä että tuo yks suutin ois sökö ja muut pelais ja yrittäis korjata vajeen?
Lastutuksesta johtuen boschin testeri ei osannut antaa suuttimille tarkempia arvoja.
Voiko pumppusuutinhäiriö aiheutua myös nokka-akseliviasta? Eli kyseisen pumppusuuttimen kohdalta nokka kulunu?
Olisko tietoa mistä kannattais kysellä pumppusuuttimia edullisesti?
Ensiksi lähtisin kirimään suutinten johtosarjan liittiimet ennen kuin ryhtyisin muita osia hommaamaan. Liitin irti suuttimelta. Kontaktien putsausta contact cleanerin kanssa ja pienellä viilalla raapimalla. Sitten papukaijapihdeillä johtosarjan liittimen päältä vaan vähä kerrassaan puristamalla sisällä olevasta osasta kynnet tiukemmalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 52 vierailijaa