Golf 3 coiloverien asennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

Golf 3 coiloverien asennus

ViestiKirjoittaja Poti » 12.6.2011 22:28

Asennus olisi tulevalla viikolla edessä ja kysyisinkin, mitä osia olisi syytä samalla vaihtaa uusiin, kun ottaa vanhat rojut pois?

Motonetissä tulee huomenna vierailtua niin jos joku viitsii suoran linkin laittaa mitä kaikkea tulisi vaihtaa niin olisin kiitollinen. Auto siis Golf 3 GTI vuosimallia -92.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 12.6.2011 23:47

Itse tuli vaihdettua alustasarjan vaihdossa kyseiset osat. Tarviit myös asennukseen oman hylsy sarjan jolla kierre hylsyn saa pyöritettyä paikalleen, tai sitten teet itse kyseiset hylsyt http://antze.kuvat.fi/kuvat/golffi/Loka ... _small.jpg
Itsellä oli ainakin entinen yläpään mutteri 21mm ja uusi 22mm joten kannattapi varautua...


VAGjousijalan ylätuki GolfIIym 18-1235 III 92->95 Etujousijalan ylätuki+laakeri aito VW-osa [1992 - 1995] 29.90 €

III 92->98 Etujousijalan kierrehylsy (M14x13mm) [1992 - 1998]

Takaiskarin pohjauskumi Golf 18-1622 Golf III Takaiskarin pohjauskumi [1992 - 1998] 9.90 €

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.6.2011 2:30

Coiloverin kyseessä ollessa ei taida olla paljoa muuta uusittavaa kuin eteen ylätukikumi ja laakeri.... eipä taida silloin tarvia edes purkaa vanhoja tolppia :)
Taakse tietysti voi kans vaihtaa yläpään tukikumit jos siltä tuntuu... ei maksa paljoa...

Ne yläpään mutterit olen saanut aina kikailtua normityökaluillakin, kun on hetken miettinyt.. tulppa-avaimet(hylsyt) on ollu käteviä kun niistä saa kiintoavaimella kiinni ja kuusiokoloavaimen läpi.. ja normihylsyäkin vääntää putkitogilla...

Jos samalla nostamisella innostuu eteen tukivarsien puslia vaihtamaan, niin en suosittele motonetin tavaraa sinne.... joko orkkis tai uretaani ainakin taaemmaksi puslaksi ;)
(itse laitoin ensin motonetit ja hetkenpäästä ne uretaanit kun en heti uskonut)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2011 2:42

Vaihda etupään nivelet ja laita alatukivarsiin uretaanipuslat.

Paranee ajotuntuma vielä huomattavasti ja eipähän tarvi kohta vaihtaa ja maksaa uudestaan suuntauksesta kun nivelet maksaa suunnilleen sen suuntauksen verran...

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 13.6.2011 19:24

Noita A-j-P:n mainitsemia osia täytyy ilmeisesti ostaa kaksin kappalein, vai tuleeko tuossa mukana molemmille puolille nuo kumit?

Ja voisihan samointein laittaa tilaukseen vaikka jotkut powerflexin puslat eteen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.6.2011 20:46

itse ainaskin suosittelen laitettavan uretaanit alatukivarsiin ja miksei myös taka-akseliin.

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 19.6.2011 20:39

Niin tietääkö joku tuleeko noita motonetin kumeja kaksin kappalein, vaiko vain yksi?

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 19.6.2011 20:48

Niin tietääkö joku tuleeko noita motonetin kumeja kaksin kappalein, vaiko vain yksi?
yhelle puolelle vaan.

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 22.6.2011 20:16

Kävin hakemassa joka kulmaan uudet tukikumit. Tämän III 92->98 Etujousijalan kierrehylsy (M14x13mm) [1992 - 1998] tarkoitusta en ole vielä tajunnut. Eli ilmeisesti molempiin etuiskareihin tarvitsen tuollaiset ja tulevat sinne konehuoneen puolelle?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 23.6.2011 9:51

Eikös tuo kierrehylsy oo se, millä saa purettua iskarin? Jos siis otat vaan vanhat tolpat pois ja uudet tilalle, et tarvii tuota.

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 23.6.2011 14:56

Joo niinpäs taitaakin olla. Kiitokset selvennyksestä :)

Poti
-
Viestit: 223
Liittynyt: 13.10.2010 12:58

ViestiKirjoittaja Poti » 24.6.2011 16:58

Tänään asensin setin alle. Ja kyllä nuo kierrehylsyt meni etupäähän ainakin noiden ostamieni ylätukikumien kanssa. Miten tuolla konehuoneen puolella, kuuluuko korin kiinnityspinnan ja iskarin yläpään kiinnityksen väliin jäädä n. 0,5-1cm rako? Ajettaessa etupää ei oireile mitenkään eikä kolise ja mutterit pysyy hyvin kiinni.

Takapäästä alkoi kuulua rutinaa, joka ilmeisesti on ihan yleistä näitä asennettaessa? Kierrettä takana jäljellä n. 9cm.

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 30.6.2011 13:25

Etupäässä kuuluu jäädä rakoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa