Ihan puhtaasti nyt solmussa noiden pikku virityksien kanssa. ALH konetta pitäisi ropata pirteemmäksi. Ja näin alkuun Evry mod vai IQ arvon muutos vagcomilla? Meneekö syöttö isommalle IQ arvoa pudottamalla? Mitkä ovat riskirajat ylä- ja alapäähän IQ arvossa.
EDIT: Hammer-modi hoidetaan ilmeisesti mekaanisesti kääntämällä pumppua, evry mod sähköisesti ja vagcomillako pystyy tiettyyn asti iq arvoa muuttamaan? Vai tehdäänkö syötön säätö hammerilla/evryllä ja tarkaillaan vain vagcomin kautta IQ arvoa. Ilmeisesti vakio arvo siellä 7 hujakoilla?
Syötön lisäys
Valvoja: ffp jäsenet
Unohda ne Hammerit ja evryt. ALH moottorin pikkuviritys = ohjelman teko.
Kun virityskärpänen oikeesti iskee niin aseta ensiksi tavoite ja ala sitten vasta toteuttamaan. Virityksen voi tehdä vaiheittain kun pitää vaan järjen mukana järjestyksessä
Vaikka näin:
stage1 (120hp):
1. ohjelma
stage2 (140hp):
1. suuttimet
2. ohjelma
stage3 (180hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Ohjelma
stage4 (180-220hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Intercooleri
4. Nokka
5. Putkisto
6. Ohjelma
jnejne.
Kun virityskärpänen oikeesti iskee niin aseta ensiksi tavoite ja ala sitten vasta toteuttamaan. Virityksen voi tehdä vaiheittain kun pitää vaan järjen mukana järjestyksessä
Vaikka näin:
stage1 (120hp):
1. ohjelma
stage2 (140hp):
1. suuttimet
2. ohjelma
stage3 (180hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Ohjelma
stage4 (180-220hp):
1. Suuttimet
2. Ahdin
3. Intercooleri
4. Nokka
5. Putkisto
6. Ohjelma
jnejne.
Kiitoksia linkistä, tosin evry modin rakentamiseen olen jo perehtynyt. Saatoin muotoilla vaikeasti alkuperäisen kysymykseni, mutta tarkoitus oli tiedustella kuinka eroaa evryn, hammermodin ja vagcomin arvojen muutokset toisistaan. Tietenkin tekotavat on erillaiset, mutta lähinnä että mitkä on riskirajat kumpaankin suuntaan ja kuinka paljon pystyy tekemään pelkällä vagcomilla, ilman että koskee pumppuun.
Jotenkin näin siis.
Jotenkin näin siis.
Vag comilla on ihan sattumankauppaa miten pieneksi iq:n saa, testaamalla selviää. Jos haluaa pienemmäksi niin sitten pulttia löysemmälle ja vähän kantta koputtelemaan, samalla katselee läppäristä miten lukema muuttuu. Pultteja tiukatessa voi lukema vielä muuttua ~0,4 suuntaan tai toiseen eli suht tarkkaa hommaa on mutta siinähän sitä oppii. Kätevin tuo hammermod omasta mielestä on niin ei tartte mitään kolvailuja tehdä. Iskee vakio lukemalla iq:n vaikka jonnekin 3 pintaan niin siitä voi oman maun mukaan sitä muutella suuntaan ja toiseen.
Hammerilla/vag com säädöllä ei saada kuin pientä syötön lisäystä. Ohituksen ajaksi kytkettävä tiukaksi säädetty evry lisää helposti sen 20hp ohitusta auttamaan. Kilpijoki taisi joskus testata evryn vaikutuksen ihan penkissäkin.
Mie kun olisi luullut että tuollainen 400e hintaluokka olisi jo vakiintunut näihin helppoihin jakajapumppu ohjelmiin. Toki halvemmallakin voi selvitä jos sattuu olemaan kaveripiirissä harrastajia.
Mie kun olisi luullut että tuollainen 400e hintaluokka olisi jo vakiintunut näihin helppoihin jakajapumppu ohjelmiin. Toki halvemmallakin voi selvitä jos sattuu olemaan kaveripiirissä harrastajia.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 28 vierailijaa