tdi automaattilaatikon korjaus ja sähkövika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

tdi automaattilaatikon korjaus ja sähkövika

ViestiKirjoittaja VwVento » 17.6.2011 4:36

Auto on Seat 1.9tdi 110hv afn ja 4-vaihteinen automaattilaatikko, vm. -99 ja ajettu 260tkm.
Laatikko on juuri remontoitu täysin, turbiinia myöten..mutta asennuksen jälkeen koe-ajo tuotti pettymyksen, laatikko ei toimi kunnolla. Tuntus toimivan kokoajan ns. "varo-järjestelmällä". Liikkeelle lähtö tapahtuu aina 2- tai 3 vaihteella, mutta kepistä vaihdettaessa toimii ok.
Vaihtaminen on vähän "töksäyttämistä", ei jouhevaa. Vikakoodeja antaa ja viittaa sähköpuolen vikaan(näin asiantuntijat väittää)..

Onko ns. Tyypillistä sähkövikaa tiedossa?
Auttaako näissä ns. Laatikon resetointi?
Mistä liikkeelle?
Auto ollut maaliskuusta lähtien käyttämättömänä niin alkaa olemaa jo vääääähän tarvetta...

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

liitin

ViestiKirjoittaja VwVento » 17.6.2011 9:37

Jahs. Tarkemmin katsottuna vaihteiston vieressä lojuu irrallaan liitin, jossa on 2 johtoa.

Osaako joku sanoa, montako liitiintä ja minkälaisia ja missä päin on 01N -tyyppisessä vaihteistossa?

Aivan laatikon etupuolella alhaalla näky olevan samantyyppinen 2-johtoinen liitin, mutta tämä liitin oli asentajan mukaan ollut "nippusiteellä" kiinni startin kyljessä. Ei siis paikallaan missään.

Vaihteistossa olikin sellainen probleema aiemmin, että kickdown ei toiminut koskaan, ja rampilta kiihdyttäessä motarille, tuntui että ei löydy tehoja ja aina lähti kohtuu isolla vaihteella.
Aikansa kutakin ja sen jälkeen alkoi oireet, että laatikko alkoi luistamaan, ei liikkunut eteenpäin juuri ollenkaan ja loppu onkin jo historiaa..

Nyt kylläkin koko loota kasattu uusista osista ja tämä sähköistys vielä prakaa..

Jos tuo liitin sittenki kuuluis laatikolle, eikä irralliseksi :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 18.6.2011 22:39

pari nopeusanturia sekä perästä nopeustieto ja vaihteenasennon anturi.
Resetointi aina kun jotain tehty liittyen laatikkoon.Jos menee vikatilaan liikkuu d asennossa vain kolmosella.Perus jutut läpi:mm. öljyn oikea määrä,linja paineet.onko vaijerin säätö ok,venakoneikossa olevan painekaran säätö? tässä muutamia

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 19.6.2011 9:55

ok,kiitos.

Onko nämä nopeusanturit molemmat 2 pinnisiä? Etupuolella laatikkoa?

Pitääkö laatikko resetoida virrat päälle - D:lle - kaasupohjaan jne...vai vikakoodien poistolla?

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 22.6.2011 12:48

Liittimissä oli kosketushäiriötä. Nyt laatikko toimii muuten, paitsi kickdown ei toimi vieläkään, eikä ole mulla koskaan toiminutkaan.

Tietääkö joku missä vika piilee?
"Lattakaapelissa?"
Johdotuksissa?

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

VIKAKOODI 638

ViestiKirjoittaja VwVento » 24.6.2011 15:02

Vaihteisto antaa vikakoodin 638.

- Sähköinen kytkentä moottorin ja automaattivaihteiston välillä
- signaali puuttuu
- jatkuva

Laatikko toimii siis muuten normaalisti, mutta kovaa kiihdytystä tehtäessä, esim rekan perästä ohi, laatikko ei vaihda pienemmälle.

Onko ns. "lattakaapeli" viallinen, vai missä vika?

Kun tietäs mikä varmuudella rikki vois vielä korjata, kun laatikkoon on palanut iha mukavasti jo rahhaa..

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.6.2011 15:17

vcds:llä saisi tarkemman koodin niin helpottaisi paljon vian etsintää.

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 24.6.2011 15:30

missä tällaisen tarkemman vikakoodin sais otettua OULUN Alueella?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.6.2011 17:02

Niin joo nyt kun jussin sekaisissa tunnelmissa jotakin edes tajuaa niin koodihan on tietty 00638 mikä on myös vcds-koodi... DOH

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 24.6.2011 17:20

http://avtopedia.ru/akpp/audi_a6_1998/123.pdf
Tuolla näyttäisi olevan että TCM ei saa kaasupolkimen asennosta tietoa.

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 24.6.2011 17:56

onko näissä erillinen kaasupolkimen asentotunnistin? Vai johdotukset käymään läpi?

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

hjelp!

ViestiKirjoittaja VwVento » 6.7.2011 23:45

hei kaverit!

Onko tässä laatikossa tuota kaasupolimen asentotunnistinta? Jos niin missä?

Apua apua..tämä alkaa jo syömään miestä..

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 7.7.2011 14:53

mittaan polkimelta lähtevät johdotukset, niin mistä löydän moottoriohjainlaitteen navat:
15
57
55
62
65

31?

Siis fyysisesti, missä sijaitsee tässä autossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa