Selvinnyt, että lämmitys laitteessa on kosketushäiriö tuulettimen nopeuden säädössä. Eli pystyy käyttämään vain yhtä tasoa kerrallaan, vaihtaminen sujuu ainoastaan säätimen kosketuspintojen painelemisella..
Eli kysymys kuuluis: onko tuon säädin laitteiston vaihto kovin vaikea operaatio? pitääkö paljonkin paneeleita irrotella. Suurin piirtein on tietoa miten irtoais, mutta ajattelin vielä kysäistä.
Sitten on sellainen vika, että en saa keskitasolle puhallusta, koko ajan tulee pieni puhallusläpi mutta pelkkää keskitasoa ei saa käyttöön. Näin kuumalla säällä osaa olla V:mäinen kun ei saa hipiää kohti mitään. Kokeillu jo sen verran et vaijerit takana liikkuu normaalisti, mutta mitään ei tapahdu? Jos jossain tukos, niin onko vaikea kaivaa esiin paikka minne vaijerit menee?
Golf III lämpötilan säädin
Valvoja: ffp jäsenet
Ensiapuna käytin itse crc:tä ja vähän lonkottelin kuparipintoja,,,,,,
Ei tainut olla kovin vaikea irrotta(joskus pari vuotta sitten vaihdoin omaani) paneeli irti, 4 ruuvvia muistaakseni ja sitten pitäs lähteä tulemaan etiä päin. Vaijerit kannttaa merkata jotta ei sekoita takas laittaissa.
Ois muuten käytetty 1,8 vm94 variantin säädin kaapissa.
Ei tainut olla kovin vaikea irrotta(joskus pari vuotta sitten vaihdoin omaani) paneeli irti, 4 ruuvvia muistaakseni ja sitten pitäs lähteä tulemaan etiä päin. Vaijerit kannttaa merkata jotta ei sekoita takas laittaissa.
Ois muuten käytetty 1,8 vm94 variantin säädin kaapissa.
Kaikki luukut liikkuu, oon mä käyttäny ne suuntaus ritilät irti siltä keskitasolta ja yrittänyt sitä kautta selvittää vikaa. Jokaiseen (3kpl, sivut ja keski) kohtaan tulee pieni tuulahdus. Sen verran olen todennut omilla taidoillani, että siellä tuuletuksen jakokohdassa on ongelma. Sinne vaan en tiedä mite pääsee käsiksi...
Ota hansikaslokero sekä keskikonsoli irti niin näet puhallinkotelon pohjassa olevat vivut, jotka liikkuvat lämppärinsäätimiä käännellessä.
Tarkista liikkuvatko ne niin kuin pitääkin ja ovatko vaijerit paikoillaan / liikuttavatko ne vipuja oikein.
Kannattaa myös tarkistaa että säädinpaneelin "rattaat" ovat ehjät:
Kuvan paneelissa mekanismin vipua ohjaava ura oli murtunut, ei liikuttanut vipua tarpeeksi ja tuulta tuli ainoastaan tuulilasille.
Eipä noissa muita vikapaikkoja sitten oikeastaan olekaan.
Tarkista liikkuvatko ne niin kuin pitääkin ja ovatko vaijerit paikoillaan / liikuttavatko ne vipuja oikein.
Kannattaa myös tarkistaa että säädinpaneelin "rattaat" ovat ehjät:

Kuvan paneelissa mekanismin vipua ohjaava ura oli murtunut, ei liikuttanut vipua tarpeeksi ja tuulta tuli ainoastaan tuulilasille.
Eipä noissa muita vikapaikkoja sitten oikeastaan olekaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”