Taas yksi Caddyprojekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

Taas yksi Caddyprojekti

ViestiKirjoittaja nostokurki » 31.10.2010 9:22

Helou, uusi foorumilainen ilmoittautuu komiasti uuden lelun myötä.

Yleensä pyörin mitsujen parissa, mutta kun pajeron vikalista alkoi olla liian pitkä (metsässä rymyämisen seurauksena), niin myin vekottimen pois ja rupesin etsimään uutta tilalle. Ensisijaisesti nelivetoista, mutta työn vuoksi myös löpöpihi vajaavetoinen kävisi.

Ensimmäinen tarjokas oli -85 Datsun, joka ei tahtonut omin voimin kiihtyä edes kahdeksaan kymppiin ilman lämä tiskissä kengittämistä. Olisihan se ollut neliveto ja isolla hytillä, mutta kun päivä paistoi vähän joka puolelta läpi niin en hirveästi lämmennyt. Samalla reissulla oli tarkoitus käydä koeajamassa erästä -89 L200 4x4, mutta oli jo kerennyt myydä auton.

Toinen koeajettu yksilö olikin sitten ranskan maalta, eli -99 306 farkku pakettiautoksi rekisteröitynä. Tähän jo melkein tykästyinkin, auto oli mukava ajaa ja tilaa riitti. Moottorissa (vaikka vapari olikin), oli hyvin tehoa ja vääntöä ja muutenkin tosi asiallinen peli. Mutta tuttu autokorjaaja vilkaisi sitä, ja tutkittuaan hetken yleiskuntoa aukaisi paisuntasäiliön ja sieltähän löytyi öljyä. Se siitä sitten.


Eli takaisin etsimään. Sitten eteen sattui harvinaisen sopivasti tämä 1989 vuosimallin tulenpunainen paholainen, VW Caddy 1.6 -litraisella vapaastihengittävällä dieselmoottorilla. Autolla oli ajettu 372tkm, se oli lommoinen mutta ruostereikiä löytyi sen verran vähän että uskalsin lähteä koeajolle. Auto liikkui tosi nätisti vapariksi, ja kun tiedossa oli että polttoaineen kulutus on niin pieni kuin on, niin uskalsin auton ostaa pienistä vioista huolimatta. Olihan se kyllä halpakin.

Autosta tehtiin paperit, ja se on ollut minulla nyt jopa puolitoista viikkoa. Tässä ajassa sillä on kuitenkin ajettu jo ~1500 kilometriä, eikä polttoainetta ole maistunut kuin about 80 litran verran vaikka suurin osa on ajettu kaupungissa, eli kyllä se huhu polttoaineen maistumattomuudesta piti paikkaansa.

Autosta kuitenkin puuttuu se ahdin ja viides vaihde, joten niiden laitto olisi seuraava projekti. Kävin eilen purkamassa yhden GTD golffin, josta koko tekniikkapaketti löytyikin sopivasti. Kävin kolopallolla koeajamassa jonkinlaisen lenkin, ja piru että se liikkui... Paineet oli vakiossa, mutta syöttöjä nostettu eli mustaa savua riitti. Siitähän pääsee kun nostaa paineita ;)

Kuva
Viimeksi muokannut nostokurki, 31.10.2010 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 31.10.2010 9:49

hm, joku voisi näköjään auttaa tuon kuvanlatauksen kanssa... Mikä meni vikaan?

Eniveis. Tutkailin tuossa foorumia, ja tuon tekniikkapaketin pitäisi siis mennä MELKEIN heittämällä paikoilleen. Jos ei mene niin sovitetaan menemään. Mutta mitäs kaikkea tarvitsen konttorille mukaan?

Ja sitten, meinasin lisätä tuohon vielä ennen muutoskatsastusta välijäähdyttimen keulalle. Ei mitään hillitöntä kiinacooleria, vaan jonkun suht huomaamattoman. Tarkoitus olisi pitää auto ulkoa vakion näköisenä, se on hyvä lommoineen, joten siihen ei käy mikään jumalaton alumiinikäikäle maskin taakse. Mutta, tarvitsen ilmeisesti dynolapun välijäähdyttimen kanssa, eikös? Onko kukaan käynyt penkittämässä caddya moisilla muutoksilla, laittakaa privaa jos olette.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 31.10.2010 10:30

Ei toimi jos kopioi suoraan sen osoiterivilla olevan osoitteen, vaan täytyy klikata hiiren oikealla napilla kuvan päällä ja ottaa sieltä kopioi kuvan osoite. Sillä kun sen tänne laittaa niin näyttäs toimivan.

Edit. Otetaan nyt tuo kuva tästä pois kun sait sen näkymään.
Viimeksi muokannut Eemeli, 31.10.2010 11:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 31.10.2010 10:54

kiitokset :)

AH
-
Viestit: 176
Liittynyt: 28.2.2005 17:23

ViestiKirjoittaja AH » 1.11.2010 12:27

Niin vain ne samata naamat pyörii Mitsu ja Volkkarifoorumeilla. :D

Tuollainen Caddy oli itsellänikin mielessä työmatka/ropailuautoksi, mutta mukavuusaspekti sai kääntymään G3 variantin puoleen

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 2.11.2010 8:16

näin tekee... Seat-foorumilla en nähnyt yhtään tuttua :D oli minullakin golf vaihtoehtona, mutta tässä saa mukavasti menemään työkalut ja kaikkea muutakin kivaa lavalle niin päädyin sitten caddyyn. :)

Kuva
Piti testata renkaiden vaihdon yhteydessä tallissa olevia 16" aluja "alle". Voi tehdä aika tiukkaa pyörimisen kanssa, varsinkin kun päällä on 205/55R16 kumit. Ja mieli tekisi jotain huulivanteita, tai kromimangelseja... :)

Kuva
Siinäpä vielä kuva elintenluovuttajasta. Autossa olisi vielä ollut hyväkuntoiset luukut ja isot puskurit, mutta koska en niillä itse mitään tehnyt, menivät paaliin.

Golffista tuli talletettua siis moottori apulaitteineen, muovikaaret, maski, etuvalot, mittaristo ja lämmönsäädin paneeleineen. Ja mikä yllätys, mittaristossa on kaksi liitintä Caddyn yhden sijaan vaikka liittimiä on sama määrä. Eli eipä vaihdeta sitten mittaristoa. Ja toinen yllätys lämmönsäätimen paneelin kanssa, tulee kyllä samalla tavalla kiinni ja vaijerit meni heittämällä paikoilleen mutta oliko ne kiinnityskohdat juuri sen verran eri kulmassa ettei sovi, no olihan ne. Perse näitä insinööritaidon ihmeitä.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 12.11.2010 7:48

No ei menny moottorinvaihtokaan niinkuin elokuvissa...

Yksikään kiinnityspiste ei käynyt caddyn konehuoneeseen, eli kaikki joutuu vaihtamaan orkkiskoneesta golfin myllyyn. Eikä kaikkia kiinnityksiä edes saa vaihdettua, vaihdelaatikon päädyn kiinnitys on caddyssa neljällä pultilla ylhäältä ja golfissa kahdella läpipultilla. Eli rauta ei vaan käy.

Sitten toinen mukava, jakopään puoleinen kiinnike on golfissa pakosarjan alla ja caddyssa jakopään kiristinrullan alla... Ei siinä ketä, kiinnikkeen saa vaihdettua, mutta kun se kiinnike on samalla myös syöttöpumpun kiinnike. Eli pumppu irti että saa vaihdettua. Ja tätä vartenhan pitää purkaa tietysti koko jakopää ja ties mitä kaikkea. Millähän ne kaksi pulttia saisi auki, mitkä ovat siellä pumpun ja lohkon välissä?

Kuka lie olikaan se, joka toitotti että bolt-on...

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 13.11.2010 1:31

No onhan se bolt on ku ei tarvii ku putteja ja muttereita aukoa eikä tartte tehä mitään erikoisvalmisteisia osia.
Nelilovisessa askissa on eri kannake kun viislovisessa että joko hankit tai valmistat sopivan kannakkeen viisloviseen tai sitten laitat nelilovisen siihen toisen koneen perään.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 13.11.2010 21:17

siis menikö noi puskurit golffista paaliin? pakko tarkistaa vielä :D

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 14.11.2010 17:56

jep, paalissahan ne. Viime viikolla oli romuäijä käynyt raadon hakemassa.

Nyt on sitten kone vaihdettu, kaikki vaihteetkin toimii ja moottori vetää hienosti. Vielä kun saisi nesteet pysymään paisarissa, jostain syystä ravakan kiihdytyksen jälkeen sylkee ne ympäri konehuonetta paisarin korkin kautta...

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 23.11.2010 11:57

Nonni. Paisarin korkki tuli vaihdettua, ja kuinka ollakaan nesteet pysyy taas sisällä :) lämmöt kipuaa edelleen aika korkealle kun vedättää pidempään, lieneekö vika syylärissä vai termostaatissa, tiedä häntä... Pitänee termari vaihtaa kunhan ennättää (ja löytyy paikka missä pääsee lämpimään vaihtamaan sen). Pari hehkua on kans pimeänä, mutta ovatten niin kettumaisessa paikassa etten viitsi ruveta vaihtamaan vaan pidän autoa mieluummin roikassa... Silloin lähtee kaikilla pyörimään heti alusta pitäen.

Hyvin kyllä liikkuu tuollainen alle tonnin käkätin 55kW(tjsp) voimin, ei voi muuta sanoa :) ja turbon vihellys dieselissä on kyllä aina musiikkia korville. Välijäähdytintähän tuo vielä kaipaa, olisi EHKÄ tulossa kakkiksen orkkis väläri ja syyläri keulalle mikäli päästään hinnasta sopuun. Syynä tähän orkkisväläriin on sen huomaamattomuus, auton kun meinasin nyt alkuun pitää ihan orkkiksen näköisenä, eli mahdollisimman sleeperinä kaikkine lommoineen ja pintaruosteineen.

eikä tartte tehä mitään erikoisvalmisteisia osia.
Nelilovisessa askissa on eri kannake kun viislovisessa että joko hankit tai valmistat sopivan kannakkeen


Tämä lause oli jotenkin aika huvittava mielestäni... ei tartte tehdä mutta pitää tehdä, tä?

jaslyh
-
Viestit: 28
Liittynyt: 6.7.2010 20:28

ViestiKirjoittaja jaslyh » 23.11.2010 18:29

Oikeat sanamuodot näkyy olevan ettei tartte tehä mitään vaan valmistaa ;-D !!

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 23.11.2010 19:41

Niin, tai voi ostaa 5lovisen kannakkeen. Sillon ei tarvii valmistaa eikä tehdä, varmasti enemmän päänvaivaa se kannakkeen etsiminen tosin aiheuttaa. Dumbasses.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 28.11.2010 12:18

nopeet fruittarit vittuilee...

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 28.11.2010 14:47

ja hitaat jää ihmettelee kun eivät ymmärrä...

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 11.5.2011 9:05

Eipä ole tullut tätäkään päiviteltyä, sattuneesta syystä...

No, joka tapauksessa. Caddy teki joulukuussa temput ja hajoitti TD:n syöttöpumpun 120km päässä kotoa, sylki kaasuakselin välistä litkut pellolle eli kesti ajaa 3km kerrallaan ja sitten piti jäähdytellä 10min että toleranssit pieneni takaisin...

Vaihdoin vaparin pumpun, ja pelaa taas. Pitää ottaa tuo TD:n pumppu työn alle kunhan jaksaa, hyvin tuo pelaa vaparin pumpullakin eikä kulutuskaan huimaa päätä.

Etu- ja takajarrut tuli käytyä läpi, molempiin uudet kengät/palat ja eteen uudet kunnostetut satulat uusilla tiivisteillä. Jarrutehostin vaan taitaa olla sökö, jarrupoljin ei palaudu takaisin ylös jos ei jalalla avita. Jarrut toimivat normaalisti kun moottori ei käy.

Katsastuksessakin käytin, muutama pieni homma pitää uusintaleimalle tehdä:
-moottorin muutoskatsastus (oho, enpä olis arvannutkaan... :D )
-kuskin puolelle raidetangon sisäpään vaihto
-molemmissa pyöräkoteloissa edessä reiät, kuskin puolella myös takapyörän ympärillä 3 reikää helmassa ja lokasuojassa
-takaa puuttui toinen pikkuheijastin.

Ruostehommat olisi nyt tehty, pakkelointi meneillään. Tarkoitus ei ole tehdä täydellistä, vaan ruosteeton, tallissa on kuitenkin vielä G2 levikkeet jotka pitänee tuohon soveltaa kunhan saa isommat valssit alle.

Mittaristonkin vaihdoin, tilalle tuli GTD golfin mittari jossa oli yllättäen sama mittarilukema kuin caddyn alkuperäisessä, sattuipa sopivasti. Johtosarjoja piti vähän pilkkoa ja vaihtaa kaksiliittimiseksi, mutta johtoja oli sama määrä joten homma oli helppo.

Jälkitarkastuksen jälkeen tulee sitten uusi pakoputki, aika tukkoinen tuo 1.6D vakioputki GTD koneen kanssa... :D 2.5" ränni olisi tuloillaan, vielä vähän mietinnän alla tuleeko perinteisesti takaa vai kylkiputki/kylkiputket. Jälkimmäinen olisi näyttävä.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 20.6.2011 8:55

Noniin, caddy on leimattu puhtain paperein ja moottori muutoskatsastettu. Katsastukseen otin mukaan motonetistä tulostetut varaosalistat, joissa oli korostettuna jarrujen ja jousituksen osien yhteneväisyys. Ei ongelmia.

Viikonloppuna kävin sitten hakemassa lavallisen peltiosia purkucaddysta, eli molemmat etulokarit, ovet, etupuskurin, takalaudan ja jarrutehostimen. Takalautaa lukuunottamatta peltiosat olivatkin yllättävän vähäruosteisia ja suoria, kuskin ovessa on pieni vekki mutta sen saa oikaistua ilman pakkeliakin. Eihän nuo osat omassakaan niin huonoja ole, vänkärin etuovi on vaan sisässä ja lokari samaten :D Yritän tässä kovasti pähkäillä, tekisikö ovillekin jotain nyt kun ovat irti. Kovasti tekisi mieli tehdä kahvattomat mallit niistä, eli avaus tapahtuisi hälyttimen kaukosäätimestä tai tarvittaessa peilin varresta kääntämällä. Peilit kun tuli vaihdettua Biltemasta löytyneisiin kromisiin moottoripyörämalleihin, entisten lahottua ja tiputtua moottoritielle... Ideoita saa esittää :)

Kuva
Takalautaa rupesin ehostamaan, kun sellainen irrallaan oli. Eli irroitin siitä pintapellin, joka sinänsä oli melko hyvässä kunnossa, mutta lommoinen. Samalla pystyi oikaisemaan tuon rivoitetun alueen, joka perinteisesti oli painunut kuopalle. Tuohon olisi tarkoitus laittaa suorasta pellistä uusi pinta ilman mitään kahvaa tai muuta joutavaa, ja aukaisumekanismin meinasin muuttaa tuohon lukkosalpojen kohdalle eli takalauta avataan jatkossa lavan sisäpuolelta tai mahdollisesti yhdellä käännettävällä kahvalla keskeltä.

Kuva
Sovitin myös tulevia vanteita alle, ovatten Rialin 17" 35 offsetillä. On siinä ja siinä, tarvitseeko levikkeitä, 215/40 kumilla tuli ainakin pelottavan lähelle reunaa. Saattaa olla, että laitan päälle 205/45 kumit, joilla voisi olla toivoa kulutuspinnan jäämisestä sisäpuolelle. Ei huvittaisi rikkoa korin linjoja muovisilla levikkeillä, vaikka nekin tallissa valmiina olisivat. Ja vanteet eivät jää tuon värisiksi, niihin on pieni idea syntynyt väriä ajatellen... :)

Maalaus ja madalluskin olisi edessä, madallus ei tuota ongelmia mutta värin valinta on vaikeaa. Itsellä tuli perversio seuraavanlaiseen (photoshopattuun) väriin:
Kuva
...mutta ideat ovat tervetulleita :)

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 20.6.2011 17:06

mikäs tossa kuvassa nyt olis vikana :D värit vaan päälle ja tonttiin :D hyvältä näyttää.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 21.6.2011 11:25

Omaankin silmään tuo istuu kyllä harvinaisen hyvin. Yksivärinen pastelli olis kans ihan hieno, mutta niitä on niin paljon jo liikenteessä...

Takalauta alkaisi olla pikkuhiljaa kasassa, enää alareuna pitää kantata ja yläpää hitsata umpeen. Sivut on jo kiinni, sekä uusi lukkomekanismi tehty: aukaisu tapahtuu edelleen yhdellä kahvalla, mutta kahva on laudan sisäpuolella ja mallia käännettävä. Kahvan saa myös nopeasti irti, jos tarvitsee jostain syystä tehdä perälaudasta suora. Ajattelin vielä siitä sisäpuolen rivoituksesta ajaa rälläkällä vähän pois, eli tehdä aukot siihen,josta pääsee laittamaan sisäpuolelle kotelosuojat ja mahdollisesti huoltamaan aukaisumekamismia. Lava tulee todennäköisesti vaneroitua joka tapauksessa, joten myös takalaudan pintaan tulee ohut filmivaneri peittämään reiät. Laitan kuvia perälautaprojektista, kunhan saan maalausta vaille valmiiksi... :)

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 22.6.2011 7:46

Kuva
Uusi pintapelti valmistumassa. Sivut kantattu valmiiksi, tällä saa rakennetta jäykistettyä kasauksen ajaksi, samoin kuin pellistä tehdyillä erillisillä jäykisteillä jotka liimasin koriliimalla kiinni. Nämä ovat siis nuo osat alaisimien alla ;)

Kuva
...ja uusi pintapelti menossa paikoilleen. Yläpäästä heppailtu kiinni n. 4cm välein.

Kuva
Pinta paikoillaan. Sivut puristelin ensin modatuilla lukkopihdeillä kiinni, jonka jälkeen pistehitsaus ympäri, ja viimeiseksi vasaran kanssa saumat suoriksi. Tässä vaiheessa yläpääkin on jo hitsattu umpeen, ensin tihentämällä hitsausten väli puoleen ja sen jälkeen vielä puoleen, josta pääsikin tekemään n. 5mm pituisia saumoja. Tämä oli hyvä väli hitsauksen kannalta, vain pari kohtaa paloi puhki mutta nekin oli helppo paikata.

Kuva
Yläpään hiomista aloitettu ja sisäpuolelle leikattu aukot ruostesuojausta ja huoltoa varten. Aukkoihin tulee vielä jäykisteet kulmaraudasta tai kantatusta pellistä, ja pinnaksi siis tulee 4 tai 6mm filmivaneri. Koko perälauta painaa tällä hetkellä n. 20% vähemmän kuin alkuperäinen... :)

Kuva
Ennen hiekkapuhallusta sovitin vielä perälautaa paikoilleen. Sivujen lukkosalvat olivat irti hiekkapuhallusta varten, siksi perälauta näyttää istuvan melko huonosti, mutta vain siksi että sitä ei saanut paikoilleen asti.

Perälauta on nyt siis hiekkapuhallettu ruosteista vapaaksi, pinta on pakkeloitu ja saumoissa on koriliima kuivumassa. Mielenkiintoista nähdä, millainen tuosta tulee valmiina :) jos vaan pohjatyöt ja maalaus onnistuu, pitäisi perälaudan peilata aika nätisti ja olisi jopa mahdollista, että pelti pysyisi suoranakin jäykisteiden ansiosta.

Seuraava peltihomma olisi sitten tuon perälaudan alle tulevien peltien taivuttelu :)
[/img]

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.6.2011 8:49

Perälaudan alla oleva pelti voisi olla jotain tuollaista.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 22.6.2011 11:48

17" pyörät liian isot

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 22.6.2011 12:13

Perälaudan alla oleva pelti voisi olla jotain tuollaista.


Juuri tällaisia itsekin ajattelin, sillä erotuksella että rekisterikilven yläpuolellekin tulee pelti. Eli käytännössä koko alalaita olisi suora, jossa olisi vain rekisterikilvelle upotus. Mietin myös, että jos jostain löytäisi järkihintaan pyöreitä takavaloja, voisi nekin upottaa tuohon alalaitaan, mutta taitaa tulla laki eteen?

17" pyörät liian isot


makuasia, tuossahan ne on jo yhdessä kuvassa alla eikä minusta näytä pahalle. Tästä ei olekaan tarkoitus tulla sellainen mitä on jo monta liikenteessä, omaan silmään käy matala ja isopyöräinen paremmin :)

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 11.7.2011 14:59

Kuva
"rollpanien" sovittelua, kuvassa myös itsetehty takalauta...

Kuva
...ja rollpanit niitattu paikoilleen sekä siloitettu korin muotoihin. Pinnassa on "suojaväri", joka ei siis ole varsinainen väri, vaan normaali spray-maali joka estää veden pääsemisen pakkeliin asti. Pohjamaali kun päästää tehokkaasti kosteutta läpi, koska on niin huokoista.

Vieläkin pitäisi väri keksiä autolle. Mintunvihreä/valkoinen olisi kyllä siisti, mutta isotöinen. Alkuperäinen punainen olisi hieman tylsä, joskin helppo tehdä. Satiinimusta on kovin paljon pyörinyt mielessä...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 11.7.2011 15:51

Tornadonpunainen LY3D ja lakka pintaan ei ole ollenkaan huono valinta.

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 17.8.2011 16:19

Jotain on tapahtunut, vaikkei ole kerennytkään joka väliin päivitellä... Eli lisätään nyt kerralla vähän enemmän :)

Kuva
Konepeitto myllytettynä

Kuva
hieman pohjatöitä....

Kuva
Osien maalausta...

Kuva
Maalia vaille jäävät osat suojattuna, kohta mennään!

Kuva
Sama homma, toinen puoli

Kuva
Eka reissu pinnassa, kamera ei osannut tarkentaa maalisumun läpi

Kuva
Toinen kerros ja lavan laidat maalattuna...

Kuva
Näille sijoilleen jäi pariksi päiväksi kuivumaan maalauskoppiin.


Kuva
Ensimmäinen kuva ulkoa, aika epätodellisen näköinen :D etupään pellit on vielä vaihtamatta.

Kuva
Keula tuli purettua ja suojattua, sen jälkeen ihan raakasti vaan ulkona uusi kerros maalia pohjatöiden päälle. Myös lukkopelti tuli maalattua. Tässä vaiheessa jo maalattu vänkärin etulokarikin on paikoillaan.

Kuva
Kuskin puolellekin saatiin uudet, maalatut pellit paikoilleen...

Kuva
Maski maalattu, keula kasattu ja merkki kiillotettu :)

Kuva
vähän yleisilmettä. Peilien paikat vielä vähän auki, ja vänkärin ovi vaihtamatta... Siinä kun on pieni erikoisuus, minkä takia vaihtaminen kestää aavistuksen pidempään... ;)

Kuva
Lavalle vanerit, huomattavasti siistimpi.

Kuva
Ahteri. Taitaa puhelimesta olla kamera menossa rikki, kun ei meinaa tarkentaa enää ollenkaan.

Kuva
"Uudet" vanteet... Keskireikä on liian pieni, corollasta kun ovat kotoisin. Ahkeraa vingun näyttämistä, kyllä ne saadaan vielä sopimaan. Vanteissa ei ollut lainkaan ruostetta, vain naarmuja, joten nopeat pohjat, vannehopea ja 2K-lakka pintaan. Renkaiden käsittely Black Chromella ja vot, jopa tulee siistit :)

Kuva
Siinä vielä viimeinen kuva tämänhetkisestä tilanteesta.

Uudessa muovipuskurissa ei ollut pesurien paikkoja, mutta lisävaloille tehdyt reiät löytyi. Eli kauppaan hakemaan mahd lähelle "orkkis varaosan" näköisiä lisävaloja ja äkkiä kiinni ennen kuin kukaan huomaa... Kuvia tulossa myöhemmin :)

Sana vapaa, kommentteja saa esittää!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa