Moottorina siis tämä 2.0TFSI (BWA muistaakseni). Naputtelin aikaisemmin vähän oireitani johonkin lastutus-ketjuun, mutta lyhyesti sanottuna katkaisee vedon täyskaasukiihdytyksessä.
Vaatii ilmenemiseen yleensä sen, että lähtee nostamaan kierroksia jostain ~2000 rpm:stä ylöspäin ja kun kierrokset nousevat johonkin ~4500 tienoille, tuntuu veto katkeavan välillä kokonaan, sitten taas vetää, kunnes taas katkaisee pari kertaa ennen punarajaa. Välillä katkaisee aikalailla kokonaan vedon, välillä vähän lievempää tehon aaltoilua.
Jos kierrokset on valmiiksi jossain 3000 paikkeilla lappu lattiaan laitettaessa, vetää persdynolla ~ok ylös asti eikä katko vetoa. Pitäisi näköjään olla kaasun täys-auki -asennon sijaan joku 90% auki...
Nyt kun aikataulut vaan natsaa, päästään vetäisemään VAG-COM:lla muutama veto, mutta voisi olla paikoillaan ensin selvittää, että mitä kannattaa logata.
Tuommoisia ajattelin:
-ahtopaine request/actual
-timing (pull)
-air/fuel ratio
-fuel rail pressure tms
Oliskohan näissä mitään itua ja mistä näkee heti mitä on meneillään ja ennenkaikkea miten asia korjataan? Onko jotain muuta nerokasta logattavaa?
Näyttää nimittäin asian selvitys jäävän asiakkaan kontolle ("eka kerta kun tämmöistä") ja voitte arvata, että olen asiasta ottanut opikseni ts. ihan sama mitä softa maksaa, kunhan customer support vaan toimii. Nyt tämä homma on jäänyt näköjään mun hoidettavaksi ja seuraava vaihe onkin ilmeisesti fläshätä tämä taas vakioksi.
En lähde tässä huutelemaan, että millä merkillä vehje on lastutettu, vika kun voi toki olla jossain fyysisessä palikassakin. Sanotaan nyt kuitenkin se, ETTEI kyse ole kumpikaan näistä palstan kahdesta suuresta merkistä, siis M:llä tai A:lla alkavasta merkistä. Yhtäkaikki, vika olisi kiva löytää.
Vielä ei ole mitään komponentteja vaihdettu. Bensanpaineensäätimiä on kuulemma vaihdeltu lastutuksen yhteydessä. Heittääkö tämmönen jonkun vikakoodin parhaimmillaan, vai pitääkö arvata epäsuorasti jostain fuel pressure logista? Mitähän muuta tavallista voisi olla, by-pass venttiili?
Kiittää jo etukäteen.
2.0 TFSI (BWA) nykiminen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 5.5.2005 12:31
Viritelty TFSI nykiminen
VAIHDA TULPAT mikäli oot ajanut n. 30000-50000, tämä neuvo tuli varmaan vähän jälkijunassa mutta..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa