Eli tuli toiseksi autoksi hankittua -92 mallin 1.8 vento, ensimmäinen volkkari mulla.
Ensivaikutelma todella hyvä, kone on tasan niin yksinkertainen kuin voi olla, sisätilat väljät ja muutenkin asiallinen peli.
Muutaman asian haluaisin viisaammilta kysyä:
Mistä kannattaa alkaa etsimään ruostetta?
Millainen jakopääremppa tuossa on, siis kysytään vaikka niin että onko siinä mitään ihmeellistä, tuskin, ja kauanko menee. Se pitäisi tehdä kohta, kun ei tietoa koska viimeksi tehty. Kansi on varmaan entinen jos hihna katkeaa?
Onkos mitään muita asioita jotka olis hyvä tarkistaa ettei tule yllätyksenä tienpäällä?
Vento hankittu ja muutama asia epäselvää, neuvoja?
Valvoja: ffp jäsenet
ok, kiitti tiedosta, pitäkin vaihtaa se heti ensiviikolla kun on aikaa.
Mitenkä esim ruosteet, missä on tyypilliset paikat mistä kannattaa koputella ennen konttorille menoa?
Iskarit ja jouset menee myös vaihtoon, ajattelin samalla tiputtaa hieman alaspäin kun itse pidän vähän jämäkämmästä alustasta mutta coilovereita en halua, liian kallista perus käyttikseen, onkos jollain jotain jousisuosituksia, mitkä olis hyvät? Tarkoitus olis noin 40mm tiputella.
Mitenkä esim ruosteet, missä on tyypilliset paikat mistä kannattaa koputella ennen konttorille menoa?
Iskarit ja jouset menee myös vaihtoon, ajattelin samalla tiputtaa hieman alaspäin kun itse pidän vähän jämäkämmästä alustasta mutta coilovereita en halua, liian kallista perus käyttikseen, onkos jollain jotain jousisuosituksia, mitkä olis hyvät? Tarkoitus olis noin 40mm tiputella.
remmi on tosiaan nätti vaihtaa jos on vähänki kokemusta ja avaimet pysyy käsissä.
helmojen etuosat/pohja helmojen juuresta
pyöränkotelot takaa,varsinki helman takaosaan menevän kumitutin juuresta
taka-akselin kiinnitys pisteitten ympäristö voi olla mätä
kaikki kumituttien ympäristöt
nuo on vaa niitä paikkoja mistä voi tulla leimalla sanomista :D
tahtoo ventojen/golffien massojen alla muhia mukavia ylläreitä
helmojen etuosat/pohja helmojen juuresta
pyöränkotelot takaa,varsinki helman takaosaan menevän kumitutin juuresta
taka-akselin kiinnitys pisteitten ympäristö voi olla mätä
kaikki kumituttien ympäristöt
nuo on vaa niitä paikkoja mistä voi tulla leimalla sanomista :D
tahtoo ventojen/golffien massojen alla muhia mukavia ylläreitä
kaikki kumituttien ympäristöt
Itsellä -96 Vento, voin vahvistaa tuon aran paikan, katsurin löi vasaran pohjan läpi kumitutin vierestä, pohja on massattu ja auto vähän ajettu ja hyvin hoidettu. Että sillä lailla. Takaluukku ruostuu rekisterikilven valojen ympäriltä, sen huomaa vasta kun ruoste alkaa tulla esiin takavalojen paneelin takaa. Takalokareiden takaosasta lähtevät myös kukkimaan, takaovien etureunat ovat myös arkoja paikkoja.
helmat, takakaaret, kumitulpat saattaa tippua ruostumisen johdosta, takaluukku, ovien alareunat. tuossa olis jonku verran mitkä itellä ainaki tullu huomattua. ja helmat on sama vaihtaa kokonaan kerralla. ei ollu loppupeleissä suuri homma.
pohja ainaski itellä kumitulppien kohtaa lukuunottamatta hyvä. lähemmäs 600tkm ajettu eikä ainaskaan hitsatulta näytä. jos on ainaskaan sama joka helmoja oli hitsannu
pohja ainaski itellä kumitulppien kohtaa lukuunottamatta hyvä. lähemmäs 600tkm ajettu eikä ainaskaan hitsatulta näytä. jos on ainaskaan sama joka helmoja oli hitsannu
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa