Audi A6 2.5 V6 TDI quattro 132kW tiptronic
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 2.5 V6 TDI quattro 132kW tiptronic
Otsikon mukaista autoa hankkimassa olen....
Vuosimalli 2000 tai 2001, ajettu mittarin mukaan reilut 300 tkm
Kokemuksia, tietoa tms?
Millainen auto on kyseessä? Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota ostaessa? sudenkuopat, vaivat, mitä kannattaa maalikon tarkistella?
APUA
Vuosimalli 2000 tai 2001, ajettu mittarin mukaan reilut 300 tkm
Kokemuksia, tietoa tms?
Millainen auto on kyseessä? Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota ostaessa? sudenkuopat, vaivat, mitä kannattaa maalikon tarkistella?
APUA
Ei paljoa varoittele etukäteen, mut eivätpä ole kalliitakaan enään vaihtaa.
Aika pienellä vaivallahan noi tarkistaisi, jos haluaisi varmuuden. Tomaattien kanssa nyt on
aina vähä arpapelia, mut hyvin huolettuna ... ohi listasuositusten, ei pitäs olla juuri hätää.
C5 korissa noita tukivarsia joutuu remppamaan, paljastuu kolinasta esim. mukulakivilla.
Seikkailuhenkeähä se vaatii aina ku tollaiseen käytettyyn kädet työntää. :)
Aika pienellä vaivallahan noi tarkistaisi, jos haluaisi varmuuden. Tomaattien kanssa nyt on
aina vähä arpapelia, mut hyvin huolettuna ... ohi listasuositusten, ei pitäs olla juuri hätää.
C5 korissa noita tukivarsia joutuu remppamaan, paljastuu kolinasta esim. mukulakivilla.
Seikkailuhenkeähä se vaatii aina ku tollaiseen käytettyyn kädet työntää. :)
Enemmän ressaisin siitä 300k ajetusta automaatista........
Osta, jos tykkäät ylläpitää vanhaa autoa, eikä talous mene sekaisin vaikka melkeinpä kaikkeen menee se "touhutonni". 300k ajettu quattro kun alkaa olla jo siinä iässä, että massiivisempi pusla/nivelhelvettikin on edessä (ellei sitten jo ole tehty).
Älä osta, jos talous on kireä, ja auton ylläpitoon pitäisi riittää 200e vuodessa.
Osta, jos tykkäät ylläpitää vanhaa autoa, eikä talous mene sekaisin vaikka melkeinpä kaikkeen menee se "touhutonni". 300k ajettu quattro kun alkaa olla jo siinä iässä, että massiivisempi pusla/nivelhelvettikin on edessä (ellei sitten jo ole tehty).
Älä osta, jos talous on kireä, ja auton ylläpitoon pitäisi riittää 200e vuodessa.
Sitä vaan että tuommoisessa mosassa kannattaa olla työlläkin takuu. Aina hihnan rivahtaessa ei takuu mene osien piikkiin. Ja tuossa moottorissa on jakohihnassa semmoinen dampperi kiristin (hydraulinen) jota useat liikkeet eivät edes vaihda uuteen, koska sitä ei tule hihnasarjan mukana, eikä maahantuojalla ole suositusta sen vaihtamiseen. Useampi mosa kajahtanut tuon dampperin takia (jumittuu) koska ei sitä ei ole ollut vaihdettu hihnan vaihdonyhteydessä.
Yleensä siinä menee sitten molemmat kannet ym.. riippuu kuun asennosta.
Mutta eipä kai tätä kysyttykkään :)
Yleensä siinä menee sitten molemmat kannet ym.. riippuu kuun asennosta.
Mutta eipä kai tätä kysyttykkään :)
No se riippuu missä vaihdattaa. Tyhmähän se on kai liikaa maksaa. :D
Niinhän se on. Mut eipä tällästä kannattane ostaakkaan jos itse ei suurinta osaa rempoista/huolloista pysty tekemään. (ellei sitten ole tosiaan lompakko pulleassa kunnossa ja voi kaiken teettää ja ottaa sijaiskulkineen rempan ajaksi)
Hyvähän toi kone on, joskin ei perseaukisille suunniteltu. Kaikki kun toimii, se on pelkkää juhlaa, eikä pois halua vaihtaa. Touhutonni on hyvä olla saatavilla välillä. :D
Aiheesta on paljon enempi keskustelua audiclubin foorumilla esim.:
ttp://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=60275
Aiheesta on paljon enempi keskustelua audiclubin foorumilla esim.:
ttp://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=60275
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa