Mk2 jetta 1.8 Rp kerää painetta??!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

Mk2 jetta 1.8 Rp kerää painetta??!

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 12.6.2011 15:12

eli otsikon mukainen vehje johon on tehty täydellinen kansi+jakopää remontti , ja silti kerää painetta paisariin. kannessa ei ole halkeamia ja sylinterit on ok eli ei sielläkään halkeamia...nyt joku guru / insinööri neuvot olisi tarpeen ennenkuiin pistän kokon pihalle palamaan :D



-Jani-

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 12.6.2011 18:18

Krhm, paisuntasäiliöön PITÄÄ tulla painetta. Jos ei tule niin sitten on vikaa, ei toisin päin. Paineenalaisena jäähdytysneste ei rupea kiehumaan vielä sadassa asteessa.

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 12.6.2011 20:36

mutta siis alavesiletku ja muut letkut on kylmiä...kun moottori lämpenee niin alkaa pulputtaa yli nesteitä...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.6.2011 21:21

Onko täydelliseen kansiremonttiin varmasti sisältynyt koeponnistus, tasohionta ja kansi on kiristetty oikeaoppisesti sekä uusilla pulteilla? Mikäli edellä mainitut ok ja olet varma ettei järjestelmässä ole ilmaa, niin vaihda syyläri ja termostaatti nyt alkuun..

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 13.6.2011 17:07

kyllä edellä mainitut asiat on tehty. voiko johtua siitä että kun kannesta lähtee letku oikeasti reunasta lämppärin kennolle niin se ns "muovi jalka" mihin letku tulee kiinni niin vuotaa? eli kun kone lämpenee niin päästää painetta sieltä ulos??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2011 17:09

No jos jäähdytysjärjestelmä vuotaa niin paineen takia tulee nesteet pihalle...

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 13.6.2011 18:28

kun huomasin tuossa että se muovijalka on halki niin sieltä päästää painetta kun kone lämpenee ja ilmeisesti aiheuttaa ilmalukon ettei vesi kierrä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2011 18:31

Vesipumppu kierrättää veden ja kuplat tulee paisariin jos sellaisia on. Ilmalukkoja oo olemassakaan...

Korjaa vuodot ensin ja tutki sitten lisää.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 14.6.2011 17:31

Ilmalukkoja oo olemassakaan

kyllähän niitä ikävä kyllä on...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.6.2011 17:37

Miten ilma estää veden kulun jos pumppu toimii normaalisti? Miten ilma voisi "lukittua" paikalleen?

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 14.6.2011 20:33

Kyllä ilma voi tehdä tukoksen,on olemassa esim audi 80 B4 mallissa lämppärin kennolle menevissä letkuissa on ilmausruuvit. Ja paljon puhutaan termostaatin vaihdon jälkeen jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta. Tässä kohtaa vaihtoehtoja on termostaatti ei aukee,vesipumpusta on siivet "hävinny" ja 2-kopan jetassa ja golffissa on melkein tyyppivika nuo siivet.

Oletko käyttänyt moottoria niin että laitat lämppärin täysille ja paisarista korkki pois?

Jos on tarvike termari niin nakkaa huitsin VIT***N! ja hae orggis.

T3lkkä
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.7.2007 20:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja T3lkkä » 15.6.2011 12:30

juu olen käyttänyt ja vesipumppu ja termari kummatkin on orggis osia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.6.2011 22:29

Mutta miten ihmeessä se ilmakupla voi pistää vastaan vesipumpun tuottamalle paineelle?

Tottahan ilmat kannattaa ottaa ilmausruuvista pihalle jotta veden määrä on vaadittu, mutta ei mene jakeluun miten vesi voisi muodostaa mitään tulppaa.

NPL
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.1.2011 12:00

ViestiKirjoittaja NPL » 16.6.2011 18:47

selittää en osaa vaan jollaki perkeleen konsitta se voi lukon tehdä.

kaverin bemaria sai ilmata 3 tuntia termarin vaihdon jälkeen. termostaatti ei meinannu aueta millään(kokeiltiin vielä kattilassaki että toimii),eli ilmaa oli varmaan jääny termostaatin eteen.
lämpimäksi käyttö monia kymmeniä kertoja,letkujen puristelua ja tupakin polttoa ja kas termostaatti aukes.

yleensäkin kun nestettä koneeseen laittaa kannattaa kipata se niin hitaasti ku kärsivällisyys antaa periksi että ilma ehtii tulla pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.6.2011 19:32

Jos sinne kupla jää niin sitten pitää käyttää sen verran korkeita kierroksia että se tulee ulos. Kun vesi alkaa kunnolla virtaamaan niin ei se kupla siellä jaksa painovoimalla pysyä.

Ei oo vielä kertaakaan jääny ilmaa koneeseen tai ainakaan niin että se siellä mitään haittaisi. Toisaalta mistäs sen tietää vaikka kaikki nämä vuodet olisi ollut ilmaa jossain päin järjestelmää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa