vähäpäästöisen viritys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
vähäpäästöisen viritys
moro. tiedän että tästäkin aiheesta on täällä puhuttu paljon. en vaa löytäny tästä mitään.
eli onko kellään tietoa että kuinka hyvin virtaava kakkiksen 2" vakioputkisto on? eli kannattaako vaimentimia korvata jollain paremmilla. en haluais mitään amispörinöitä enää :)
entä mikäs tossa rp koneessa mahtais eniten ahistaa? pakosarja?
sellanenki kävi mieles et. oliskohan laillista vaihtaa tohon 8v gtin kansi ja ruisku? tai koko kone. jos jostain joskus löytäis halvalla.
tää on vaa tällast suunnittelua. ei ole vielä mahollista tehä mitään tekniikanvaihtoja. kiinnostaa vaa jos jollai olis tietoa.
ja mulle riittäis jo sekin jos joku 110 heppaa lähtis
eli onko kellään tietoa että kuinka hyvin virtaava kakkiksen 2" vakioputkisto on? eli kannattaako vaimentimia korvata jollain paremmilla. en haluais mitään amispörinöitä enää :)
entä mikäs tossa rp koneessa mahtais eniten ahistaa? pakosarja?
sellanenki kävi mieles et. oliskohan laillista vaihtaa tohon 8v gtin kansi ja ruisku? tai koko kone. jos jostain joskus löytäis halvalla.
tää on vaa tällast suunnittelua. ei ole vielä mahollista tehä mitään tekniikanvaihtoja. kiinnostaa vaa jos jollai olis tietoa.
ja mulle riittäis jo sekin jos joku 110 heppaa lähtis
GTI:n (G-) nokka, sopivan kokoinen peltisarja, 2" liitännöillä oleva katti ja PL-koneen vakioputkisto niin olet jo hyvällä mallilla. 110hp tuolla tuskin tulee, se vaatinee moottorin avauksen jos mielii pysyä vähäpäästöisenä jatkossakin.
Kokonainen PF-kone tarjoaisikin nuo 110hp peltisarjan ja PL putkiston kera. Silloin joudut muutoskatsastamaan auton, se tuskin tuottaa ongelmia jos kyseessä kerran -91 GT Golf jolloin autossa 239x20levyt edessä, iso tehostin, levyt myös takana sekä vakaajalla oleva akseli. Jos siis mennään lain mukaan.
Mulla menossa vastaava RP:n päivitysprojekti Jettaani, tuolla:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128225&highlight=
Kokonainen PF-kone tarjoaisikin nuo 110hp peltisarjan ja PL putkiston kera. Silloin joudut muutoskatsastamaan auton, se tuskin tuottaa ongelmia jos kyseessä kerran -91 GT Golf jolloin autossa 239x20levyt edessä, iso tehostin, levyt myös takana sekä vakaajalla oleva akseli. Jos siis mennään lain mukaan.
Mulla menossa vastaava RP:n päivitysprojekti Jettaani, tuolla:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128225&highlight=
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
joo, nii vähä meinasinki. olis kyl iha mielankiintonen projekti vaihtaa toi monojetti esim. digifanttiin. mistä muuten johtuu, kun ajaa motarilla vähän lujempaa niin lambda anturi ylikuumenee ja omatekonen vikavalo syttyy? asken kävin ajamassa silleen et oli yleismittari lambdan johdossa, jänniitteet vaihteli normaalisti 0-1 voltin välillä. mut kun oli ajanu hetken 120 kmh niin jännite laski hieman miinukselle ja valoki sytty. ihme juttu
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Lambda-anturi ylikuumenee? Ei pitäis olla mahdollista, kun toimintalämpötila noilla on 300-900astetta ellei sulla oo sytkä tai seos päin honkia jolloin pakolämmöt voi olla aika naurettavat. Mikä toi sun ite tehty vikavalo on, mitä se mittaa?
Omakohtaisesti on ihan sama onko siellä tarvike vai "bosch" vai NTK, kaikki saa rikki vääränlaisella käytöllä, kuten esim paskalla seossuhteella. Sitäpaitsi bosch ei valmista itse yhtä ainuttakaan tavaraa, vaan se teettää omilla alihankkijoilla osat, jotka täyttävät boschin oman laadunvalvonnan ja esim Delphi on OEM osien valmistaja, joka kuitenkin on aika laajalti tarvikemarkkinoilla, ihan vaan BTW.
Omakohtaisesti on ihan sama onko siellä tarvike vai "bosch" vai NTK, kaikki saa rikki vääränlaisella käytöllä, kuten esim paskalla seossuhteella. Sitäpaitsi bosch ei valmista itse yhtä ainuttakaan tavaraa, vaan se teettää omilla alihankkijoilla osat, jotka täyttävät boschin oman laadunvalvonnan ja esim Delphi on OEM osien valmistaja, joka kuitenkin on aika laajalti tarvikemarkkinoilla, ihan vaan BTW.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
se vikavalo on kytketty siihen vikakoodiliittimeen. jossain mittaristoissa on vakiona se valo.
voiskohan se sit tosiaan mennä laihalle seokselle?
voiskohan muuten johtua samasta. ongelmasta kun motarilla öljynlämmöt on yli 120 astetta! ja ihan 120kmh nopeuksissa.
ja ei tuo öljynlämpömittari ainakaan paljoa valehtele.
ja sytkä on tarkastettu ja keskipakosäädinkin toimii
voiskohan se sit tosiaan mennä laihalle seokselle?
voiskohan muuten johtua samasta. ongelmasta kun motarilla öljynlämmöt on yli 120 astetta! ja ihan 120kmh nopeuksissa.
ja ei tuo öljynlämpömittari ainakaan paljoa valehtele.
ja sytkä on tarkastettu ja keskipakosäädinkin toimii
^^ Edellisessä duunipaikassa väkisin ostattivat noita halpoja paskalambdoja joita sitten varsinkin turbopeleihin sain vaihdella jatkuvasti. Siihen mun mielipide noista halvoista tarvikelambdoista perustuu.
^Ettei vaan vedä ilmaa ohi kaasuläpän, onko ruiskun kumijalka ehjä? Miten olet kytkenyt tuon vikavalon lambdaan?
^Ettei vaan vedä ilmaa ohi kaasuläpän, onko ruiskun kumijalka ehjä? Miten olet kytkenyt tuon vikavalon lambdaan?
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se lambda kannattaa sitten asentaa niin lähelle moottoria kuin vain mahdollista, mulla Jetta RP:ssä ongelmia kylmäkäynnistyksen jälkeen kunnes lambda lämpiää. Sitä ennen nykii niin maan perkeleesti, sitten kun lambda lämpiää toimii niinkuin ennenkin. Mulla siis PG pakosarja jossa lambda etuputkessa juuri ennen kattia.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
kyllä siinä pientä eroa on väännössä. katissa on sellainen tiivisterengas jonka reiän halkaisija on jotain 40mm luokkaa, luulen että sen poistaminen jo vaikuttaa.
olisi vain kiva tietää onko tuo vakioputkisto ahdas, vai kannattaako vaihtaa.
btw, jotain parempaa nokkaa saa tarjota, jos ylimääräsenä :)
olisi vain kiva tietää onko tuo vakioputkisto ahdas, vai kannattaako vaihtaa.
btw, jotain parempaa nokkaa saa tarjota, jos ylimääräsenä :)
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Mulla vetää halukkaasti rajoittajalle, 6300-6400 pätkäisee. Pakosarjaa ja putkistoa lukuunottamatta vakio RP, katti on 100hp 1.6 Golf viitosesta, putkiston keskiosa on mallia PL, päätevaimentaja Jetta GTX eli KR-moottorista. Kolmosellakin jaksaa vetää rajoittajaan saakka, mittarinopeus silloin jo lähes 150..
197tkm pyörähti vasta mittariin joten vielä on hyvässä tikissä :D
197tkm pyörähti vasta mittariin joten vielä on hyvässä tikissä :D
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Mulla RP Jetassa vähän samansuuntaisia vaivoja. Tuntuisi tasakaasulla menevän hieman laihalle, itse olen pähkäillyt oireiden johtuvan liian kaukana olevasta lambdasta, sijaitsee juuri ennen kattia pakosarjan sijasta. Oireethan alkoivat samantien pakosarjaswapin jälkeen eikä toiseen lambdaan vaihtaminen auttanut.
E10 ei kannata kyllä näissä vanhoissa käyttää. Voi tulla "hiukan" ylimääräistä jumppaa..
E10 ei kannata kyllä näissä vanhoissa käyttää. Voi tulla "hiukan" ylimääräistä jumppaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa