Golf 3 Vr6 Lämpötila-anturi ei toimi vaikka juuri vaihdettu?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

Golf 3 Vr6 Lämpötila-anturi ei toimi vaikka juuri vaihdettu?

ViestiKirjoittaja Dan1 » 2.6.2011 19:39

Morje! Nyt kaivattais kipeästi apua. Kerkesin jo kysyä vr6 puolelta asiaa mutta laitettan nyt ihan oma topicki tähän jotta saadaan mahdollisimman monelta apua :)

Ongelma seuraava: Vr6 -94 ei meinaa lähteä millään käymään ensimmäisellä yrityksellä kylmällä koneella, toisella yrittämällä lähtee kyllä erittäin nätisti.
Vagcom antoi vikakoodiksi viime syksynä (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) ja vaihdoinkin kyseisen sinisen lämpötila-anturin. No auto lähti erittäin hyvin käyntiin ja tehotkin tulivat takaisin.

No nyt otin auton takaisin ajoon talven seisonnan jälkeen ja sama ongelma palasi eli ei starttaa ensimmäisellä. Ja sama vikakoodi (Engine Coolant Temperature Sensor (G62) -Short to Ground) no vaihdoin taas saman sinisen anturin uuteen mutta tällä kertaa sama ongelma ei poistunut ja vikakoodikin pysyy. Muuten auto siis toimii normaalisti mutta kylmänä ei ekalla käyntiin ja kulutus huitelee 13 litran tienoilla.

Auttakaa! Mitä tehdä seuraavaksi? yritin jo hiukan silmäillä liittimen kuntoa ja hiukan myös johtojen kuntoa mutta näyttivät olevan nopella silmäyksellä OK.

Kiitän jo etukäteen jos joku osaisi auttaa. Alkaa mennä hermot tohon VeeRaan :(

Viittaisko toi short to ground että kyseinen anturi ei saisi maata?

Tässä hetki sitten otetut vikakoodit--->

2 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 907 044
Component: CLIMATRONIC V10
3 Faults Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
29-00 - Short to Ground
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
35-00 - -

Skipping Address 15-Airbags

End -------------------------------------------------------

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 2.6.2011 20:31

Huonolla englannilla suomennettuna short to ground tarkottaa maaoikkaria, eli johdotuksesta/liittimestä lähtisin vikaa hakemaan ensimmäisenä vikakoodin perusteella. Tuota maaoikkaria kun painotit tuossa postauksessasi.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Main_Page

Jos tuo englanti sujuu niin tuosta osotteesta oon monesti saanu avun itekki hakiessa vikakoodiin ratkasua kaverin autoihin ja oman koslan ongelmiin.

Sen verran edittiä että Intermittent tarkottaa ajottaista vikaa...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.6.2011 2:27

Se isopyöreäliitin koneen takaosassa yleensä hapettuu yms. Kannattaa kurkata se.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 4.6.2011 11:44

Kiitoksia vinkeistä mutta vielä ei ole tärpännyt. Ja meinaa mennä hermot pikku hiljaa.

MItäs jos tekisin niin että kattoisin vaikka sen isonpyöreän liittimen kohdalta saman väriset piuhat kun lämpöanturille tulee ja vetäisin sieltä suoraan uudet piuhat anturille? Onko teoriassa mahdollista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa