1z passat lähtee huonosti käymään kylmänä MENEE JÄRKI!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jarkkis_

1z passat lähtee huonosti käymään kylmänä MENEE JÄRKI!

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 29.5.2011 20:15

Ongelma on seuraavanlainen kylmänä esim. yön yli seisotuksen jälkeen tai 3tunnin seisottamisen jälkeen lähtee huonosti käyntiin, yön yli seisottamisen jälkee kaikista pahin :( eli hehkunvalo palaa kylmänä jonku 5sec ja sit ku tarttaa ni saa sahata kauan ja sit ku lähtee ni sammuu melkein samantien, sulakkeet ja releet ehjiä maadoitukset fiksattu. Myös hehkutulpat on uudet boschit ja moottorinlämpötilaanturi. kampiakselin hihnapyörä ei vatkaa pahasti, mitä teen??
kun lähtee vihoin käyntiin ei oireile mitenkään käy nätisti ja kulkee hyvin tuo kylmänä käyntiin lähtö on vaikeaa :(

yritin tos mittailla tuleeko hehkuille virtaa ja otin jakopään puoleisesta johdosta mittarilla ni ei näyttäny mitään ku löi virrat päälle...

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 29.5.2011 21:47

Kovasti kuulostaa oireilut samalta kuin omassa silloin, kun vuosi ilmaa löpölinjaan. Ääni siis sille. Haku tuottanee tulosta ilmavaivoista.

JiiVee-74
-
Viestit: 26
Liittynyt: 11.3.2009 22:18

ViestiKirjoittaja JiiVee-74 » 29.5.2011 22:49

Marjamäki, mistä sulla hörppäs ilmaa edestä,takaa??

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 30.5.2011 8:24

Onko sammutussolenoidi sekä tuo toinen solenoidi pumpussa tarkistettu? Tuon toisen suomenkielistä nimeä en muista mutta etkassa se on vain solenoid valve. Numerolla 028906283 G .

Jos tulee ilmaa niin kantsii lukea myös tamä: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=144852&highlight= Vuotopaikkoja ovat kaikki pikaliittimet jos 1Z:ssa on sellaisia. Samoin tuo suodattimessa oleva naftan takaisinkierrätysventtiilli. Jos suodatin ei ole autossasi kovin kylmässä paikassa vaihda se kiinteään malliin. Esim 2golf td suodatin on sellainen. Tai uusi suodattimen kierrätysventtiilin o-rengas. Noissa naftalinjan liittimissä niin ikään kuolee ajan kanssa tuo o-rengas. Ja ainakin omissa ne olivat niin syvällä liittimen sisällä et ei mitään mahdollisuuksia vaihtaa uuteen.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 30.5.2011 15:47

joo kiitosta vinkeistä tutkitaan asiaa....

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 30.5.2011 17:06

Ramikoo siihen meikäläisen vuotopaikkaan jo viittasikin, eli löpösuodattimen päällä olevasta venttiilistä/o-renkaasta. Venttiiliä heiluttelemalla auto käynnissä näkyi selvästi kuinka ilmakuplien määrä letkussa muuttui venttiilin asennon mukaan.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 30.5.2011 20:54

no ni sen sain ny selville että ilmaa kulkee siinä läpinäkyvässä letkussa mikä menee suodattimen päältä pumpulle ja sitä letkua siinä rukasin ni ilmakuplien määrä letkussa väheni, eli suodatin taitaa mennä vaihtoon... näytti olevan joku tarvike suodatin eli ei alkuperäinen ja melko löysä oli se muoviholkki liitos missä on se o-rengas eli vuotaiskohan tuoki siitä sitten... toivottavasti on siitä kiinni ettei mee ihan totaalisesti järki tuohon pasuunaan :D pumppu oli kuiva eli se ei vuoda ainakaan mistään... ei näihin vaggilaisiin näköjään saa tunkea tarvike kuraa :D

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 31.5.2011 13:03

Mulla teki tuota kun rintapellistä oli se iso pääsulake huonossa kontaktissa ja syöpyny poikki huomaamattomasti.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 31.5.2011 15:28

joo mullaki oli syöpyny poikki se sulake mutta vaihdoin sen uuteen ja putsasin kontakti pinnat, ei vaikutusta, tänään olovana pelas ku rukasin sitä suodatinta ylemmäs ni ei silmämääräisesti hirveesti hotkinu enää ilmaa letkun läpi ja hörähti jopa töistä lähtiessä ekalla käyntiin...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 31.5.2011 16:11

Uusi venttiili tai O-rengas... Se venttiili saattaa vanhemmiten alkaa myös pitämään sellaista ajoittaista ininää, joka kuuluu sisälle hyvin mutta konehuoneen puolelle ei.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 31.5.2011 19:03

mitähän se venttiili ja o-renkaat maksaa... mitäs jos sen jotenki nippusiteellä löis tiukalle?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 31.5.2011 19:15

En enää muista mitä makso muttei ainakaan ihan konkurssia mulle aiheuttanu niiden osto..
Ei siinä varmaan oikeen nippusiteet auta jos se on haljennu tms.

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

välvätin

ViestiKirjoittaja mza_ » 31.5.2011 20:53

mitähän se venttiili ja o-renkaat maksaa...
noin 10-15€

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 2.6.2011 14:42

ilmaa ei enää putkessa näy mutta silti lähtee kylmänä tosi huonosti käyntiin :/ eli oisko kuitenki hehkupuolella hämminkiä? mitä jos tohon vetäis ns.pakkosyötön hehkulle eli piuha suoraan akulta hehkuille ja katkaisin ja sulake väliin? vinkkejä miten kyseinen operaatio suoritetaan...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.6.2011 16:29

Onko ajoitus tarkistettu? Lähteekö paremmin käyntiin jos irroitat lämpötila-anturin johdon?

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 2.6.2011 19:23

ajoitusta ei ole tarkistettu, ja toi lämpömittarin liittimen irroitus ei vaikuta mitenkään... huomenna tarkoitus kokeilla laittaa vähäksi aikaa lohkolämppäriin ja kokeilla lähteekö sit heti tulille ilman useaa tarttaus kertaa...

V Marjamäki
-
Viestit: 256
Liittynyt: 23.7.2003 8:14

ViestiKirjoittaja V Marjamäki » 2.6.2011 20:25

Tuskin se käyntiinlähtö hehkuista on kiinni tällä säällä.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 3.6.2011 11:16

auto oli nyt vajaan tunnin lohkolämmittimes ja hörähti heti käyntiin ilman vaikeuksia! eli viittaa kyllä hehkujen virrattomuuteen :/ kaikki hehkuissa ehjää ja tarkistettua ja niinku tuos aiemmin kerroin hehkujen johtoihin ei tuu virtaa ku virtamittarilla testasin eli näytti virrat päällä 0.00v (mittasin hehkujen päälle tulevista liittimistä)... mitä noille johdoille ny pitäis tehdä?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 3.6.2011 11:55

Itse mittauttaisin kylmän koneen puristukset. Onko paljon kilometrejä mittarissa ja hukkaako öljyjä?
Hehkuja ei ehjässä suoraruutassa pitäisi tarvita vasta kuin -10c jälkeen.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 3.6.2011 13:51

ei tuo hirveesti öljyä vie ja ajettu 410 000km, ihme homma että kuitenkin käy nätisti ja hyvin ei mitään muuta ongelmaa ku kylmäkäynnistys helevetin huono... mites toi hehkujen ohjaus lämpötilan mukaan toimii?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 3.6.2011 16:42

Säädä/säädätä ajoitus kohdalleen. Vetoa vois lyödä, että ajoitus on myöhäisellä.
Ja voittaa vedon!

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 3.6.2011 16:51

joo, täytyy tehdä jakopää remppa ni siinä samalla sitte käskeä säätää ajoitus kohdilleen...

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 4.6.2011 10:00

Ja tuo HanhiEmon ehdottama puristusmittauskaan ei ole ihan huono idea. 410 tkm on jo sellainen lukema että jos on ajettu elämänsä aikana huonoilla öljyillä ja pitkillä vaihtoväleillä niin voipi alkaa olemaan jo ohivuotoa. Täältäkin ääni myös ajoitukselle, oma rasvapoltin lähtee kuin palmun alta ilman hehkua vielä 0 asteessa.

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 4.6.2011 16:17

joo, no hyvällä pidolla tuo on ollu kaikki huollot tehty ajallaan ja laatuosilla, jopa polttoaine kirjaa pidetty entisen omistajan toimesta... kilometrit hihnanvaihtoon täynnä saikohan 2000km vielä ajaa muistaakseni ni ens viikolla seki vaihtuu ni näkee onko sielä ajoitukses heittoa... muuten kyllä pelaa hienosti tuo kylmäkäynnistys vaan on ongelma :/

jarkkis_

ViestiKirjoittaja jarkkis_ » 9.6.2011 9:44

eilen se sitte otti ja teki lopullisen laukeuden! eli moottori kolistaa vitusti tartatessa eikä edes lupaa, nyt saa halvalla osina jos joku tarvii tai miksei ajoon ku justihi leimattuki! kysy yv:llä osia paljon hyvää, esim. luukut ja ovet suht hyviä...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa