mistä octaviaan ilmastoinnin kompura?
Valvoja: ffp jäsenet
mistä octaviaan ilmastoinnin kompura?
kuten otsikko itsestää jo ilmoittaakin kysymyksen... eli auto on octavia 1u vm. 2003 81kw tdi
ja ilmastoinnin kompura on siis haussa...sitä en tiedä montaako eri kompuraa näissä on
jos joku tietää mistä noita sais joko uusia tai kunnostettuja edullisesti niin olisin kiitollinen jos jakaisit infoa :) ei viittis tälläseen vanhaa mopoon enää mitään 300€ kompuraa sijoittaa....
en oo kattonu vielä kompuran kyljestä sitä osanumeroa mutta aion sen ottaa kyllä selville ku seuraavan kerran tulee panssarin päälle asiaa.
kiitos etukäteen ja anteeksi.
[email protected] -> jos sattuu tallin perältä ylimääränen toimiva löytymään :)
ja ilmastoinnin kompura on siis haussa...sitä en tiedä montaako eri kompuraa näissä on
jos joku tietää mistä noita sais joko uusia tai kunnostettuja edullisesti niin olisin kiitollinen jos jakaisit infoa :) ei viittis tälläseen vanhaa mopoon enää mitään 300€ kompuraa sijoittaa....
en oo kattonu vielä kompuran kyljestä sitä osanumeroa mutta aion sen ottaa kyllä selville ku seuraavan kerran tulee panssarin päälle asiaa.
kiitos etukäteen ja anteeksi.
[email protected] -> jos sattuu tallin perältä ylimääränen toimiva löytymään :)
kompuran remmipyörästä puuttu kokonaan sisuskalut (magneettikytkin ym.)...ilmeisesti joskus ottanu kipiää ku on joko otettu pois tai sitte lentäny itekseen...
ja kompuran akselikin näytti siltä ettei kannata pelkkää pyörään hommata vaan koko paska uusiks.
kattelinki jo purkaamoilta mutta 300€ on aika posketon hinta käytetystä kompurasta... huonolla tuurilla se ei kestä kuin yhen kesän sekään :(
täytyy alkaa vissiin kattoon jos saksanmaalta löytyis huokeammin vaikkapa uusi.
ja jos jollaki lojuu ylimääräisenä kuskinoven lasinnostimen moottori (sis. keskuslukon ohj.yksikön , 4xs.lasit) niin laita vaikka YV:tä
ja kompuran akselikin näytti siltä ettei kannata pelkkää pyörään hommata vaan koko paska uusiks.
kattelinki jo purkaamoilta mutta 300€ on aika posketon hinta käytetystä kompurasta... huonolla tuurilla se ei kestä kuin yhen kesän sekään :(
täytyy alkaa vissiin kattoon jos saksanmaalta löytyis huokeammin vaikkapa uusi.
ja jos jollaki lojuu ylimääräisenä kuskinoven lasinnostimen moottori (sis. keskuslukon ohj.yksikön , 4xs.lasit) niin laita vaikka YV:tä
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
juu täytyy koittaa keretä jossain väissä ruuvata panssari pois ja kurkata se numero kompuran kyljestä...niitä tosiaan taitaa olla aika paljon niitä mallejan.
kone tässä on ASV 81kw tdi
on siinä teilläkin näköjään hintaa kompuralla...kai se on uskottava että maksaa ne JUMALATTOMASTI :(
mutta koitan tarkistella tuon varaosanumeron piakkoin.
kiitos tässä vaiheessa kaikille :)
kone tässä on ASV 81kw tdi
on siinä teilläkin näköjään hintaa kompuralla...kai se on uskottava että maksaa ne JUMALATTOMASTI :(
mutta koitan tarkistella tuon varaosanumeron piakkoin.
kiitos tässä vaiheessa kaikille :)
on siinä teilläkin näköjään hintaa kompuralla...kai se on uskottava että maksaa ne JUMALATTOMASTI :(
Muistathan, etteivät kustannukset tuohon lopu. Järjestelmä pitää huuhdella, mikäli kompressori on vaurioitunut sisältä. Varmuuden vuoksi olisi hyvä suorittaa huuhtelu joka tapauksessa.
Oikeita huuhteluun soveltuvia huoltolaitteita ei ole ihan joka Pärnäsellä. VW ei suosittele typpihuuhtelua ollenkaan (sitä sinulle tullaan todennäköisesti tarjoamaan pikku pajalla)
Sitten tietenkin normi tyhjennys, alipaineistus / vuotojen tarkastus ja täyttö (=huolto)
Niin, ja pitäähän se kompressori vielä vaihtaakin.
Seuraava kysymys lienee, kannattaako käytettyä kompuraa laittaa, jos hintaero uuteen takuuvehkeeseen on vain 130 euroa?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Seuraava kysymys lienee, kannattaako käytettyä kompuraa laittaa, jos hintaero uuteen takuuvehkeeseen on vain 130 euroa?
yhdyn kyllä tuohon, on kumminkin sen verran paljo rahanmenoa/työtä tuossa että ilmastoinnin saa räjähtäneen kompuran jäljiltä pelaamaan kunnolla ja varmasti seuraavat vuodet etten kyllä enää lähtisi arpomaan "hyvällä käytetyllä" kompuralla.. oi sitä fiilistä jos sekin leviää ja homma alusta :)
ei se mitään räjähätäny ole... magneettikytkin kompuran päästä on jostain syystä ottanu hatkat...ei ole ku tyhjä remminpyörä kompuran päässä ja katkenneen näkönen akselin pää.
eipä siinä paljoo tarvi töitä tehä, kaverilla on ilmastointihuoltovehkeet ja aineet niin otetaan vanhat aineet talteen ja kompura pois ja uusi tilalle ja tarkistaa onko vuotoja jos ei ole, niin öljyt ja kylmäaineet vaan sisuksiin ja hanaa :)
tänään kerkesin kattella sen kompuran numero ja se on tässä 1JO 820 803 K ja tuota sais esim täältä:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-JETTA ... ccessories
mutta eivät ilmeisesti edes lähetä suomeen.... ulkomailta hankinta on vaikeeta ku monet ei suostu suomeen lähetteleen..tuosta linkin kompurastakaan ei oo mitään hajua missä sijaitsee.
ja joo, samaa mieltä olen kyllä että uuden sinne mieluusti laittaisin ku käytetytkin maksaa niin perkeleesti ja huonolla tuurilla se kestää vain sen yhden kesän...jjos sitäkään.
eipä siinä paljoo tarvi töitä tehä, kaverilla on ilmastointihuoltovehkeet ja aineet niin otetaan vanhat aineet talteen ja kompura pois ja uusi tilalle ja tarkistaa onko vuotoja jos ei ole, niin öljyt ja kylmäaineet vaan sisuksiin ja hanaa :)
tänään kerkesin kattella sen kompuran numero ja se on tässä 1JO 820 803 K ja tuota sais esim täältä:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-JETTA ... ccessories
mutta eivät ilmeisesti edes lähetä suomeen.... ulkomailta hankinta on vaikeeta ku monet ei suostu suomeen lähetteleen..tuosta linkin kompurastakaan ei oo mitään hajua missä sijaitsee.
ja joo, samaa mieltä olen kyllä että uuden sinne mieluusti laittaisin ku käytetytkin maksaa niin perkeleesti ja huonolla tuurilla se kestää vain sen yhden kesän...jjos sitäkään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se on eri osa.
K on lopetettu ja tilalle on tullut L. Korvaava osa siis. Tuota K:ta ei pitäis olla kun VW:ssä ja Audissa.
A:kin on poistunut ja se myydään nykyään erikseen kompressorina ja magneettikytkimenä. Eikä sitä A:takaan pitäisi olla kun Borassa ja Golfissa -98...-01.
Jos oikein tulkitsin kataloogia niin sulla pitäisi olla 1J0 820 803 L.
K on lopetettu ja tilalle on tullut L. Korvaava osa siis. Tuota K:ta ei pitäis olla kun VW:ssä ja Audissa.
A:kin on poistunut ja se myydään nykyään erikseen kompressorina ja magneettikytkimenä. Eikä sitä A:takaan pitäisi olla kun Borassa ja Golfissa -98...-01.
Jos oikein tulkitsin kataloogia niin sulla pitäisi olla 1J0 820 803 L.
siis oikeesti, vi*un köyhät...
jos laittaa, niin laittakoon kerralla sitten ja kunnolla. hyvää ei saa halvalla, eikä edes parasta vaikka joku autovalmistaja niin yrittää mainostaa.
täällä osaavat kylmälaitteet kuin kylmälaitteet. ei oo halpaa, mutta ompahan heillä 15v kokemus kylmäkoneista, henkilöautoista junanvetureihin
http://www.thermo-tek.fi/
jos laittaa, niin laittakoon kerralla sitten ja kunnolla. hyvää ei saa halvalla, eikä edes parasta vaikka joku autovalmistaja niin yrittää mainostaa.
täällä osaavat kylmälaitteet kuin kylmälaitteet. ei oo halpaa, mutta ompahan heillä 15v kokemus kylmäkoneista, henkilöautoista junanvetureihin
http://www.thermo-tek.fi/
villev: San Diego, CA, United States tuolla selvästi lukee siinä linkissä minkä laitoit. Eikä sieltä kannata osia tilata ellei ole ainoa paikka mistä saa.
Hauissa kannattaa käyttää .de ebay osoitetta niin saa EU:n alueelta tuotteita paremmin.
Tosin jos itselle tekisin remppaa niin en kyllä käytettyä ostaisi kun uuteen saa aina sen osatakuun.
Hauissa kannattaa käyttää .de ebay osoitetta niin saa EU:n alueelta tuotteita paremmin.
Tosin jos itselle tekisin remppaa niin en kyllä käytettyä ostaisi kun uuteen saa aina sen osatakuun.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kannatta myös käyttää www.ebay.co.uk ja siellä on hakualueena European Union. Tulee samalla tekstit tällä nykyisellä toisella kotimaisella...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa