Passat ahu vm99 huohottaa kauheesti!!? ja tiputtaa öljyä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

Passat ahu vm99 huohottaa kauheesti!!? ja tiputtaa öljyä.

ViestiKirjoittaja epeli86 » 19.5.2011 23:24

Eli siis mahtaako olla normaalia tommoselle hieman alle 300tkm ajetulle tdi:lle että huohottaa aika reilusti..? Öljykorkin kun avaa tyhjäkäynnillä niin oikein puhaltaa ilmaa sielt ja roiskii öljyä. Öljyä ei 10tkm vaihtovälillä tartte lisäillä yhtään. Vaihoin just öljyt ja heitin samalla sekaan Rvs d4 setin, jos vaikka huohotus loppuis;) Ja sitten oli toinen ongelma että tiputtaa öljyä jos jättää auton nokka alaspäin, niin vähän että ei juurikaan huomaan mutta öljypohja on aika hirveen näkönen, olisko kampiakselin stefa? Onko mahollista vaihtaa jakopään rempan yhteydessä kun olis semmonen tulossa, siis purkamatta koko moottoria?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.5.2011 7:02

Tutkippa lohkon kyljestä huohotinputken laipan kunto. Epäilen että öljyvuoto tulee tätä kautta, koska putken laippa on alkanut halkeilemaan vanhuuttaan.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 20.5.2011 12:29

Tarkista myös kaikkien alipaineputkien ja liitosten kunto. Mulla "huohotus" loppui kun korjasin alipainevuodot. Eli alipainepumppu työntää kokoajan ilmaa koneeseen jos putkissa on vuotoja...

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 20.5.2011 17:28

En oo vieläkään kerenny meneen noita tutkimaan... miten se sitte vois vuotaa vaan sillon kun on auton nokka alaspäin? Kun vaaterissa ei tiputa yhtään.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 20.5.2011 18:39

Kampiakselin "etupään" stefa on mahdollista ja jopa kohtuu helppoa vaihtaa remminvaihdon yhteydessä. Samoilla tulilla myös nokka-akselin stefa uusiksi, yhtä kauan siellä ovat (yleensä) akselit pyörineet.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 20.5.2011 20:24

Miks alipainepumppu muuten työntäis koneen sisälle siis öljytilaan ilmaa!?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.5.2011 21:04

Koska se lie työntää imemänsä ilman kampikammioon. Jos alipainevuotoa on paljon, on myös ilmavirtaakin paljon. Jos linjat tiiviit, pumppu imee vain siihen ~0,8bar alipaineeseen, eikä näin ollen ilmavirtaakaan turhia synny.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 21.5.2011 20:31

onkohan minkä hintaset noi stefat mitä tuossa ylempänä mainostettiin. Olis jakopää remppa itelläkin tulossa ni vois vaihtaa samalla.

epeli86
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.12.2010 15:49

ViestiKirjoittaja epeli86 » 27.5.2011 23:27

Huohotus väheni huomattavasti:D Ilmeisesti väljää mukeissa... Nyt pysyy jo korkki paikallaan auki väännettynä, aiemmin lens pois. Toi RVS yllättää aina, positiivisesti:D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.5.2011 0:14

ryynanen:

Nuo stefat löytyy ihan yleiskokona about 3-5€/kpl, joten marmoritiskille ei tarvitse lähteä. Jakopään puolella kaikki stefat (3kpl) oli samankokoisia. Vauhtipyörän puoleinen kampiakselinstefa oli sitten kalliimpi. VictorReinzin tarvikestefa 70€ ja marmorilta OEM-osa 170€ muistaakseni.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 13.7.2011 21:25

oliskohan kellään noiden stefojen mittoja ni sais hommattua samaan syssyyn noiden muiden hilppeiden kanssa. Miten pysty sen surullisen kuuluisan apuakselin kunnon tarkastamaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 30 vierailijaa