Golf mk2 1.8i ei käynnisty seisottamisen jälkeen!?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

huide
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.5.2011 16:31

Golf mk2 1.8i ei käynnisty seisottamisen jälkeen!?!

ViestiKirjoittaja huide » 27.5.2011 2:10

Elikkäs golffi ei käynnisty, pyörittää kylläkin mutta esim. kun kääntää virrat päälle niin ennen olin kyllä takakontista kuulevinani p.a pumpun parin sekunnin surinan, nytten ei enää kuulu mitään. auto siis ollut käynnissä ja toimi moitteettomasti, mutta kun leima meni umpeen niin jätin pihalle odottamaan oikeaa hetkeä alkaa laittamaan murroksia.. nyt kun autoa yritin startata niin eipä lähde millään?? virtakynällä katoin sen "syöttöpumpun" tjsp. johtoja (4kpl) ja yhteen eli violettimustaan tuli virtaa muttakin Todella heikonoloisesti.. eli kosketuskynän poltin hädin tuskin edes syttyy.. Onko kellään moisesta kokemuksia tarvitsisin mahd pikaista apua ongelmaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.5.2011 2:33

Kato yleismittarilla jännite. Tollainen kynä ei kerro juuri muuta kun että sähköä on.

huide
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.5.2011 16:31

ViestiKirjoittaja huide » 27.5.2011 15:03

no täytyy lähteä mittariostoksille, katsotaan sit mitä lukemia näyttää.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 28.5.2011 13:49

Nimenomaan yleismittari ei kerro muuta kuin että jännite löytyy. Johtosarjaa "kuormittamalla" juurkin esim koetinkynällä nähdään johtaako ko. piiri kunnolla virtaakin. Näissä kuitenki parhaaksi havaittu esim ihan h7 polttimo jotta saadaan lähes pumpun virrankulutusta vastaava kuorma.

Tavanomaisin oire tapauksissa "jännite tulee, virtaa ei" golfeissa,poloissa ja ventoissa on ollu sulakerasian pohja joka ottanut lämpöä huonon sulakekosketuksen takia ko. sulakkeen kohdalta. Tarkista tämä ensin, jos oire ei täällä, tarkista vielä rasian pohjaan tuleva jännitesyöttö ENNEN sulaketta.

Jos rasialla kaikki ok. jää sitten pumpulle kulkevat johdot vaihtoehdoksi. Tarkista maadoitus ja pumpun virransyöttö vaikka ihan ylesmittarin vastusmittaus asteikolla. eli rasialta johto irti ja pumpun liittimeltä rasian liittimen väli. (johtosarjan silmämääräinen tarkistuskin järkevää) ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.5.2011 14:52

Totta kai jännitemittauksessa normaali kuorma pitää olla ja koetinkynän kuorma ei juuri jännitettä saa putoamaan.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 29.5.2011 11:08

Ite oon ainakin noista vehkeistä ruuvannut konehuoneesta tuloletkun pään irti ja pyytänyt kaveria lyömään virtoja... Jos ei tuu bensaa--> tarkasta suodatin ja sitten pumppu... Jos tulee bensaa, niin vikaa-vikaa-vikaa.... on jossain muualla.

Pumppu vikaa veikkaisin, aika tyypillistä noissa.

huide
-
Viestit: 3
Liittynyt: 25.5.2011 16:31

ViestiKirjoittaja huide » 30.5.2011 13:52

Joo no mittasin yleismittarilla, ja kyllä sieltä joku 8V tuli virtaa pumpulle, sitten lopulta otin pumpun irti, ja kokeilin suoralla virralla akusta, ni ei silti pitänyt mitään ääntä.. eli siis pumppu paskana, Mistäs lähtisin etsimään uutta (mahd. edullisesti!!) kun näytti pyörivän n.200€ hinnoissa kun pikasesti ehdin äsken vilkasee..

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 30.5.2011 22:25

Täältä löytyy toimiva, koko "tankkiyksikkö" 30€ pistä yhteystietos privaan niin laitan tulemaa matkahuollolla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa