AFN Heitti ahtamasta??!!..**KIIRE APUJA**

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

AFN Heitti ahtamasta??!!..**KIIRE APUJA**

ViestiKirjoittaja Mizaa » 25.5.2011 12:28

Joo eli töistä olin lähössä ja oikeen terävästi käytin pikkusen painetta..ehkä 03-05bar ku kuulu semmonen ääni niinku ois putkisto lähteny etupäästä irti ja ei painetta enään..vetää alipaineen puolelle ku paikoillaan käyttää ja polokasee...MITÄ VITTUA??kertokaa toki :).

HOX autolla voi ajaa normaalisti tehot on vain ku vaparissa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 25.5.2011 13:21

Otappas ilmanputsarin letku turbosta irti ja tarkista ettei ole leikannut kiinni. Pitäisi liikkua siiven sormilla herkästi.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.5.2011 13:31

ahtoputki irti?

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 25.5.2011 16:12

ahtoputkihan sieltä on varmasti irti ennen ahtopainemittarin liitosta. Melko varmasti vielä sieltä ahtimen kompressoripesän nurkilta..

Jos ahdin ois menny niin oisit peräpeiliin kattomalla kyllä huomannu sen varmasti.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 25.5.2011 17:15

Ahtoputken irtoamiselle itekkin annan äänen. Samanlainen tapaus on nimittäin käynyt itsellekkin. Putki irtos juurikin sieltä mihin ehkä kaikken hankalin päästä käsiksi, eli coolerille tuleva putki. Liekkö lemmari jäänyt löysälle kun talvella käytin keulapalaa irti autosta.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 25.5.2011 19:32

Ei ole ahtoputki irti..tutkittu joka liitos..myös nyppästy n75 venalta alipaineletku irti sen ollessa vielä vnt-kellolla pysty imeen aivan täysin ei mitään vastapainetta eli ainoa mahdollisuus..ja käynnissä ripaus sinistä ja valkoista savua..

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 25.5.2011 19:42

ahtimen akselin mennessä poikki ilmenee kuvattuja asioita.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 25.5.2011 20:31

miten mie sen tutkin onko akseli poikki..ainakaan imupuolella ei mitään poikkeavaa akselissa tapahtunu..ja pyöri normaalisti..vai tarkotitko edes mun kuvausta asiasta?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 25.5.2011 20:49

jos kokeilet vielä ottaa pakoputken lähdön irti, niin saat selkoa akselin kuntoon.

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 26.5.2011 8:21

Kyllähän se ahdin kannattaa tarkistaa kunnolla, mutta yleensä kun se akseli on poikki, se savupilvi auton perässä olis aika vaikee olla huomaamatta + kone lähtee käymään öljyllä 90% varmuudella kun akseli pullahtaa ulospäin öljynpaineella -> öljyt imusarjaan. Melkonen tuuri kyllä jos alkaa pelkästään pakopuolelle vuotaan öljyä.
Toi sininen ja valkonen savu kyllä vähän viittais ahtimeen..

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 26.5.2011 9:55

no mistäs tämä sitten johtuu yksi letku on poissa pelistä ja se on vnt-kellon letku eilen ku oikeen veätin ahdot nousi just ja just 0-5bar ja paikoillaa ku polokee käy 0.1 alipaineen puolella mittarin mukaan..joo kyl mie taijan sitä ahinta alakaa kattelleen..se on muutenki suunnitelmissa ollu..nyt näköjään sitten.


*Ahtimen akseli tarkastettu ja ei ole poikki. eikä ylimääräsiä välyksiä..pyörii niinku pitääki*

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.5.2011 12:03

Liikkuukos VNT-akseli herkästi ettei ole jumahtaneet siivet auki?

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 26.5.2011 12:07

ei saatana se selittäis sen että äänet koveni justiinsa..mitenkäs mie ton tutkin..ainaki vnt kelloa pystyy imemään ilmaa ihan heleposti..ja ennen kuului ihan selevästi kun vnt siivet muuttuu vakio asentoon semmonen ulvominen..vaan nytpä ei kuulu??



*Vapaasti liikku vnt akseli..mutta vnt kello suhisi ku puhalsi letkun väähän onko siellä joku kalvo tms??*

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.5.2011 14:35

Kellon pitäisi olla kyllä aivan hiljaa. Ettei olisi kalvo puhki kellosta sitten?
Jos linja ei pidä alipainetta ja kellosta kuuluu suhinaa niin aika varmat oireet olisi kyllä sitten...
Alipaine vetää siivet kiinni ja normaalisti ne ovat auki "lepotilassa"

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 26.5.2011 17:03

Joo suhisee se kello ku puhaltaa ja imee..tosin auton ollessa sammuksissa..onko väliä, ahdin paikoillaan ei oikeen päässy kokeileen vnt tankoa mut ei se jumissa ollu..jonku verran liikku mitä pääsi koittaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.5.2011 17:20

Kyllä on kellosta neitsyys kadonnu, ei kuulu vuotaa kumpaankaan suuntaan.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 26.5.2011 18:53

joo joo no mites kaverilta löytys pariki 1749vnt:tä hyllystä käviskö noista kellotoho vakio 1549:siin?..onko mitään haittaa jos nätisti törrää meneen ilman ahdinta?? eli ns ei päästele paineilla?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.5.2011 20:02

Eipä tuosta vaparina päästelystä kummempia haittoja ole, karstaa ehkäpä konetta enemmän ja kuskia vituttaa kun kaiken maaliman 1,6 bensat jätättelee ;)
Pitäisi näin mututuntumalta käydä tuo vnt17:sta kello kunhan kiinnikkeet passaa. Molemmat toimii alipaineella.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 27.5.2011 9:50

joo joo..eikös se n75 vena oo siin ahtimen etuala puolella? sielt napsahti yks letkupaikka poikki..saa nähä et mitä enää tapahtuu..mut mikä sen äänen kasvun sitte selittää ku ahinhan on aika hyvä vaimennin :)..

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 27.5.2011 10:59

Jos siivet on auki, niin äänet kasvaa huomattavasti.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 27.5.2011 14:17

ok niin justiin no se selittääki..ku reaktio oli niinku ois putki irronnu liitoksesta keulalta :D nyt ku löytys se kello nipääsis kokeileen..

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 7.6.2011 10:17

Auto rupesi pelaamaan ja vika on edelleen mysteeri, semmonen asia tuli ainakin huomattua ettei ahtopaine mittarin mukana tuleva letku ole sovelias alipaine käyttöön..siinä oli yksi syy, mutta todellinen taitaa kuitenkin olla paineen säätimellä oleva murtunut nippa.



Kiitokset kuitenkin avuista :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa