Diesel moottorin alipaine arvoja..?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

Diesel moottorin alipaine arvoja..?

ViestiKirjoittaja Balthar » 14.5.2011 16:19

Paljonko teillä on ja paljonko kuuluu olla alipaine alipainepumpulta lähtevästä letkusta.. joka haarottuu n75 venttiileille yms.. paljonko tässä haarottuvassa ohuessa letkussa kuuluisi olla alapaine? minulla se oli noin -0.9 ja olisi kiva saada vertailu tuloksia.. ?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.5.2011 16:32

Oikealta kuulostaa.. mulla on noin -0.8bar uudella pumpulla....
Samaa suuruusluokkaa alfamerin korjausoppaassakin sanottiin että pitäis olla...

Ennen pumpun vaihtoa ja letkujen korjausta mulla oli maksimissaan noin -0,5bar, ja tyhjäkäynnillä vielä vähemmän...

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 14.5.2011 17:04

Selvä homma.. ompa hyvä homma ni ei tartte pumppua uusia.. n75 venttiili menee vaihtoon ja vielä kaikkien letkujen tarkistus kymmenennen kerran.. :D

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.5.2011 20:26

voiko tuon mitata ahtomittarilla?

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 17.5.2011 21:05

Voi .. kaikissa ahtomittareissahan on yleensä miinus aluekin.. yleensä noin -1bar asti..

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 18.5.2011 5:33

voiks sen laittaa siihen ihan vaan sellasella haarotuksella?

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 18.5.2011 5:58

Jooo, miksipä ei.. mutta se näyttää tosiaankin vain pumpulta lähtevän alipaineen josta näkee vaan pumpun toiminnan...

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.5.2011 19:39

tulipa tuossa semmonen pokloomi, et eihän tuosta alipainepumpusta lähe ku yks letku ja sekin on peukalonvahvunen ja kaartaa sinne jarrutehostajan alle.. Pitäskö tuosta lähtee enemmänkin letkuja vaiko onko mulla nyt väärä pumppu syynissä. Siis se joka on moottorin takana kannessa kiinni. Kone pitkittäin afn pasuuna.

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 22.5.2011 20:17

sellanen se pitäisikin olla.. ja siinä on noin puolivälissä. en tiedä missä pitkittäisestä mutta poikittaisessa noin puolivälissä on takaiskuventtiili josta on haarotus ohuelle letkulle .. noin mopon bensaletkun paksuista. joka menee sitten näillä n75 venttiileille yms alipaine järjestelmille

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.5.2011 22:03

joo joo...no taitaapi olla tuossa passatissa silleen, et se letku menee siitä pumpulta tuonne jarrutehostajaan ja jarrutehostajalta tulee letku tulipellin läpi josta lähtee noita haarotuksia sitten sinne muille venttiliileille, antaapikohan tuo siinä tapauksessa miten tarkkaa tietoa tuosta alipaineesta, ku se on vasta tehostajan jälkeen..eikä ennen..

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 22.5.2011 22:37

jos jarrua ei paineta niin ei sen pitäisi siitä mihinkään muuttua onko se ennen vai jälkeen tehostajan

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 24.5.2011 17:01

no nyt tuli laitettua tuo mittari tuohon haarotukseen
Kuva
eli se on toi missä toi nippuside ajaa niinku klemmarin virkaa. mittari näytti aikalailla sellasta -1.0 baria, eikä se siitä ajossa kyllä juurikaan heilahtanu.

Balthar
-
Viestit: 64
Liittynyt: 11.5.2011 21:11

ViestiKirjoittaja Balthar » 24.5.2011 18:20

se on hyvä arvo.. itsellä näytti -0.9 bar.. ja kuten joku aikaisemmin mainihtikin että ohjearvo -0.8bar.. itse en etes ajossa sitä mitannut.. mutta en usko että sen siitä kuuluukaan mihinkään suuntaan muuttua..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 64 vierailijaa