Eli kun nostan kytkimen ja veto tulee kuuluu klonks ääni jonka jälkeen auto lähtee eteenpäin, jos nostan kaasun (veto loppuu yht.äkkiä) kuuluu taas klonks, kun veto tulee yht.äkkiä kuluuu taas klonks.. vaihteella ei ole merkitystä äänen kuulumiseen.
nostin auton tunkilla ilmaan hanttarin puolella kaikki tuntuu timmiltä, mutta kuskin puolella etu-pyörää voi pyöräyttää hieman, eli siellä on jotain väljää (vaihde oli päällä kun koitin pyöräyttää pyörää) takana kaikki ok
voisiko vetoakselin nivel tms. olla menossa?
kuskin puolelta jossa klapia tuntui olevan on ainakin vetarin suojakumi rikkoontunut aika pahasti.
välillä klonksahtelee kun käännän hiljaisella nopeudella miltei tappiin asti, esim. parkkipaikalla.
vauhdissa ei kuulu mitään omituisia ääniä käännellessä.
potilas audi TT 1.8T Quattro n.300tkm ajettu
Klonksahtelua kiihdytyksessä missä vika??
Valvoja: ffp jäsenet
se tässä onkin outo juttu että aina ratti tapissa ei pidä ääntä.
koitin käsin sitä klonksutella niin sain käsin käännettyä vetaria hieman, eteen ja taaksepäin, vetari klonksuu "etuperästä" ei siis pyörän päästä vaan toisesta. en ole koittanut vielä onko klonksuuko pysty tai vaaka suuntaan mutta pyörittää sitä voi hieman vaikka vaihde päällä.
koitin käsin sitä klonksutella niin sain käsin käännettyä vetaria hieman, eteen ja taaksepäin, vetari klonksuu "etuperästä" ei siis pyörän päästä vaan toisesta. en ole koittanut vielä onko klonksuuko pysty tai vaaka suuntaan mutta pyörittää sitä voi hieman vaikka vaihde päällä.
äiteen passatissa oli samankaltaista ongelmaa,kuulosti vähän samalta niinku kivi ois ollu jarrulevyn ja jarrukilven/vanteen välissä. ees taas ku ajeli loksahti silloin tällöin.
vika oli nimenomaan vetarissa,haulihäkistä oli lähteny palanen irti ja se jäi joka rakoon jumiin. vetari ei äännelly muuten mitenkää.
jos sulla kerta on suojakumiki paskana on melko todennäköistä että vetari on paskana. ja se vetarin/renkaan välys tulee siitä että vetari pääsee pyörähtämään tyhjää...
tuota en hoksannu kokeilla sillon että tuntuuko välys sisemmässä päässä. mutta ite kattosin eka vetarin ulommanpään.
vika oli nimenomaan vetarissa,haulihäkistä oli lähteny palanen irti ja se jäi joka rakoon jumiin. vetari ei äännelly muuten mitenkää.
jos sulla kerta on suojakumiki paskana on melko todennäköistä että vetari on paskana. ja se vetarin/renkaan välys tulee siitä että vetari pääsee pyörähtämään tyhjää...
tuota en hoksannu kokeilla sillon että tuntuuko välys sisemmässä päässä. mutta ite kattosin eka vetarin ulommanpään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa