Tuollaista jompaa kumpaa (V8 tai A8) olen havitellut harrasteautoksi ja muutama kyssäri olisi eli :
1. Onko jo V8 mallissa alumiinikori vai sinkitty ?
2. V8 on saatavilla eri koneilla, heikkouksia ?
3. varaosien saatavuus on varmaan tuossa A8 parempi ?
4. Molemmista malleista hyvät ja huonot puolet
5. muuta kommentoitavaa
Audi V8 tai A8 ostamassa
Valvoja: ffp jäsenet
1. V8: sinkitty: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Notable is also that Audi V8 had 2 sides galvanised body, with 10 year anti-perforation warranty (against corrosion).
2. EOS
3. Toki ja uudemmissa vielä parempi
4. Sen ikäisiä vehkeitä, että helmi on löydettävä oli kyse kummasta tahansa.
5. Rock - Rock
Notable is also that Audi V8 had 2 sides galvanised body, with 10 year anti-perforation warranty (against corrosion).
2. EOS
3. Toki ja uudemmissa vielä parempi
4. Sen ikäisiä vehkeitä, että helmi on löydettävä oli kyse kummasta tahansa.
5. Rock - Rock
Jos päädyt V8 malliin niin etsi sellainen Long- versiona, on harvinaisempi mutta sata kertaa paremman näköinen kuin pätkä malli. Suomiautoina tuota Long:ia oli muistaakseni 10kpl tullut aikanaan, tiedän kun kaverillani oli joskus sellainen, tosin nykyään varmaan paalattuna/sulatettuna on tuo kyseinen auto, eli siis ei ole enää suomi versioita kymmentä kappaletta jäljellä.
Mielestäni ei ihan vertailukelpoisia kapineita, projektikuntoisia V8 malleja saa muutamalla tonnilla, A8 pompsahtaa sitten helposti lähemmäksi 10k hintaa jos yhtään kelvollista haluaa.
V8:ssa on sinkkikori, A8:ssa alumiinia, alumiinia ei sitten ymmärtääkseni ihan noin vain korjaillakaan, ja vaikka se ei ruostu, niin se hapettuu.. (näitä on nähty useampikin).
Vanha 4,2 ABH lienee persompi öljylle kuin pienempi 3,6 kasi. - Toisaalta vanhassa katiskassa lienee syytä varautua tekemään moottorillekin jo jotain.. tai jos harrastaa tykkää, saattaisin harkita jotain uudempaa (tehokkaampaa) 4,2 kasia pellin alle..
V8:ssa on osia joita ei enää merkkitiskiltä saa, en tosin usko sen kovin suuri ongelma olevan..
Molemmat alkaa olemaan vanhoja paskoja, mikäli ei edellisillä omistajilla ole harrastusintoa ollut, perus veekasin saanee 3-4k (priima varmaan tuplaten), mutta kannattaa varautua laittamaan toinen mokoma läpikäyntiin. A8:ssa hintaan voinee laittaa tuplat (6k-8k), ja varmaan tekniikan yllöpitoon ja fiksailuun jokusen tonnin siihenkin.
Oma valinta olisi lötköharrastajana tietty V8. - Mieluummin autonhakureissuun ruottiin tai saksaan tai muualle, V8 manuaaliaskilla olisi ihan kiva.
V8:n tiimoilta kannattaa eksyä vaikkapa tuonne, http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/index.php
V8:ssa on sinkkikori, A8:ssa alumiinia, alumiinia ei sitten ymmärtääkseni ihan noin vain korjaillakaan, ja vaikka se ei ruostu, niin se hapettuu.. (näitä on nähty useampikin).
Vanha 4,2 ABH lienee persompi öljylle kuin pienempi 3,6 kasi. - Toisaalta vanhassa katiskassa lienee syytä varautua tekemään moottorillekin jo jotain.. tai jos harrastaa tykkää, saattaisin harkita jotain uudempaa (tehokkaampaa) 4,2 kasia pellin alle..
V8:ssa on osia joita ei enää merkkitiskiltä saa, en tosin usko sen kovin suuri ongelma olevan..
Molemmat alkaa olemaan vanhoja paskoja, mikäli ei edellisillä omistajilla ole harrastusintoa ollut, perus veekasin saanee 3-4k (priima varmaan tuplaten), mutta kannattaa varautua laittamaan toinen mokoma läpikäyntiin. A8:ssa hintaan voinee laittaa tuplat (6k-8k), ja varmaan tekniikan yllöpitoon ja fiksailuun jokusen tonnin siihenkin.
Oma valinta olisi lötköharrastajana tietty V8. - Mieluummin autonhakureissuun ruottiin tai saksaan tai muualle, V8 manuaaliaskilla olisi ihan kiva.
V8:n tiimoilta kannattaa eksyä vaikkapa tuonne, http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/index.php
Hep, toi antamasi foorumin linkki oli hyvä, suuret kiitokset ! Selvis et noihin Ufo jarrujen vaihtoon riittää et löytää Quatro 100 Audin etutolpat....
tse asiassa noi V8 hinnat alkaa 1000e ylöspäin, yhtä n. 1000e katsastamatonta versiota kävin koeajamassa ja totesin et ihan liikaa hommaa mulle. Ehkä tonni lisää ja katsastettu peli alle ?
Tarkoitus olisi siis pitää harrasteautona eli omalla käytöllä max. 1000-4000e/vuosi.
Onkohan toi vaihdelaatikko yhteensopiva minkään muun Audin laatikon kanssa eli jos laatikko porsii niin voiko sen tilalle heittää jonkun.... ?
tse asiassa noi V8 hinnat alkaa 1000e ylöspäin, yhtä n. 1000e katsastamatonta versiota kävin koeajamassa ja totesin et ihan liikaa hommaa mulle. Ehkä tonni lisää ja katsastettu peli alle ?
Tarkoitus olisi siis pitää harrasteautona eli omalla käytöllä max. 1000-4000e/vuosi.
Onkohan toi vaihdelaatikko yhteensopiva minkään muun Audin laatikon kanssa eli jos laatikko porsii niin voiko sen tilalle heittää jonkun.... ?
Hep, toi antamasi foorumin linkki oli hyvä, suuret kiitokset ! Selvis et noihin Ufo jarrujen vaihtoon riittää et löytää Quatro 100 Audin etutolpat....
Ja saa normi UFO tolppaan noita Porkken settejä. Itsellä 993tt satula + 323mm levyt.
Ja tuolta ns. normitolppaan sopivaiset HP2 jarrut sopivaan hintaan.. (ja tietty Paulilla kaikkea muutakin typ44 / D11 palikkaa)
http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/type44_100_200_v8.htm#BRAKES
Varaosanumero ja kuva on -92 vuosimallissa sama, mutta kirjaimet perässä eri.
Varaosanumero ei ole sama, jos kirjain heittää. Kirjain on ihan yhtä tärkeä kuin numero. Jos samassa automallissa on erilaisia tolppia, niin nimenomaan tuolla kirjaimella ne erotellaan toisistaan. Joskus ero on mitätön käytön kannalta, mutta usein merkittävä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa