vw golf 3 2.0 8v

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

vw golf 3 2.0 8v

ViestiKirjoittaja mikko89 » 19.5.2011 22:15

Apuja tarvis mikä voisi olla vikana golffissa kuluttaa yli 11 litraa kaupungi ajossa pinta kaasulla suodattimet on vaihdettu samoin lambda ja kun ajaa pitemmän matkaa ja sammuttaa moottorin hetkeks ja lähtee liikkeelle niin meinaa hyytyä kaasua annettaessa loppuu itseltä tieto taito?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.5.2011 15:24

maantiellä vie normaalisti bensaa?

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 20.5.2011 21:28

juu vie sitä seiskaa maantiellä ja sit kun stoppaa ja lähtee ajaan niin ei lähde kunnolla hyytyy ja vasta yli 3000 kierrosta niin lähtee

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 21.5.2011 1:44

Voisi tietysti olla mieltä avartavaa käydä läpi pakokaasuarvot? miten lie auton normi huollot ja syttypuolen osat: josko jotain joskus vaihdettukin?

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 21.5.2011 14:51

täytyy juu käydä noi pakokaasuarvot kattomas tos ens viikonalussa kun on semmoset paikat auki sytysosat on juuri vaihdettu samalla kuin tehtiin normi huolto ja välillä se paukkuu putkessa kun vaihtaa pienemmälle vaihteelle ei oo kyl ihan normalia

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

pakoputki

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 22.5.2011 11:18

vuotaako pakoputki? Jos putkeen menee ilmaa se huijaa lambdaa pyytämään lisää polttoainetta. Selittää kulutuksen ja paukkumisen. Lisäksi saattaa sekoittaa moottorinohjausta kun tulee ristiriitaista dataa -> juuri äkkinäiset kuormituksen vaihtelut. Myös ilmamäärämittarissa voi olla vikaa.

Jos moottorilla on ajettu paljon voi ohjurinkummit vuotaa öljyä palotilaan tai männänrenkaat olla lopussa (tai sekä että) -> tarkasta tulpat. Moottori voi olla myös pahoin karstoittunut varsinkin jos jotain vikaa on ollut kauemman aikaa ja seokset olleet pahoin pielessä tai öljyä palanut seassa.

Katso miltä tulpat näyttää, se kertoo palotapahtumasta aika hyvin mistä voi taas päätellä vikaa. Pakokaasutestillä selviää myös mutta se pitäisi ottaa heti pakosarjalta koska katalysaattori vääristää arvoja palotapahtuman kannalta ajateltuna.

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 27.5.2011 17:04

tänään ajelin kotio päin niin rupes hyytyyn ja ampuun putkeen ja ei ottanu kunnolla kierroksia tulin koti pihaan niin katoin tulpat et mis kunnossa on niin 3 tulppaa oli ihan mustia ja yks oli vähemmän musta ja kun sammutin auton niin ihankun pakoputki palais kuulu semmonen ääni ja haisi pirunpahalle. ens viikon maanantaina meen pakokaasu arvot kattoon mut mis ihmeestä vois lähtee ettiin vikaa kun välillä toimii paremmin sit yhtäkkiä taas tosi huonosti

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.5.2011 18:19

Niin siis kai ne tulpat on vaihdettu? Ja on oikeat?

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 27.5.2011 21:19

juu tulpat on vaihdettu kuukaus takaperin ja on ostettu ihan autovaraosa liikkeestä

Sami-88
-
Viestit: 187
Liittynyt: 7.4.2006 15:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sami-88 » 28.5.2011 9:46

ootkos kattonut vikakoodit ??

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

tulpat

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 30.5.2011 16:11

Mustat tulpat viittais matalaan palolämpötilaan -> nokeentuu. Syynä voi olla liian rikas polttoaineseos tai sylinterissä palava öljy joka laskee palolämpötilaa kuten aiemmin mainitsin.

Todennäköisesti pakokaasutestissä näkyy paljon jäännöshappea ja korkea HC arvo koska kaikki polttoaine ei pysty palamaan sylinterissä vaan sitä pääsee putkeen. (Jos kerran ampuu putkeen niinkuin sanoit niin siellä on sekä bensaa että happea putkessa...)

Ja huom! Jos autossa on (toimiva) katalysaattori ja päästöt mitataan putken päästä niin se mittaus ei kerro totuutta palotapahtumasta..



Ilmeneekö vika aina vain kun moottori on lämmin? Minkäslainen kylmäkäynnistys/lisärikastus systeemi sun autossa on? Ettei vain jäisi päälle..

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 31.5.2011 22:52

juu tuntuu ainakin et se ei käy kunnolla olkoon sit kylmä tai kuuma kone mut paukkuu niin saatanasti ja meinaa sammua auto katalysaattorista en enää tiedä sie oli sisällä viimeeks kun katoin niin pari pientä reikää entie vaikuttaako alkaa vaan riittään kun tuntuu et se on aina rikki nykyää

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 1.6.2011 22:12

tänää kävin sit hakemassa pakokaasuarvot niin sanottiin et käy lievästi laihalla ja käy epätasaisesti ja ne epäili et oli ilmamäärämittari paskana?

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

pakokaasuarvot

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 3.6.2011 17:57

laihalla käymisestä tulppien pitäisi olla vaaleat eikä mustat.. Mitattiinko päästöt pakoputken päästä? Jos mitattiin niin pienikin vuoto putkessa vaikuttaa lambda-arvoon ja tulkintana voi olla siksi että käy laihalla.

Viallinen ilmamäärämittari tai imuilmavuoto toki aiheuttaa vaeltavaa käyntiä.

Ootko muuten katsonut missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on? Ne on monesti syypäänä kaikenlaisiin kummiin käyntiongelmiin. Niiden vaihto ei paljoa maksa ja ainakin osa ”vioista” todennäköisesti katoaa jos ollut huonossa kunnossa.

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 3.6.2011 21:58

vaihdoin toisen ilmamäärämittarin mikä oli ehjä mut ei auttanu rupes hyytyyn lämpösenä kun ajanu vähän aikaa ja lähtee paikaltaan niin ei ota kaasua vastaan.

Tiivistin pakoputken ennen kuin kävin pakokaasuarvot kattoon niin ei pitäny kyl vuotaa entie miten mun tulpat on ainakin ihan mustat

virranjakajan kopan ja pyörijän olen vaihtanut jo uusiin vähän aika sit samalla vaihdoin tulpat ja johdot


alkaa usko loppuun et mis vois vika enää olla entiiiä

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

tulpat

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 5.6.2011 10:59

Tämä menee nyt kyllä arvailuksi mutta on muutama vaihtoehto vielä: jos kaasuläpän asentoanturi on öljyssä niin se voi aiheuttaa sen ettei tahdo vastata kaasuun, mutta jos hyytyminen alkaa vasta lämpimällä koneella niin..

Eikös tässä ollut elektroninen sytytysyksikkö joka säätää sytytysennakkoa ja puola samassa paketissa? Yleensä kyllä lakkaa toimimasta kokonaan jos jompikumpi hajoaa mutta ymmärtääkseni viallinen sytytyspuola voi lämmetessään menettää tehoaan.

Myös boksille tietoa antava lämpöanturi (muistaakseni tässä on mittarille oma anturi eli se voi näyttää silti oikein) voisi olla rikki jolloin kone käy koko ajan ”kylmällä” seoksella. Pakokaasutesti ei tosin tue tätä, paitsi jos HC on todella korkea jolloin kaikki polttoaine ei vain syty -> näyttää siltä että kävisi laihalla.

Noh onnea vian etsintään, ei siinä auta kuin sulkea vikamahdollisuuksia yksi kerrallaan.

Ai niin, tarkista nyt ensimmäisenä ettei mikään johto ole melkein irti/poikki ja maadoitukset on kunnossa ettei vika sen takia esiinny satunnaisesti.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.6.2011 11:56

Onkos siitä vikakooodeja katsottu ikinä?

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 6.6.2011 18:13

Onko jako kohdillaan??

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 8.6.2011 12:15

vaihda puola

mikko89
-
Viestit: 10
Liittynyt: 22.11.2010 17:53

ViestiKirjoittaja mikko89 » 10.6.2011 23:13

juu jako on kohdillaan kohta menee jakohihnan vaihtoon muutenkin . vikakoodeja ei oo luettu kertaakaan .miks puola tarvis vaihtaa?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 11.6.2011 18:16

lähes varmaksi voisin veikata että imusarjaan tuleva jarrutehostimen letku on poikki->imuvuoto ja kylläpä se sitten mättää sitä keittoa sinne kun sitä ilmaakin menee normia enemmän.. toinen on sitten moottorin lämpötila anturi.. naurettavan halpoja remontteja..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa