AHU: lastutus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

AHU: lastutus

ViestiKirjoittaja Mazokki » 18.5.2011 22:24

Elikkä ois tarkotus lastuttaa tuo minun -98 AHU Passatti. Lastun olen tilannut jo Tsekeistä ja nyt kyselisinkin sellaista, että millainen homma tuohon on sitten vaihtaa se lastu? Se on ilmeisesti juotettu kiinni....vai? Kaveri teetti joskus 850 volvoon sellaisen jalustan että sen lastun pystyy vaihtaan ilman juottamista. Onko näihin toteutettu vastaavia?
Viimeksi muokannut Mazokki, 23.5.2011 10:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 18.5.2011 22:42

pistä hakukentään "ahu and lastu*" niin tulee jokunen juttu... poista tietenkin noi " merkit, mutta jätä tuo AND sana sekä tähti lopussa

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 19.5.2011 17:32

Maksaako vaivaa juottaa jalustaa? Tuskin sitä ohjelmaa pois siitä haluat.
Vastaten kysymykseen, joo omassa AHUssa oli juotettu kiinni. (Passat 3B)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 20.5.2011 2:12

Kannan kanssa se kannattaa laittaa, jos kovinkin optimoitua ohjelmaa laitellaan niin harvoin se kerralla sattuu mieleiseksi. Lisäksi jos rautamuutoksia tulee niin on jälleen helppoa vaihtaa ohjelma erilaiseksi, omassakin autossa käynyt varmaan 100 eri softaversiota paikallaan.

Se ecu ei kestä ihan hirveän montaa uusintajuottamista, ja ainahan voi käydä myös niin että ohjelma ei jostain syystä siinä kyseisessä ecussa toimikaan. Kannan kanssa siis, aina.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.5.2011 2:40

Tuossa on sitten kaksi plcc32 piiriä

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 20.5.2011 16:23

Ok, enpä ajatellutkaan asiaa tuolta kantilta, että jos alkaa tekemään muutoksia myöhemminkin eikä kyseessä vain bulkkilastu..

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 23.5.2011 10:45

Joo se mulla olikin ajatuksena että jos joskus haluaa lisää potkua niin lastut on ainaki helppo vaihtaa. Tuo plcc32 on vissin vähän hankala kolvailla mutta paikallisella elektroniikka asentajalla meinasi että ei ole kuin 1/2 tunnin homma. Ite ei kyllä uskalla alkaa värkkäämään. Ei muuten tule lastulle paljoa hintaa. Tsekeistä tilattuna 50€ + kannan asennus n.30€.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 23.5.2011 11:54

No, markalla markan osa (tai softa), vaan ei sillä että verrokkina joku turbotec tai voimaakommi ohjelmakaan olisi 600e arvonen. Kannattaa silti katsoa että ahdot pysyy järkevissä rajoissa, ja ennakoitahan ahun virisoftasta kannattaisi hieman kanssa mulkata jotta pakolämmöt olisi hieman alhaisemmat, tahtovat pompsahtaa helposti kun savuraja saavutetaan.

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 23.5.2011 23:53

Ihan vaan vinkkinä kaikille jotka suunnittelee lastutusta: Tarkistakaa että onko auto jo valmiiksi lastutettu!!! PRKL!! No onneks ei menny hirveästi rahaa hukkaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.5.2011 0:00

No jos siinä vanhalla lastulla on kotimainen ohjelma niin se on todennäköisesti parempi laadultaan :)

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 24.5.2011 9:53

Pitääpä soitella edelliselle omistajalle josko sillä ois tietoa että mistä nuo lastut on hankittu.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.5.2011 12:39

Hyvä juttuhan tuo on, siellä voi olla hyvällä tuurilla kannatkin ecussa valmiina niin pääsee vaihtelemaan mieleistään ohjelmaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 25.5.2011 22:53

AHU Passatti oikein huutaa isompia suuttimia, vakiot loppuu totaalisen kesken eli n. 115-117 heppaa on maksimi. Noin 15 heppaa ja 50Nm tulee lisää ilman savua verrattuna vakiosuuttimiin.

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 28.5.2011 10:57

"Hyvä juttuhan tuo on, siellä voi olla hyvällä tuurilla kannatkin ecussa valmiina niin pääsee vaihtelemaan mieleistään ohjelmaa."


Jep kannat oli valmiina. Testasin seku sitä Tsekki pojan ohjelmaa. Ei ainakaan perstuntumalta huomannu mitään eroa.

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 28.5.2011 11:04

AHU Passatti oikein huutaa isompia suuttimia, vakiot loppuu totaalisen kesken eli n. 115-117 heppaa on maksimi. Noin 15 heppaa ja 50Nm tulee lisää ilman savua verrattuna vakiosuuttimiin.


Pitääkö siihen sitten hankkia uusi softa jotta tehoa tulee lisää, vai auttaako nuo pelkät suuttimet?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.5.2011 20:11

Pelkät suuttimetkin toimii mutta toki softan kanssa saa kaikki vasta ulos ja niin ettei savuta eikä tarvii katsastuksessa kikkailla.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 28.5.2011 21:43

tuota noin...

" 2 kpl plcc32 piiriä"

voisko joku (ystävällinen) laitella tähän että minkä tyypin piirejä (koko tyyppimerkintä)
näissä käytetään..

jotain uudempia flasheja kai kuiteski vai "ikkunapiirejä" eli eprommeja

-vk-

Mazokki
-
Viestit: 14
Liittynyt: 24.4.2011 22:54

ViestiKirjoittaja Mazokki » 28.5.2011 23:28

voisko joku (ystävällinen) laitella tähän että minkä tyypin piirejä (koko tyyppimerkintä)
näissä käytetään..


http://elcodis.com/component.php?c=6539 ... C1001-12C6


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa