Caddy 5 lovisen laatikon säätäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Korpela
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.4.2011 19:40

Caddy 5 lovisen laatikon säätäminen

ViestiKirjoittaja Korpela » 17.5.2011 6:44

Kertokaas miten saa caddyy 5 lovisen laatikon vivuston kohdilleen?

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 17.5.2011 8:53

Onko se alkuperäinen viislovinen caddy vai oletko laittanut nelilovisen tilalle viislovisen lootan.

Mikäli vaihteita lisätty niin säätämällä pelkästään tuskin onnistut vaan
joudut vivustoa muokkaamaan. (Aiheesta Haku saattaa löytää lisää)

Miksutii
-
Viestit: 47
Liittynyt: 6.9.2010 23:01

ViestiKirjoittaja Miksutii » 17.5.2011 11:20

Jatka sitä keulasta päin katsottuna moottorin päässä olevassa vaihdevivustossa "pystyssä " olevaa vipua noin 3-4cm niin alkaa mahtumaan pakki ja vitonen samalle kaaviolle.

Korpela
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.4.2011 19:40

ViestiKirjoittaja Korpela » 17.5.2011 14:57

Olen vaihtanu 4 lovisen 5 loviseksi. Täytyy koittaa jatkaa sitä vipua

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 18.5.2011 21:13

Laita käsin vaihteistosta vaihde pakille ja säädä sen mukaan vivusto. Silloin saa suht helposti katsottua että pakki mahtuu päälle ja tehtyä sellaiset vivut että liikerata riittää vitosellekkin.

Köyhänmiehen vaihdevälinlyhentäjän voi tehdä kun jatkaa vaihdekepin tankoa nivelen alta. Kuitenkin kaiken A ja O on tuossa että välykset on nivelissä minimissään. Väljällä vivustolla ei kannata tehdä. Motonetistä korjaussarja tai uniball nivelet.

Itsellä lähti kerran valoissa vivuston tanko irti kun oli vähän liian lyhyt. Onneksi jäi kakkoselle :)

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 20.5.2011 8:02

Onko tuota korjaussarjaa saatavana motonetistä millä koodilla?

En äkkivilkaisulla löytänyt kun erillisosina vaihteensiirtäjän vipuja...

Manhattani
-
Viestit: 412
Liittynyt: 27.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Manhattani » 20.5.2011 15:25

Ei myy varaosa putkat. Marmorilta kuulemma sai ainakin joku kuukausi sitten kun kaveri hommasi kaikki hilppeet uudet. Hintaa en muista...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.5.2011 16:31

eikös siihen saa marmorilta oikeat osat että saa 5-lovisena pelaan ilman värkkäilyä?

nostokurki
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.10.2010 17:41

ViestiKirjoittaja nostokurki » 20.6.2011 8:31

Lauantaina tuli rassailtua oman kädin vaihdevivustoa, ja kyllähän sieltä alkoi pykälät löytymään ihan ongelmitta. Suurin huolihan tuossa oli se, että kepin sivuttaisliike oli liian suuri. Korjauksena tähän, laatikon päästä irti se 13mm kannalla oleva pultti, joka pitää pallonivelien yhdyskappaletta, irti. Ja totta kai myös pallonivelet, tai tarkemmin ne muoviset vastakappaleet, irti laatikon vaihteensiirtäjästä ja kepiltä tulevasta tangosta.

Välitysnivelessä on kaksi kumi? holkkia, jotka ainakin omassa olivat todella väljät. Lauantai-iltana kun ei näitä mistään saanut uusina, tein rautasahalla halkiot molempiin ja pyörittelin sähköteippiä ulkopuolelle sen verran että holkit puristuivat tiukasti kiinnityspulttia vasten. Itse pallonivelien vastakappaleille tein niin, että katkaisin päästä klipsut jotka pitävät kuppia kiinni, vuolin mattoveitsellä uria hieman isommiksi ja lopuksi vedin nippusiteillä kupit tiukasti kiinni. Sitten uudet rasvat kuppeihin ja koko roska kasaan. Nyt toimii vaihteet ihan eri tavalla, vaihteen ollessa silmässä on kepin yläpään liike vain sentin-parin luokkaa eli sen minkä väljä vaihdekepin alapään nivel tekee :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa