Caddy 5 lovisen laatikon säätäminen
Valvoja: ffp jäsenet
Caddy 5 lovisen laatikon säätäminen
Kertokaas miten saa caddyy 5 lovisen laatikon vivuston kohdilleen?
Laita käsin vaihteistosta vaihde pakille ja säädä sen mukaan vivusto. Silloin saa suht helposti katsottua että pakki mahtuu päälle ja tehtyä sellaiset vivut että liikerata riittää vitosellekkin.
Köyhänmiehen vaihdevälinlyhentäjän voi tehdä kun jatkaa vaihdekepin tankoa nivelen alta. Kuitenkin kaiken A ja O on tuossa että välykset on nivelissä minimissään. Väljällä vivustolla ei kannata tehdä. Motonetistä korjaussarja tai uniball nivelet.
Itsellä lähti kerran valoissa vivuston tanko irti kun oli vähän liian lyhyt. Onneksi jäi kakkoselle :)
Köyhänmiehen vaihdevälinlyhentäjän voi tehdä kun jatkaa vaihdekepin tankoa nivelen alta. Kuitenkin kaiken A ja O on tuossa että välykset on nivelissä minimissään. Väljällä vivustolla ei kannata tehdä. Motonetistä korjaussarja tai uniball nivelet.
Itsellä lähti kerran valoissa vivuston tanko irti kun oli vähän liian lyhyt. Onneksi jäi kakkoselle :)
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
-
- -
- Viestit: 412
- Liittynyt: 27.8.2009 20:14
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 22.10.2010 17:41
Lauantaina tuli rassailtua oman kädin vaihdevivustoa, ja kyllähän sieltä alkoi pykälät löytymään ihan ongelmitta. Suurin huolihan tuossa oli se, että kepin sivuttaisliike oli liian suuri. Korjauksena tähän, laatikon päästä irti se 13mm kannalla oleva pultti, joka pitää pallonivelien yhdyskappaletta, irti. Ja totta kai myös pallonivelet, tai tarkemmin ne muoviset vastakappaleet, irti laatikon vaihteensiirtäjästä ja kepiltä tulevasta tangosta.
Välitysnivelessä on kaksi kumi? holkkia, jotka ainakin omassa olivat todella väljät. Lauantai-iltana kun ei näitä mistään saanut uusina, tein rautasahalla halkiot molempiin ja pyörittelin sähköteippiä ulkopuolelle sen verran että holkit puristuivat tiukasti kiinnityspulttia vasten. Itse pallonivelien vastakappaleille tein niin, että katkaisin päästä klipsut jotka pitävät kuppia kiinni, vuolin mattoveitsellä uria hieman isommiksi ja lopuksi vedin nippusiteillä kupit tiukasti kiinni. Sitten uudet rasvat kuppeihin ja koko roska kasaan. Nyt toimii vaihteet ihan eri tavalla, vaihteen ollessa silmässä on kepin yläpään liike vain sentin-parin luokkaa eli sen minkä väljä vaihdekepin alapään nivel tekee :)
Välitysnivelessä on kaksi kumi? holkkia, jotka ainakin omassa olivat todella väljät. Lauantai-iltana kun ei näitä mistään saanut uusina, tein rautasahalla halkiot molempiin ja pyörittelin sähköteippiä ulkopuolelle sen verran että holkit puristuivat tiukasti kiinnityspulttia vasten. Itse pallonivelien vastakappaleille tein niin, että katkaisin päästä klipsut jotka pitävät kuppia kiinni, vuolin mattoveitsellä uria hieman isommiksi ja lopuksi vedin nippusiteillä kupit tiukasti kiinni. Sitten uudet rasvat kuppeihin ja koko roska kasaan. Nyt toimii vaihteet ihan eri tavalla, vaihteen ollessa silmässä on kepin yläpään liike vain sentin-parin luokkaa eli sen minkä väljä vaihdekepin alapään nivel tekee :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa