1.8T AUM ahtopaineiden hyppiminen
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T AUM ahtopaineiden hyppiminen
Auto nykii kiihdytyksessä ja nyt syttyi keltainen check engine valo. Luin vikakoodin : 17535 P1127 Long term fuel trim system too rich.
Mistähän moinen mahtaa johtua tai mitä tuo edes tarkoittaa..?
Mistähän moinen mahtaa johtua tai mitä tuo edes tarkoittaa..?
Viimeksi muokannut laelli, 24.5.2012 15:47. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 128/004392
seuraava koodi tuosta löytyy rosstechilta. samaa asiaa.
sekä vaihtoehtoisia vikapaikkoja.
mutta liikaa soppaahan se vaikuttaa saavan, kerta tommoista ilmoittaa.
seuraava koodi tuosta löytyy rosstechilta. samaa asiaa.
sekä vaihtoehtoisia vikapaikkoja.
mutta liikaa soppaahan se vaikuttaa saavan, kerta tommoista ilmoittaa.
Niin mutta on tuo lastulla enne toiminut ihan hyvin, annoin auton lainaan ja sain tankki täytenä takaisin mutta tankki olikin täynnä 95sta ja luulempa että auto on säädetty 98lla. Tosiaan luulisi puolaviasta ilmoittavan ihan erikseen. No huolto varattu, toivottavasti siellä on paremmat testerit ja joku velho asiaa hoitamassa :)
No eihän se tietysti ollut se helpoin eli bensiini... nyt on tankki täynnä 98sia ja sama homma.. muuten menee hyvin mutta 3000-4100rpm välillä meinaa tukehtua.. osaako joku tulkita mitä moinen tarkoittaa kun on vaan tietyllä kierrosalueella?
EDIT: nyt on puolat vaihdettu ja nollasin vikakoodin, hetken aikaa kulki kun unelma kunnes anto taas vikakoodin ja ei kulje enää kun kunnolla antaa kaasua.. mikähän olis seuraava askel??
EDIT: nyt on puolat vaihdettu ja nollasin vikakoodin, hetken aikaa kulki kun unelma kunnes anto taas vikakoodin ja ei kulje enää kun kunnolla antaa kaasua.. mikähän olis seuraava askel??
Auto käyny huollossa, nykiminen tallella.. Ongelma tosiaan koskee vain kierrosaluetta 3000-4000, minkä osan vaihdan seuraavaksi? MIstäs tähän 1.8T AUM:n saa suuttimia?
Entäs kaasuläppä tai ohjelman päivitys? Voiko ahtovuotoja tarkistaa kätevästi kotikonstein kun noita letkuja tuolla pellina alla on niin pirun paljon..?
Entäs kaasuläppä tai ohjelman päivitys? Voiko ahtovuotoja tarkistaa kätevästi kotikonstein kun noita letkuja tuolla pellina alla on niin pirun paljon..?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
Ja niinhän siinä sitten kävi että imusarjan alla oleva huohotinletku vuoti. Korvalla kuuli selvästi sellasen suhinan ja letkua kun liikutti niin suhina vain kasvoi / vaimeni. Kaikki uudet letkut tilattu nyt sinne ja 22pvä huoltoon. Toivotaan nyt että tällä sitten korjaantuu kaikki tuo nykiminen ja vikavalon syttyminen...
Puolavika pitäs myös antaa vikakoodin "sytytyshäiriönä" ja yksilöi jopa sylinterinkin.
Mulla on 2 kertaa hajonnut 1.8T:stä puola (APX). Kummallakaan kerralla ei mitään vikakoodia.
Näistä pulttikiinnitteisistä puolista hajoaakin useimmiten häiriönpoistaja, ei itse puola. Tällöin diagnostiikka ei havaitse vikaa, kun sytytyskatkosta ei ole. Kipinä vaan räpsii väärässä paikassa ja auto rupeaa nykimään/käymään kolmella.
Ja itse juuri vaihtelin kans kaikki alipaineletkut (alkuperäiset oli aika haperoa) ja imusarjan alta lohkoon menevän huohottimen, kun se oli ihan riekaleina. Ai että on kiva ajella, kun ei nyhdä eikä nypytä ja käy tyhjäkäyntiäkin tasaisesti. :D
Samalla poistin N249-venttiilin käytöstä ja vetäisin imusarjalta suoraan ohjausletkun bypass-venttiilille.
Bypassin toiminta muuttui terävämmäksi, tai ainakin suhahdusäänet kuuluu nyt terävämpinä. Ahdot nousee vaihtojen jälkeen myös paremmin.
lainaan topiccia hieman kun AUM koneinen ocu on oireillut jo pitemmän aikaa.ensinnäkin kylmänä moottorin käytös muistuttaa vanhaa kaasarikoneista niin pitkään kun ilmapumppu jauhaa,n 2 min.nykii ja rytkyttää ja tyhjäkäynti aaltoilee.lämmettyään on vedoton joskin toimii rykimättä ja ahtopaineen piikittää n.0.6-0.7 ja tiputtaa heti sitten 0.4bar ja luonnollisesti vetokin huononee.ahtovuodot on tarkastettu moneen otteeseen väliltä imm ja kaasuläppä.alipaineletkut myös.vikakoodeja ei ole eikä leimallakaan mitään huomauttamista.osia on vaihdeltu jonkinverran:
-tulpat sekä puolat
-IMM
-lämpöanturi
-perus huollot,filtterit jne. vaihdeltu ajallaan ja vähän ylikin.auton pitäisi olla vakio.kuitenkin verratuna edelliseen autoon (passat 3b 1.8t) ocu tuntuu paljon pirteämmältä toimiessaan.
-tulpat sekä puolat
-IMM
-lämpöanturi
-perus huollot,filtterit jne. vaihdeltu ajallaan ja vähän ylikin.auton pitäisi olla vakio.kuitenkin verratuna edelliseen autoon (passat 3b 1.8t) ocu tuntuu paljon pirteämmältä toimiessaan.
Taas tuli samainen ongelma mikä minulla aikaisemmin oli. Tässä välillä auto toimi moitteettomasti, mitä nyt turbo vaihdettiin uuteen K03S:n.
Eli kun kakkosvaihteella kiihdyttää lusikka lattuassa, niin 3000-4000 rpm välissä nykäisee ikävästi. Autossa on nyt BSR ahtomittari, joka näyttää ahtojen nousevan noin 1.3 bariin ja nykäyksen aikana ahdot hyppäävät nopeasti 1 bariin ja sitten heti takaisin 1.3 bariin. Tämän jälkeen ahdot laskevat tasaisesti, niinkuin kuuluukin.
Mikä voisi aiheuttaa ahtojen hyppäyksen?
Autossa siis jokin lastu ja K03s turbo sekä cat-back putkisto, muuten pitäs olla vakio. Kaikki paineletkut mitä päältäpäin näkee näyttävät ehjiltä. Kompuraa en omista joten painetestiä en voi tehdä. Vikakoodeja ei anna. Ilmamäärämittarin irrotus ei vaikuttanut käyttäytymiseen. Puolien johdot näyttävät ehjiltä. Moottorin lämpötila-anturi oli rikki, se vaihdettiin tänään uuteen. Tulpillakaan ei ole ajettu lauheasti. Bensansuodatin menee vaihtoon heti kun on aikaa.
EDIT: nykimistä ei siis tapahdu joka kerta..
Eli kun kakkosvaihteella kiihdyttää lusikka lattuassa, niin 3000-4000 rpm välissä nykäisee ikävästi. Autossa on nyt BSR ahtomittari, joka näyttää ahtojen nousevan noin 1.3 bariin ja nykäyksen aikana ahdot hyppäävät nopeasti 1 bariin ja sitten heti takaisin 1.3 bariin. Tämän jälkeen ahdot laskevat tasaisesti, niinkuin kuuluukin.
Mikä voisi aiheuttaa ahtojen hyppäyksen?
Autossa siis jokin lastu ja K03s turbo sekä cat-back putkisto, muuten pitäs olla vakio. Kaikki paineletkut mitä päältäpäin näkee näyttävät ehjiltä. Kompuraa en omista joten painetestiä en voi tehdä. Vikakoodeja ei anna. Ilmamäärämittarin irrotus ei vaikuttanut käyttäytymiseen. Puolien johdot näyttävät ehjiltä. Moottorin lämpötila-anturi oli rikki, se vaihdettiin tänään uuteen. Tulpillakaan ei ole ajettu lauheasti. Bensansuodatin menee vaihtoon heti kun on aikaa.
EDIT: nykimistä ei siis tapahdu joka kerta..
Kokeilin ahtopaineiden käyttäytymistä kolmosvaihteella kaasu pohjassa. Ahtopaineet nousivat 1.3 bariin ja laskivat 1 bariin, sitten taas nousi 1.3 bariin ja taas laski yhteen. Kaikki tapahtui siis nopeasti ja nykivästi. Mistä ahtojen heittely voisi johtua? ECUko säätää liian korkeat paineet alemmas? Omituista on että joskus kestää hyvin kiihdyttää täydellä kaasulla ja 1.3 barin paineet pysyvät kauemmin ja laskevat tasaisest.
Nyt on cooleri vaihdettu! noin 2 tuumaa paksumpi ku vakio, meni kuitenkin hyvin vakion paikalle. Vakiocoolerin sisällä oli hieman öljyä. Samalla vaihdoin venttiilikopan tiivisteen, kun parissa tulpassa oli hieman öljyä.
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt. Ajelin eilen päivällä kun ulkona oli noin +20 astetta, ja auto toimii moitteetta kunhan ei suorista nilkkaa loppuun asti. Eli BSRn mittarin mukaan ei kestä 1.3 barin ahtoja, vaan ahdot putoavat heti noin 1 barin tuntumaan. Epäilin ahtovuotoa, mutta äsken kun ulkona oli n. +11 astetta, kesti täydet ahdot loistavasti ja kulki moitteetta. Ongelmaa ei ikinä ole esiintynyt viileällä ilmalla. Ongelman esiintymiseen ei vaikuta vaihde tai nopeus, pelkästään paineet.
Coolerin vaihto suurempaan ja virtaavampaan ei siis auttanut asiaan. Kuinka paljon kymmenen asteen ero ulkolämpötilassa vaikuttaa ahtolämpöihin? Luuletteko että ongelma johtuu vieläkin nakutuksentunnistuksesta vai mihinköhän kaikkeen ulkolämpötila voi vaikuttaa?
Ongelma ei kuitenkaan hävinnyt. Ajelin eilen päivällä kun ulkona oli noin +20 astetta, ja auto toimii moitteetta kunhan ei suorista nilkkaa loppuun asti. Eli BSRn mittarin mukaan ei kestä 1.3 barin ahtoja, vaan ahdot putoavat heti noin 1 barin tuntumaan. Epäilin ahtovuotoa, mutta äsken kun ulkona oli n. +11 astetta, kesti täydet ahdot loistavasti ja kulki moitteetta. Ongelmaa ei ikinä ole esiintynyt viileällä ilmalla. Ongelman esiintymiseen ei vaikuta vaihde tai nopeus, pelkästään paineet.
Coolerin vaihto suurempaan ja virtaavampaan ei siis auttanut asiaan. Kuinka paljon kymmenen asteen ero ulkolämpötilassa vaikuttaa ahtolämpöihin? Luuletteko että ongelma johtuu vieläkin nakutuksentunnistuksesta vai mihinköhän kaikkeen ulkolämpötila voi vaikuttaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa