Terve,
seuraavanlaisen ongelman kanssa on tullut pähkäiltyä:
Nyt kun ilmat alkaa lämpeemään niin Golffiin on ilmaantunut hieno "ominaisuus". Pidemmillä matkoilla auto pakkaa hukkaamaan jäähdytysnestettä ja kerää alipainetta jäähdytysjärjestelmään. Lyhyillä matkoilla (~15min - 30min reissu) tätä ei tapahdu.
Mistähän moinen mahtaa johtua? Öljyn seassa ei oo nestettä eikä päinvastoin. Muuten kaikki tuntuu toimivan ihan ok.
-Ville
Golf TDI -00 hukkaa jäähdytysnestettä
Valvoja: ffp jäsenet
En ole kyllä huomannut kumpaakaan, lorinaa enkä märkää paisarissa. Täytyy molemmat tarkistaa vielä vkonlopun aikana.
Ja tarkoitin kyllä alipainetta, eli kun avaa paisarin korkin niin imasee ilmaa sisään. Vai onko mulla nyt termit näin hukassa? :)
Muistaakseni pirssissä oli samankaltaista ongelmaa kun sen hankin (4v sitten), mutta edellinen omistaja korjautti sen marmoritiskillä ennen kauppojen tekoa eikä siitä tullut juttua enää sen jälkeen. Hämärä muistikuva olis että jotain letkujen liittimiä/jatkopaloja tms "kovamuoviosia" vaihdettiin..
Ja tarkoitin kyllä alipainetta, eli kun avaa paisarin korkin niin imasee ilmaa sisään. Vai onko mulla nyt termit näin hukassa? :)
Muistaakseni pirssissä oli samankaltaista ongelmaa kun sen hankin (4v sitten), mutta edellinen omistaja korjautti sen marmoritiskillä ennen kauppojen tekoa eikä siitä tullut juttua enää sen jälkeen. Hämärä muistikuva olis että jotain letkujen liittimiä/jatkopaloja tms "kovamuoviosia" vaihdettiin..
Eiköhän siellä jäähdytysjärjestelmässä kuitenkin oo ylipainetta? Juu sihahtaa kun korkin avaa, ku tulee ilmaa pihalle.
Ja tokihan sinne nyt alipainettakin saadaan, jos sieltä jokin imee jotain pois. Mutta luulisi, että letkut olisi lytyssä aika äkkiä.
Onkos iv golffis vielä se muovinen letkulaippa kannessa kiinni, mikä ainakin näissä vanhemmissa? Jos se siitä vuotaa niin eihän se välttämättä maahan asti tuu. Valuu pitkin kuumaa lohkoa ja kuivaa siihen.
Koneesta suojamuovi pois ja ettimään punasta jälkeä jos on ne punaset nesteet..
Ja tokihan sinne nyt alipainettakin saadaan, jos sieltä jokin imee jotain pois. Mutta luulisi, että letkut olisi lytyssä aika äkkiä.
Onkos iv golffis vielä se muovinen letkulaippa kannessa kiinni, mikä ainakin näissä vanhemmissa? Jos se siitä vuotaa niin eihän se välttämättä maahan asti tuu. Valuu pitkin kuumaa lohkoa ja kuivaa siihen.
Koneesta suojamuovi pois ja ettimään punasta jälkeä jos on ne punaset nesteet..
On se pienen alipaineen modostuminen ihan mahdollista...
Kun järjestelmä kuumenee kunnolla niin nesteen tilavuus suurenee-> sinne syntyy ylipaine -> jokin liitos vuotaa hieman nestettä ulos -> kun järjestelmä taas jäähtyy, niin nesteen tilavuus pienenee = hieman alipainetta
Eli tosiaan, etsi liitosten luota vaaleita/punertavia jälkiä joita jää kun nestettä vuotaa ja vesi haihtuu pois..
Kun järjestelmä kuumenee kunnolla niin nesteen tilavuus suurenee-> sinne syntyy ylipaine -> jokin liitos vuotaa hieman nestettä ulos -> kun järjestelmä taas jäähtyy, niin nesteen tilavuus pienenee = hieman alipainetta
Eli tosiaan, etsi liitosten luota vaaleita/punertavia jälkiä joita jää kun nestettä vuotaa ja vesi haihtuu pois..
Mulla AHU koneella oleva auto alkoi hukkaamaan nestettä ilman mitään syytä, vika oli paisuntasäiliön korkissa.
Tuttu korjaamon kaveri antoi tuon vinkin ekana ja siitä löytyi syy nesteiden katoamiselle. Korjauksen hinta 14€. Ainakin halpa kokeilla jos ei muuten vuoda mistään, eikä öljyn seassa ole mitään.
Tuttu korjaamon kaveri antoi tuon vinkin ekana ja siitä löytyi syy nesteiden katoamiselle. Korjauksen hinta 14€. Ainakin halpa kokeilla jos ei muuten vuoda mistään, eikä öljyn seassa ole mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa