A41.8T.... viheltää mutta ei potki?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

A41.8T.... viheltää mutta ei potki?

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 12.5.2011 7:07

siis ongelmana on että kiihdytäessä viheltää mutta turbo ei potki niinku pitäis??

apuja??

-MiGa-
-
Viestit: 36
Liittynyt: 10.9.2008 8:01

ViestiKirjoittaja -MiGa- » 12.5.2011 10:32

Kuullostaa että ahdin olis finito.

Juizzi
-
Viestit: 9
Liittynyt: 18.11.2007 19:45

ViestiKirjoittaja Juizzi » 12.5.2011 10:48

Ahtoputki jostain kohtaa rikki.

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

ahtoputki rikki??

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 12.5.2011 13:08

ahtoputken vaihto, onnistuuko normi pulliaiselta.. en ole turboja korjaillu/ irroitellu?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2011 15:21

jos tiedät mitenpäin ruuvimeisseliä pidetään kädessä ja kumminpäin se toimii niin uskoisin että kykenet.

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

ahtoputki...

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 12.5.2011 18:10

käytin putkia jos vaikka kuinka monta irti ja kai ne ehjiä oli....
mites siellähän on tunnistimia muutama.. mahtais selvitä jos käyttäis koneessa kiinni??

vai onko muita vinkkejä?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 12.5.2011 20:35

Kuullostaa että ahdin olis finito.

x2
Paljonko on kilometrejä taulussa?

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 12.5.2011 21:10

300tkm.. mutta ei rääkätty ja muutenki huollettu hyvin..

mites voiko se johtua ilmamäärämittarista?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 13.5.2011 9:23

Itsellä kun teki noin, että nimenomaan "vihelsi" eikä ollu tehoja kunnolla, oli turbon kompuran siivistä paloja irti ja mukavasti päittäisvälystä akselissa. Vaihtoon meni :/
On kuitenkin suht äänetön tuollainen pieni hyrrä jos on kunnossa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 13.5.2011 20:37

Turbon siipien ja välysten tarkastaminen on helppo juttu ainaskin B6 mallisessa A4:ssa, puolessa tunnissakin voi selvitä.
Eli kun ottaa oikean etuvaloumpion ja ilmansuodattimelle tulevan ilmakanavan irti niin pääsee helpoiten ottamaan imuletkun turbon päästä irti jolloin joko peilin avulla tai sitten työntämällä digikameraa turbon siipien suunnalle ja laukomalla muutaman kerran niin saanee kuvankin onnistumaan josta voi sitten tarkastella siipien kuntoa.
Kannattaa samalla myös kokeilla sormin millaiset välykset turbon akselilla on.

Audipuolella juttua sitten noista hajonneista siivistä:http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87194

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

joo-o..

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 14.5.2011 19:23

käytin tänään ilmanputsarinkotelon, ajovaloumpion pois ja puhdistin kaikki turbon putket ja tarkistin että turbon siivet pyöri hyvin ja ei ollu vääntyny.. en tiedä toisen puolen siivistä..

ei siltikään parantunu.. paljonkohan turbo korjaamot ottaa tollasen vehkeen huollosta?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 14.5.2011 19:56

Mites muuten bypassi, onko tarkistettu?

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

bypassi??

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 14.5.2011 21:29

kertoisko joku mikä on bypassi ja missä se sijaitsee? turboista tietämätön ...

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

bypass

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 14.5.2011 21:42

ja miten se "bypassi" tarkistetaan?

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 14.5.2011 21:58

Se on venttiili joka "oikosulkee" turbon eli yhdistää auki ollessaan turbon imu ja painepuolen, tämä tarvitaan sen takia että kaasu äkillisesti nostettaessa (vaihdettaessa vaihdetta kiihdytyksessä...) ahtopaineiden ollessa korkealla on vaarana turbon vaurioituminen kun ilman kulku loppuu kuin seinään mutta turbo haluaisi pyöriä...

Itse venttiili on A4:ssa siinä turbon imuletkun lähettyvillä hieman auton keskilinjalle päin aika alhaalla hieman ahtaasti koneen ja syylärin välissä... siihen tulee 2 jotain reilun peukalon paksuista letkua toinen tuosta turbon ja ilmanputsarin välisestä imuletkusta ja toinen painepuolelta ja kolmas ohuempi ohjausletku imusarjan päästä.

Tuota voisi tietysti koittaa testata tukkimalla esim. letkuille tarkoitetuilla lukkopihtimäisillä pihdeillä bypassin painepuolen letku ja kokeilla että ahtaako paremmin ja loppuuko vihellys.
-Niin ja tietysti voi kokeilla imaista/puhaltaa tuosta ohjausletkusta jolloin kumpaankaan suuntaan ei sais vuotaa,

Aiheesta kyllä löytyy paljon entisiä juttuja täältä ja Audifinnssin puolelta eli hakua peliin...

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

kiitos

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 14.5.2011 22:16

kiitos paljon.. koitan testata sen bypassin ja katsotaan sitten...

AudiA41.8T
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2011 7:03

testi

ViestiKirjoittaja AudiA41.8T » 15.5.2011 13:15

testasin sen bypassin tukkimalla painepuolenletkun ja turbohan alkoi pyörimään..:)

mistä saisin ostettua edullisesti ja sopivan bypassin audiin??

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 15.5.2011 14:19


Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 19.5.2011 1:11

Kannattaa muistaa, että noita Forgen ja muidenkin valmistajien mäntätyylisiä bypass-venttiilejä pitää huoltaa ja öljytä. Varsinkin suomen talvissa jolloin kondensiovesi saattaa rikkoa ne aika tehokkaastikin. Ei niitä ole suunniteltu -35 asteen pakkasiin.

Forge tarjoaa elinikäisen takuun itse bypassille, ei turbolle.

Henkilökohtaisesti myös Forgea kokeilleena en välttämättä lähtisi moista suosittelemaan ellei sitten jaksa avata ja purkaa sitä aina vähintään renkaidenvaihdon välein.

Spoonie
-
Viestit: 112
Liittynyt: 17.9.2009 13:20

ViestiKirjoittaja Spoonie » 19.5.2011 13:32

Kannaa myös harkita TT:n pässiä, jota saa Slamitilta tai Speed Autoteile Finlandilta (väitetään olevan hieman vahvempi kuin se alkuperäinen). Maksaa reilut 30 euroa. Itselläni on motonetistä ostettu, täysin samanlainen kuin Forgen by-pass ilman, että siinä lukee Forge. Koskaan sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia ja sen mukana tulee eri jäykkyyksillä olevia jousia. Sen hinta on motonetissä 69 euroa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa