G3 2E hyytyy (apuja apuja)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

G3 2E hyytyy (apuja apuja)

ViestiKirjoittaja simo » 3.5.2011 20:21

Eli siis Golf hyytyy säännöllisen epäsäännöllisesti. Hyytyminen kestää n.3 sekunnista 2min. Auto sammuu joskus myös tyhjäkäynnillä. Meikäläisen tyhyjälläpäällä mietittynä golf ei saa pensaa tai sitten kipinä hukassa. Kertokaas hyvät ystävät mitä tässä kannattais alkaa vaihtamaan/tutkimaan?
Voitte kuvitella kuinka eroottista ja helvetin vaarallista on jäädä yhtäkkiä golfilla neljän ruuhkassa kaupungissa ison risteyksen keskelle.


Vaihdettuja osia:
-Virranjakajan kansi (OEM) -> ei vaikutusta
-Puola (OEM) -> ei vaikutusta



Auto: vm-94 Golf gti-edition 2e koneella



Kiitos ajastanne!
Viimeksi muokannut simo, 11.5.2011 15:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 4.5.2011 8:31

Vikakoodit kannattaa lukea mutta kuullostaa G28 anturilta eli kampiakselin asentotunnistimelta/moottorin nopeustunnistimelta. Auto toimii välillä ok, sitten taas sammahtelee ja saattaa käynnistyä ja sammahdella. ~130€ hintaluokassa VW liikkeessä.

Varaosanumero 06A 906 433C
http://www.worldimpex.com/parts/genuine ... 62461.html

Kuva

Transitmies
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.6.2010 22:25

ViestiKirjoittaja Transitmies » 4.5.2011 9:57

Olikos 2E koneessa tuo kampuran asentoanturi? Muistelen, että siinä on vain virranjakajan hall-anturi. Tarkasta vauhtipyörän kohdalta, moottorin etummaisen kannakkeen alta, löytyykö sieltä anturi. Voit myös katsoa virranjakajan sisältä sakaralevyn. Jos siinä on neljä sakaraa, se hoitaa todennäköisesti yksin sytkän ajoituksen.

Käyttämällä hakua löydät paljon keskusteluja aiheesta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.5.2011 9:59

Itse muistelen että asentotunnistin tuli vasta uudempaan ADY-koneeseen?

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 4.5.2011 10:00

Voipi olla joo että tulikin vasta ADY AKR jne...

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 4.5.2011 20:33

Vika ilmeni tänään 2kertaa n.5sekunnin hyytymisenä.(n.20km ajoa)

Huomioita vian ilmetessä:
-Virrat ei katkea ohjaamonpuolelta. (Laturin varotusvalo syttyy)
-JOSKUS Auto pysyy käynnissä vauhdissa ollessaan, mutta kaasua painamalla kierrokset ei nouse yhtään. Kytkimen kun painaa pohjaan niin sitten sammuu.

Ei tuosta 2E:stä löydy tuota anturia.

Kone huoneesta tutkittu kaikki johdot ja puhdistettu liittimet.

Pensan suodatin näytti ulkoapäin niin vanhalta, niin se lähtee vaihtoon. Voiko vika olla pensapumpunreleessä? Vikakoodit luen heti kun se kaapeli tulee postista. Vanhoja keskusteluja on kyllä paljon ja paljon on myös ratkaisemattomia mysteerejä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.5.2011 22:56

-JOSKUS Auto pysyy käynnissä vauhdissa ollessaan, mutta kaasua painamalla kierrokset ei nouse yhtään. Kytkimen kun painaa pohjaan niin sitten sammuu.
Eli ei pysy käynnissä, koska tuolloin se vaan jarruttaa moottorilla.

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 5.5.2011 18:36

Niin tietysti. Ajatuskatko.

No niin nyt on vika-koodit luettu:

1Fault Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 5.5.2011 18:42

Onko tuo nakutusanturi siinä koneessa kuskinpuolella kiini?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.5.2011 9:54

Lohkossa "etupuolella".

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 6.5.2011 14:41

Nollasin eilen vikakoodin. Tänään auto hyyty kerran, luin vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Onko mahdollista että tietokone ei ole rekisteröiny siitä kerta hyytymisestä tuota vikaa? Oliko se vain vanha vika joka jäänyt nollaamatta?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 6.5.2011 15:32

Ville_k:lla oli vastaavaa joskus, kaikki mahdollinen uusittiin ja ei siltikään. Lopulta huomattiin kun kojelautaa kerran nyrkillä löi niin taas meno jatkui. Eli ajonesto se siellä vittuili. Sen ajoneston piirilevyn kun uitti Crcllä niin nyt on sen jälkeen toiminut..

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 7.5.2011 11:54

Tunnusmerkkejä ajonestopoksille? koe laudan alta vissii löytyy?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.5.2011 12:12

Jos en kovin paljon valehtele niin valokatkaisijan/mittariston välimaastossa takana jossain palkissa taisi olla kiinni?

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 8.5.2011 22:34

Netin mukaan osassa 2E koneita olisi tuo kampiakselin asennontunnistin http://cgi.ebay.co.uk/VW-Golf-Passat-Co ... 0510700268

Omassa golfissa selvisi sammuilun ja pätkimisen syy eilen kun irrotin tuon G28 sensorin, johdon eristeet murenee ja nuuka Saksalainen joskus jo korjannut alkupään eristettä..

Kuva


Tässä listauksessa 2E moottori http://www.partlex.com/index.php?main_p ... cts_id=212

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 9.5.2011 15:37

Täytyypä tarkistaa kunnolla löytyykö tuota anturia. Pitää myös ajonestopoksi tutkia.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 11.5.2011 11:58

Ei ole 2E koneessa tuota anturia. Hall-anturivika on todennnäköisin vaihtoehto.

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 11.5.2011 15:45

Noniin nyt välikatsaus. Vika vaivaa edelleenkin.

-Vika koodit luettu taas eilen -> ei mitään.

-Ajoestopoksi katottu läpi ja suihkutettu litra elektroniikka sprayta.(henkimailman juttuja)

-Tuota anturia ei kyllä ole. Eilen tunkkasin auton ja ei varmaan löydy.

-Hall anturi jossain virranjakajassa? sen voisi seuraavana vaihtaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.5.2011 15:48

Virranjakajasta löytyy.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.5.2011 16:51

^ja vaihto tapahtuu jakaja irrottamalla, jonka jäljeen Hall on vaihdettavissa.

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 11.5.2011 17:31

pitää huomena käyä marmoritiskillä mutka.

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 17.5.2011 22:34

Nonii nyt auto toimii niin kuin junan vessa. (kopkop) Vika oli siis ajonestopoksissa, siinä mikä on valokatkasijan takana. Käytin sitä elektroniikka liikkeessa missä kaveri kävi sen kolvilla läpi.

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 18.5.2011 8:58

Hyvä että selvisi noin taloudellisella remontilla :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa