Golf 1.9tdi ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.9tdi ongelma
Jösses nyt se sen teki elikkäs autona vm98 tdi golf tyyppi ALH...
Vika seuraavanlainen... kiihdyttäessä autosta loppuu menohalut täysin. kone ei anna nostaa kierroksia yhtään. virtoja poiskäyttämällä toimii jälleen normaalisti.
Vika ei ilmene välittömästi vaan antaa nostaa ahdot ennenkuin tökkää
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Vika seuraavanlainen... kiihdyttäessä autosta loppuu menohalut täysin. kone ei anna nostaa kierroksia yhtään. virtoja poiskäyttämällä toimii jälleen normaalisti.
Vika ei ilmene välittömästi vaan antaa nostaa ahdot ennenkuin tökkää
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Ahtojen säätöongelmalta eniten kuulostaisi, eli ahtopaine nousee liian korkealle ja kone menee vikatilaan...
mahdollisia syitä...
-ahtimen johdesiivet jumii
-N75 venttiili rikki
(-mahdollisesti alipainevuoto)
molemmat tyypillisiä juttuja joista täällä on kirjoiteltu paljon...
Tuosta sammunisesta en tohdi sanoa mitään, vikakoodien luku auttaa selvittämään molempia oireita tarkemmin
mahdollisia syitä...
-ahtimen johdesiivet jumii
-N75 venttiili rikki
(-mahdollisesti alipainevuoto)
molemmat tyypillisiä juttuja joista täällä on kirjoiteltu paljon...
Tuosta sammunisesta en tohdi sanoa mitään, vikakoodien luku auttaa selvittämään molempia oireita tarkemmin
Mulla ei pelannu N75:n ohjaus ollenkaan, ei naputtanu lainkaan. Otin shutoff valven pois käytöstä nappasemalla kellolta venttilille menvän letkun poikki ja alkoi napsumaan. Vikaakodi tosin tuli ku ahtoi yli. Eli naputtaako N75 tyhjäkäynnillä? Sen tuntee selvästi sormenpäällä. "Autona" tosin espanjan ihme AGR:llä.
Tämä oli minun mielestä sitä manaamishommaa jo kohtuudella..
Tämä oli minun mielestä sitä manaamishommaa jo kohtuudella..
Ei AGRssä pitäis vaikuttaa noitten alipaineletkujen nyplääminen millään lailla N75n toimintaan.... Jos ahtaa yli niin ota venttiili irti ja tutki toimiiko se... Mulla oli mekaanisesti hajonnut, ja puhaltamalla ilma meni läpi joka suuntaan.. Uusi venttiili ja alkoi taas kone toimimaan...
tuolla ohjeet tutkimiseen http://www.msi-motor-service.com/ximages/4032.pdf
Hätäratkaisuna koko N75n voi ohittaakin HUKKAPORTILLISEN ahtimen ohjauksessa.. Turbolta tuleva putki suoraan hukkaportille. Itse ajoin jonkin aikaa näin, kone toimihyvin -> ei vikatiloja, ahtopaine rajoittui 0,7 barin paikkeille. Se venttiili pitää toki jättää paikalleen ja johto kiinni siihen, muuten tulee vikakoodia...
Huom. Tämä siis sopii vain hukkaporttiahtimelle (AGR, AHU)... EI VNT ahtimille, jos et ole varma niin älä kokeile :)
tuolla ohjeet tutkimiseen http://www.msi-motor-service.com/ximages/4032.pdf
Hätäratkaisuna koko N75n voi ohittaakin HUKKAPORTILLISEN ahtimen ohjauksessa.. Turbolta tuleva putki suoraan hukkaportille. Itse ajoin jonkin aikaa näin, kone toimihyvin -> ei vikatiloja, ahtopaine rajoittui 0,7 barin paikkeille. Se venttiili pitää toki jättää paikalleen ja johto kiinni siihen, muuten tulee vikakoodia...
Huom. Tämä siis sopii vain hukkaporttiahtimelle (AGR, AHU)... EI VNT ahtimille, jos et ole varma niin älä kokeile :)
No niin nyt ois sitten vaihdeltu toi n75 ja ilmamäärämittari auto muuttui jo parempaan suuntaan eli vedot löytyy ..
yksi asia askarruttaa edelleen lämpimänä auto toimii hyvin mutta kylmänä liikkeelle lähtiessä auto sammuu kun alkaa ahtamaan.. virtoja poiskäyttämällä saadaan taas toimintaan lämpimänä tätä ei siis tapahdu mistähän moinen voisi johtua ??
yksi asia askarruttaa edelleen lämpimänä auto toimii hyvin mutta kylmänä liikkeelle lähtiessä auto sammuu kun alkaa ahtamaan.. virtoja poiskäyttämällä saadaan taas toimintaan lämpimänä tätä ei siis tapahdu mistähän moinen voisi johtua ??
Pete73:
Kyllä siinä vaan niin kävi. Joo, tiedän ettei pitäis vaikuttaa. Mutta katoppako minä epäilin sähkövikaa ku tuntui, ettei alkanu pelaamaan uudella n75:lla. Jännite tuli ku oli virrat päällä ja ku jysäytti tulille niin jännite katos, eikä se venttiili tehnyt enään yhtään mitään. Joo, kokeilin myös niin, että laiton väliin johdot, ettei mene vikatilaan ku on liitin irti.
Sitte ku viimeisenä konstina kokeilin katkasta sen shut off valven läpän letkun niin alkoi naputtamaan, eikä ole sen koomin mennyt vikatilaan. Eli näin on todistettavasti tapahtunut. Ei nimittäin tuu varmaan kelleen ekana mieleen.. Nyt sitte on varaosa lähellä.
Kyllä siinä vaan niin kävi. Joo, tiedän ettei pitäis vaikuttaa. Mutta katoppako minä epäilin sähkövikaa ku tuntui, ettei alkanu pelaamaan uudella n75:lla. Jännite tuli ku oli virrat päällä ja ku jysäytti tulille niin jännite katos, eikä se venttiili tehnyt enään yhtään mitään. Joo, kokeilin myös niin, että laiton väliin johdot, ettei mene vikatilaan ku on liitin irti.
Sitte ku viimeisenä konstina kokeilin katkasta sen shut off valven läpän letkun niin alkoi naputtamaan, eikä ole sen koomin mennyt vikatilaan. Eli näin on todistettavasti tapahtunut. Ei nimittäin tuu varmaan kelleen ekana mieleen.. Nyt sitte on varaosa lähellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”