pierburg 2e2 --- 2ee yhteensopivuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

pierburg 2e2 --- 2ee yhteensopivuus

ViestiKirjoittaja nakkertton » 4.5.2011 17:35

Moottori on PN 1,6 51 kW ja
Auto on vuosimallia -92 (toimitetu -91) eli viimeinen 2-korimallinen Golf-malli.

Pierburg 2ee
Kaasari on paskana ja korjaamon mukaan kyseessä on sähköllä ja alipaineella toimiva kaasuläpän solenoidi. Varaosa Norjasta >600€. 2ee kaasaria en ole mistään löytänyt niin en osta eli jos joku tietää 2e2 yhteensopivuudesta niin olisin kiitollinen.

2ee kaasarissa on sähköhärpäkkettä ja vitusti johtoja (lambda ....) kun 2e2 on simppelimpi atomipommi. Toimiiko moottori normaalisti 2e2 kaasarilla jos sellaisen siihen laitan.

ja jos jollain on myynnissä Weberin 32 34DMTR ostan välittömästi.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.5.2011 17:42

No ei ruiskua voi ihan noin vaan kaasuttimella korvata, viimeistään katsastuksessa huomaat asian.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 4.5.2011 20:44

Kiinnostaa miten vika ilmeni?? ku itellä sattuu olemaa samalla koneella oleva kolpakko...

Edit: eikös 2e2 oo se sähköne ja 2e-e ei-sähköne kaasari?? :o

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 6.5.2011 0:20

Tyhjäkäynnin kanssa ollu ongelmia koko auton elämän, eli pomppaa tyhjäkäynti kylmänä tai lämpimänä 2000rpm ja sillon vauhdeissa virrat pois ja kytkimellä käyntiin niin nollaantu ja toimii taas ilman ongelmia kunnes eräänä päivä starttaan lämpimän koneen ja tyhjäkäynti 4000rpm eikä saanu tippumaan vaikka mitä teki. Ajossa voimaton ja hyvä että kotia pääsin. Seuraavana aamuna yritän käynnistää kylmää pyttyä, eikä halua käynnistyä ja bensan haju pistää nenään. Purettiin suodatin ja kaasarissa oli kaasuläppä ylhäällä eikä reagoinut kaasuun. Painettiin se alas ja starttas melkein normaalisti, mutta sammu kun otti sormen läpältä.

2e2 vai 2e-e
Irak vai Iran
En oo varma.

ibel onko moottorisi
PN 1,6 51 kW
Saattaa olla kumpi tahansa kaasari itsellä kun auto on korjaamolla ja vietnamilainen ei osaa tarpeeksi selvää suomea että sais asiasta varmuuden

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.5.2011 8:10

Itse kanssa nyt vuoden verran viettänyt laatuaikaa tuon 2e-e:n kanssa. On hyvin tarkka kaasutin (kuten muutkin yleensä) siitä että alipaineletkut ovat ehjät. Myös kumilaipan kunto on syytä tarkistaa. Tyhjäkäyntiventtiili kannattaa myös puhdistaa hyvin.

http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm

Tuossa on aika hyvä Germaanin kielinen manuaali tuohon 2e-e kaasuttimeen, löytyy selityksiä osista ja mitä ne tekee. Myös vikojen analysointia yms.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 6.5.2011 23:35

joo on PN 1.6 51KW ja mitää onkelmia....

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.5.2011 9:53

Pierburg 2e-e on sähköisesti ohjattu kaasutin, 2e2 ei ole vaikka päällisin puolin aika samannäköisiä ovatkin. Autokin on luultavasti rekisreröity vähäpäästöiseksi, ei siis onnistu vaihto.

Kannattaa katsella ihan ensiksi läpi kaikkien sähköjohtojen ja alipaineletkujen kunto kuten edelläkin jo todettiin. Etenkin johtojen hankaumat toisiaan vasten konehuoneessa aiheuttavat hauskoja vikoja. Lisäksi sen maadoituspiuhan venttiilikopan reunasta kaasarin runkoon tulee olla kunnossa. Mulla oli tuollainen peli aikoinaan ja siinä oli happitunnistimen ja imusarjan lämpöanturin johdot hankautuneet toisiaan vasten puhki siinä koneen vaihdelaatikon puoleisessa päässä, oireili satunnaisesti ihan miten sattuu.

Purettiin suodatin ja kaasarissa oli kaasuläppä ylhäällä eikä reagoinut kaasuun. Painettiin se alas ja starttas melkein normaalisti, mutta sammu kun otti sormen läpältä.
Painoitko varmasti kaasuläppää? Ei taida sormi sinne asti ylettyä, päälimmäisenä on ryypyn läppä. Sitä taas käyttää sähköinen mötikkä suoraan. Ryypyn toimimattomuus voisi viitata jonkin lämpöanturin vikaan (esim. sininen siinä ylävesiletkussa, tosin en ole varma mitä antureita systeemi ryypyn ohjaamiseen käyttää).

PS. Mulla olisi 2ee johtosarjoineen ja ohjainpurkkeineen hyllyssä jos vika ei muuten selkiä. Toimi ainakin muutama vuosi sitten kun viimeksi oli autossa kiinni.

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 8.5.2011 15:14

En mene mitään varmaksi sanomaan mutta toisen kurkun läppää painoin alas kun se oli pystyssä. Ostan kaasarin mielelläni niin pääsen koko ongelman yli sillä.

Laitoin priva viestiä asiasta.

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 10.5.2011 22:18

Kiitokset SS, nyt on ehkä toimiva kaasari ja vietnamilainen korjaa minkä kerkeää. Huomenna saattaa golffin elämä jatkua taas.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.5.2011 9:33

Toivotaan että Golfin elämä jatkuu vielä pitkään, noita näkee nykyään liikenteessä ihan liian vähän. Toivottavasti vika on kaasarissa eikä missään muualla.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.5.2011 10:34

Saitko Golfin kuntoon?

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 16.5.2011 22:49

Idän poika on ollu kiireine, vittu jos huomenna ees koskis siihe autoo.

Laitan kyllä informaatioo miten tulevaisuudessa käy.

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 19.5.2011 0:20

Nyt tuli auto sitte viimein huollosta. Toimii ihan hyvin, eikä ole mitään valittamista toistaiseksi.
Autoon laitettiin koko kaasari enkä osaa sanoa kuinka paljon se sitä hienosääti, mutta toimii ihan pehmeästi. Jos nyt kumminki kulutus nousee nii tietääkö kukaan mistä vivusta pitää mennä säätämään ja mihi suuntaan?

Tyhjäkäynti on lämpimällä koneella vähän alhaisempi kuin vanhalla kaasarilla, mutta moottori käy tasaisesti eli ei vatkaa joten taitaa olla ihan ok. Nyt odottelemaan kylmästartteja ja hifistelemään säädöillä.

Suuri kiitos foorumille, minkä kautta löysin uuden kaasarin ja auton elämä jatkuu taas ainakin jouluun ku pitää katsastaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.5.2011 16:36

Hienoa. Mun mielestäni tuossa ei ole mitään säätöjä, en ole ainakaan mitään säätöruuveja laitteesta löytänyt.

nakkertton
-
Viestit: 8
Liittynyt: 4.5.2011 0:12

ViestiKirjoittaja nakkertton » 19.5.2011 23:39

sitten ei säädetä :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa