pierburg 2e2 --- 2ee yhteensopivuus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
pierburg 2e2 --- 2ee yhteensopivuus
Moottori on PN 1,6 51 kW ja
Auto on vuosimallia -92 (toimitetu -91) eli viimeinen 2-korimallinen Golf-malli.
Pierburg 2ee
Kaasari on paskana ja korjaamon mukaan kyseessä on sähköllä ja alipaineella toimiva kaasuläpän solenoidi. Varaosa Norjasta >600€. 2ee kaasaria en ole mistään löytänyt niin en osta eli jos joku tietää 2e2 yhteensopivuudesta niin olisin kiitollinen.
2ee kaasarissa on sähköhärpäkkettä ja vitusti johtoja (lambda ....) kun 2e2 on simppelimpi atomipommi. Toimiiko moottori normaalisti 2e2 kaasarilla jos sellaisen siihen laitan.
ja jos jollain on myynnissä Weberin 32 34DMTR ostan välittömästi.
Auto on vuosimallia -92 (toimitetu -91) eli viimeinen 2-korimallinen Golf-malli.
Pierburg 2ee
Kaasari on paskana ja korjaamon mukaan kyseessä on sähköllä ja alipaineella toimiva kaasuläpän solenoidi. Varaosa Norjasta >600€. 2ee kaasaria en ole mistään löytänyt niin en osta eli jos joku tietää 2e2 yhteensopivuudesta niin olisin kiitollinen.
2ee kaasarissa on sähköhärpäkkettä ja vitusti johtoja (lambda ....) kun 2e2 on simppelimpi atomipommi. Toimiiko moottori normaalisti 2e2 kaasarilla jos sellaisen siihen laitan.
ja jos jollain on myynnissä Weberin 32 34DMTR ostan välittömästi.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
Tyhjäkäynnin kanssa ollu ongelmia koko auton elämän, eli pomppaa tyhjäkäynti kylmänä tai lämpimänä 2000rpm ja sillon vauhdeissa virrat pois ja kytkimellä käyntiin niin nollaantu ja toimii taas ilman ongelmia kunnes eräänä päivä starttaan lämpimän koneen ja tyhjäkäynti 4000rpm eikä saanu tippumaan vaikka mitä teki. Ajossa voimaton ja hyvä että kotia pääsin. Seuraavana aamuna yritän käynnistää kylmää pyttyä, eikä halua käynnistyä ja bensan haju pistää nenään. Purettiin suodatin ja kaasarissa oli kaasuläppä ylhäällä eikä reagoinut kaasuun. Painettiin se alas ja starttas melkein normaalisti, mutta sammu kun otti sormen läpältä.
2e2 vai 2e-e
Irak vai Iran
En oo varma.
ibel onko moottorisi
PN 1,6 51 kW
Saattaa olla kumpi tahansa kaasari itsellä kun auto on korjaamolla ja vietnamilainen ei osaa tarpeeksi selvää suomea että sais asiasta varmuuden
2e2 vai 2e-e
Irak vai Iran
En oo varma.
ibel onko moottorisi
PN 1,6 51 kW
Saattaa olla kumpi tahansa kaasari itsellä kun auto on korjaamolla ja vietnamilainen ei osaa tarpeeksi selvää suomea että sais asiasta varmuuden
Itse kanssa nyt vuoden verran viettänyt laatuaikaa tuon 2e-e:n kanssa. On hyvin tarkka kaasutin (kuten muutkin yleensä) siitä että alipaineletkut ovat ehjät. Myös kumilaipan kunto on syytä tarkistaa. Tyhjäkäyntiventtiili kannattaa myös puhdistaa hyvin.
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa on aika hyvä Germaanin kielinen manuaali tuohon 2e-e kaasuttimeen, löytyy selityksiä osista ja mitä ne tekee. Myös vikojen analysointia yms.
http://www.ruddies.business.t-online.de/serv2ee.htm
Tuossa on aika hyvä Germaanin kielinen manuaali tuohon 2e-e kaasuttimeen, löytyy selityksiä osista ja mitä ne tekee. Myös vikojen analysointia yms.
Pierburg 2e-e on sähköisesti ohjattu kaasutin, 2e2 ei ole vaikka päällisin puolin aika samannäköisiä ovatkin. Autokin on luultavasti rekisreröity vähäpäästöiseksi, ei siis onnistu vaihto.
Kannattaa katsella ihan ensiksi läpi kaikkien sähköjohtojen ja alipaineletkujen kunto kuten edelläkin jo todettiin. Etenkin johtojen hankaumat toisiaan vasten konehuoneessa aiheuttavat hauskoja vikoja. Lisäksi sen maadoituspiuhan venttiilikopan reunasta kaasarin runkoon tulee olla kunnossa. Mulla oli tuollainen peli aikoinaan ja siinä oli happitunnistimen ja imusarjan lämpöanturin johdot hankautuneet toisiaan vasten puhki siinä koneen vaihdelaatikon puoleisessa päässä, oireili satunnaisesti ihan miten sattuu.
PS. Mulla olisi 2ee johtosarjoineen ja ohjainpurkkeineen hyllyssä jos vika ei muuten selkiä. Toimi ainakin muutama vuosi sitten kun viimeksi oli autossa kiinni.
Kannattaa katsella ihan ensiksi läpi kaikkien sähköjohtojen ja alipaineletkujen kunto kuten edelläkin jo todettiin. Etenkin johtojen hankaumat toisiaan vasten konehuoneessa aiheuttavat hauskoja vikoja. Lisäksi sen maadoituspiuhan venttiilikopan reunasta kaasarin runkoon tulee olla kunnossa. Mulla oli tuollainen peli aikoinaan ja siinä oli happitunnistimen ja imusarjan lämpöanturin johdot hankautuneet toisiaan vasten puhki siinä koneen vaihdelaatikon puoleisessa päässä, oireili satunnaisesti ihan miten sattuu.
Painoitko varmasti kaasuläppää? Ei taida sormi sinne asti ylettyä, päälimmäisenä on ryypyn läppä. Sitä taas käyttää sähköinen mötikkä suoraan. Ryypyn toimimattomuus voisi viitata jonkin lämpöanturin vikaan (esim. sininen siinä ylävesiletkussa, tosin en ole varma mitä antureita systeemi ryypyn ohjaamiseen käyttää).Purettiin suodatin ja kaasarissa oli kaasuläppä ylhäällä eikä reagoinut kaasuun. Painettiin se alas ja starttas melkein normaalisti, mutta sammu kun otti sormen läpältä.
PS. Mulla olisi 2ee johtosarjoineen ja ohjainpurkkeineen hyllyssä jos vika ei muuten selkiä. Toimi ainakin muutama vuosi sitten kun viimeksi oli autossa kiinni.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 4.5.2011 0:12
Nyt tuli auto sitte viimein huollosta. Toimii ihan hyvin, eikä ole mitään valittamista toistaiseksi.
Autoon laitettiin koko kaasari enkä osaa sanoa kuinka paljon se sitä hienosääti, mutta toimii ihan pehmeästi. Jos nyt kumminki kulutus nousee nii tietääkö kukaan mistä vivusta pitää mennä säätämään ja mihi suuntaan?
Tyhjäkäynti on lämpimällä koneella vähän alhaisempi kuin vanhalla kaasarilla, mutta moottori käy tasaisesti eli ei vatkaa joten taitaa olla ihan ok. Nyt odottelemaan kylmästartteja ja hifistelemään säädöillä.
Suuri kiitos foorumille, minkä kautta löysin uuden kaasarin ja auton elämä jatkuu taas ainakin jouluun ku pitää katsastaa.
Autoon laitettiin koko kaasari enkä osaa sanoa kuinka paljon se sitä hienosääti, mutta toimii ihan pehmeästi. Jos nyt kumminki kulutus nousee nii tietääkö kukaan mistä vivusta pitää mennä säätämään ja mihi suuntaan?
Tyhjäkäynti on lämpimällä koneella vähän alhaisempi kuin vanhalla kaasarilla, mutta moottori käy tasaisesti eli ei vatkaa joten taitaa olla ihan ok. Nyt odottelemaan kylmästartteja ja hifistelemään säädöillä.
Suuri kiitos foorumille, minkä kautta löysin uuden kaasarin ja auton elämä jatkuu taas ainakin jouluun ku pitää katsastaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa