Akku siirtyy takakonttiin, ja miinuskaapelille tarvitaan hyvä maa.
Toimiiko turvavöiden "rullan" kiinnityspiste?
Vai olisiko muita hyviä ehdotuksia / kokemusta asiasta?
Auto on siis kakkos-Jetta.
MIstä hyvä maadoituspiste takakontissa? ( G2 / J2 )
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä sillä taida olla niin suurempaa seksuaalista merkitystä kunhan miinus kaapin kiinnitys piste on edes jonkin vahvuista tavaraa eikä mitään pellin lätkinettä. Uskoisin että tuo turvavyön kiinnitys olisi ehkä yksi parhaista mahdollisista. Suosittelen myös vähän hiomaan aluetta pelti pinnalle sekä käyttämään kupari tahnaa/kilikalia parantamaan kontaktipintaa.
Akun paikan valinnassa meinaa yksin jo auton käyttötarkoitus, paljonko haluaa nähdä vaivaa ja etc asiat. Helpoin on ehkä varapyörön kotelo johon saa muutaman akun jos tarvis mutta itse olen huomioinut että hajonneet kaljapullot tiellä voivat hajottaa renkaan jotenka tykkäisin ainakin ite pitää rengasta mukana jotenka toinen paikka voisi olla taka oikealla tai vasemmalla hetki takavalon läheisyydessä olevassa kuopassa. Siinä olevaa peltiä muokkaamalla ja esim mk4 akkukoteloa hyödyntämällä saa aika passelin virityksen kun tekee akkukotelolle kunnon rungon jostain pienestä kantti putkesta.. Asennus tapa riippuu ihan minkälaista akkua olet käyttämässä. Yellowtopit muistaakseni voit heittää vaikka männikköön ympäri ämpäri ja mitään käy mutta teeppä sama jollekkin bilteman akulle...
Toivottavasti auttoi jotain.. viisaammat sitten korjailkoot.
Akun paikan valinnassa meinaa yksin jo auton käyttötarkoitus, paljonko haluaa nähdä vaivaa ja etc asiat. Helpoin on ehkä varapyörön kotelo johon saa muutaman akun jos tarvis mutta itse olen huomioinut että hajonneet kaljapullot tiellä voivat hajottaa renkaan jotenka tykkäisin ainakin ite pitää rengasta mukana jotenka toinen paikka voisi olla taka oikealla tai vasemmalla hetki takavalon läheisyydessä olevassa kuopassa. Siinä olevaa peltiä muokkaamalla ja esim mk4 akkukoteloa hyödyntämällä saa aika passelin virityksen kun tekee akkukotelolle kunnon rungon jostain pienestä kantti putkesta.. Asennus tapa riippuu ihan minkälaista akkua olet käyttämässä. Yellowtopit muistaakseni voit heittää vaikka männikköön ympäri ämpäri ja mitään käy mutta teeppä sama jollekkin bilteman akulle...
Toivottavasti auttoi jotain.. viisaammat sitten korjailkoot.
Kiitosta, kiitosta...
Akun paikaksi olen valinnut sen "hyllyn" joka on tavaratilan laidalla, pyöräkotelon ja takavalon välissä. Siihen tulee muovinen akkukotelo (venemalli), jonka sisään teen vielä kunnon kiinnitysraudat itse akulle sekä kotelolle.
...mutta. Varapyöräkoteloonhan se akku olisi paras laittaa; silloin painopiste olisi alhaalla.
Onko kellään heittää suositusta millainen akku mahtuisi vakioon varapyöräkoteloon niin, ettei päälle tarvitsisi tehdä mitään "kyhmyä"? Optimatkin ovat vähän isoja.
Varapyörän korvaan täyttöpullolla jo pelkästään painonsäästönkin takia.
Kyseessä on vieläpä dieseltekniikka, joten käynnistysvirtaa täytyy olla jonkin verran.
Tämä tulee olemaan tosin vain kesäkäytössä, joten mitään superakkua ei tarvita.
Yksi hyvä kysymys olisi siinäkin, että jos ympärivuotisessa käytössä vaaditaan n. 600 A käynnistysvirtaan pystyvä akku, niin paljonkohan tuosta uskaltaisi pelkässä kesäkäytössä tiputtaa...? Kellään kokemusta? Kone on 1.6 TD, jossa puristussuhde on vakion 23:n sijaan jossain 19-20 kieppeissä. Olen pyrkinyt optimoimaan kaiken mahdollisen, joten akunkin tulisi olla mahdollisimman kevyt.
Akun paikaksi olen valinnut sen "hyllyn" joka on tavaratilan laidalla, pyöräkotelon ja takavalon välissä. Siihen tulee muovinen akkukotelo (venemalli), jonka sisään teen vielä kunnon kiinnitysraudat itse akulle sekä kotelolle.
...mutta. Varapyöräkoteloonhan se akku olisi paras laittaa; silloin painopiste olisi alhaalla.
Onko kellään heittää suositusta millainen akku mahtuisi vakioon varapyöräkoteloon niin, ettei päälle tarvitsisi tehdä mitään "kyhmyä"? Optimatkin ovat vähän isoja.
Varapyörän korvaan täyttöpullolla jo pelkästään painonsäästönkin takia.
Kyseessä on vieläpä dieseltekniikka, joten käynnistysvirtaa täytyy olla jonkin verran.
Tämä tulee olemaan tosin vain kesäkäytössä, joten mitään superakkua ei tarvita.
Yksi hyvä kysymys olisi siinäkin, että jos ympärivuotisessa käytössä vaaditaan n. 600 A käynnistysvirtaan pystyvä akku, niin paljonkohan tuosta uskaltaisi pelkässä kesäkäytössä tiputtaa...? Kellään kokemusta? Kone on 1.6 TD, jossa puristussuhde on vakion 23:n sijaan jossain 19-20 kieppeissä. Olen pyrkinyt optimoimaan kaiken mahdollisen, joten akunkin tulisi olla mahdollisimman kevyt.
Ite meinasin kokeilla tossa harraste-autossa tollaista Odysseyta. Mitä oon käyttökokemuksia kuullu, niin ilmeisesti ihan toimiva kapistus ainakin näissä bensa vehkeissä. Kevyt ja pieni se on ainakin.
http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=12355
Mulla oli Golfissa maadoituspiuhaa varten hitsattu iso pultti sinne "hyllylle".
http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=12355
Mulla oli Golfissa maadoituspiuhaa varten hitsattu iso pultti sinne "hyllylle".
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Anteeksi että menee hiukan off topic mutta oon nähnyt joissakin ulkomaalaisissa projekti autoissa noita akku koteloita.. ihan muovisia ja pirun hyvän näköisiä. Sain käsityksen että niitä olisi lisävarusteena mk4 tai mk5 golffeihin. Oon kolunnut mielestäni kaikki netti kaupat läpi mitä google löysi muttei ole silti tullut vastaavaa eteen.
Mistä saakeli voisi saada vastaavan( ja mieluusti halvalla), kuin linkin valkoisen golffin konehuoneessa!?!?!?!
Itse koetan säästää vielä kontti tilaa audio järjestelmälle. Omat yellowtopit 2kpl tulee takapenkkien selkänojaa vasten pieniin akkukoteloihin, jotka pulttaan itse subi kotelon rakenteeseen, joka taas korirakenteisiin. Käyttö akku on siis erikseen keulilla ja tämä tarvisi hiukan ulkonäköä+suojaa
http://retrorides.proboards.com/index.cgi?action=display&board=general&thread=96030&page=1
Mistä saakeli voisi saada vastaavan( ja mieluusti halvalla), kuin linkin valkoisen golffin konehuoneessa!?!?!?!
Itse koetan säästää vielä kontti tilaa audio järjestelmälle. Omat yellowtopit 2kpl tulee takapenkkien selkänojaa vasten pieniin akkukoteloihin, jotka pulttaan itse subi kotelon rakenteeseen, joka taas korirakenteisiin. Käyttö akku on siis erikseen keulilla ja tämä tarvisi hiukan ulkonäköä+suojaa
http://retrorides.proboards.com/index.cgi?action=display&board=general&thread=96030&page=1
Tuossa yks vaihtoehto http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=13390
vähän ohkasempi optima....
vähän ohkasempi optima....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa