etujarrusatulan irrotus? apuva.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
etujarrusatulan irrotus? apuva.
Ongelma tuli kun rupesin paloja vaihtamaan eteen. Eli mikähän on liukupultin suojan alla oleva avainkoko kun ei käy kuusiokolo eikä käy torks? Onko joku erikoisavain hommattava? Kyseessä ilmeisesti ate satula.
T-pasanen -01
T-pasanen -01
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Joo kiitoksia kaikille vastanneille. Se on tosiaan 7mm kuusiokolo. Piti käydä kaverilta lainaamassa kun puuttuu tosiaan tuo koko satsista. Ongelmana tuli kuitenkin männän sisään painaminen. Puristin letkun kiinni ja ilmaruuvia avaamalla puristin puristimella mäntää takaisin, mutta ei mennyt niin paljon, että olisi mahtunut satula takaisin niin vaihdoin ainoastaan sisäpuolen palan jossa on se tuunnistin. Olisiko tähän jotain poppakonstia jollakulla?
t-pasanen -01
t-pasanen -01
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Poppakonsti on tuo. Jo ekan kerran jälkeen tuntui että pitäisi laissa asettaa pakkolliseksi varusteeksi autoharrastajalle :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Joo, ei se paljosta jäänyt vaille että olisi mennyt, mutta kun ei mahtunu niin ei mahtunut.
Toisen puolen vaihdoin tänään ja ei mitään ongelmia, samalla puristimella meni sisään.
Olisiko jo sylinterin mäntä tullut tien päähän(ruostetta reunassa)? Pitää katsoa uudestaan kun saa hommattua sen "oikean" puristimen. Kiitos vielä kaikille vastanneille.
T-pasanen -01
Toisen puolen vaihdoin tänään ja ei mitään ongelmia, samalla puristimella meni sisään.
Olisiko jo sylinterin mäntä tullut tien päähän(ruostetta reunassa)? Pitää katsoa uudestaan kun saa hommattua sen "oikean" puristimen. Kiitos vielä kaikille vastanneille.
T-pasanen -01
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ei muuta kun satula irti autosta ja vaihtaen tiivistekumisarja siihen satulaan.
Samalla voi jollain teräsharjalaikalla tai hienolla vesipaperilla hioa männän kiiltäväksi, jos tarve.
Juuri viikonloppuna vaihdoin S80 jumissa olevaan satulaan kumisatsin. Mäntä oli oikeastaan kuin uusi, ei hiomisen tarvetta mutta pölysuoja oli korkannut, niin kai siellä jossain jotain skeidaa sitten oli haittaamassa.
Samalla voi jollain teräsharjalaikalla tai hienolla vesipaperilla hioa männän kiiltäväksi, jos tarve.
Juuri viikonloppuna vaihdoin S80 jumissa olevaan satulaan kumisatsin. Mäntä oli oikeastaan kuin uusi, ei hiomisen tarvetta mutta pölysuoja oli korkannut, niin kai siellä jossain jotain skeidaa sitten oli haittaamassa.
Jossain alfamerin korjausoppaassa suositeltiin tuota putken tukkimista ja nesteiden ulos puristamista ABS jarrijen kanssa aina kun sylinteri puristetaan sisään. Perusteena oli ettei sylinterissä mahdollisesti olevat epäpuhtaudet pääse ABSin venttiileihin... Kuulostaa kohtuu järkevältä varotoimelta, vaikka ehkä lievää hätävarjelun liioittelua saattaakin olla. :)
Mitäs muuten näissä vaggineiden satuloissa pitää laittaa vaihtoon, kun uusilla paloilla ja levyillä palat ei ota sisäkehältä kunnolla levyyn, edes muutaman tuhannen kilometrin jälkeen?
Liukutapit?
Satulat kokonaan?
Vai pitääkö vaan etsiä tapeille oikea asento...tai muotoilla viilalla..
Tuskin jarruista saa täyttä tehoa irti jos ei satula purista palaa kunnolla levyä vasten...
Mitäs muuten näissä vaggineiden satuloissa pitää laittaa vaihtoon, kun uusilla paloilla ja levyillä palat ei ota sisäkehältä kunnolla levyyn, edes muutaman tuhannen kilometrin jälkeen?
Liukutapit?
Satulat kokonaan?
Vai pitääkö vaan etsiä tapeille oikea asento...tai muotoilla viilalla..
Tuskin jarruista saa täyttä tehoa irti jos ei satula purista palaa kunnolla levyä vasten...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tod. näk. ne on lähtenyt alussa jo kulumaan epätasaisesti ja kun sisäkehälle tulee ruostetta niin ilmiö voimistaa itseään. Ehkä palat ei ole olleet ihan tasapaksut.
Parissa tapauksessa oon saanu hierottua paloista ja levyistä pinnan uusiksi ja sen jälkeen on kulunut normaalisti. Joskus sen sijaan on helpompaa laittaa uusi levy ja hioa pala tasaiseksi.
Tuo on kyllä ihan hyvä pointti että nestettä ei siirretä ABS-yksikköön vaan aina uutta tilalle. Ite on tullu vaihdettua nesteet aina palanvaihdon yhteydessäkin.
Parissa tapauksessa oon saanu hierottua paloista ja levyistä pinnan uusiksi ja sen jälkeen on kulunut normaalisti. Joskus sen sijaan on helpompaa laittaa uusi levy ja hioa pala tasaiseksi.
Tuo on kyllä ihan hyvä pointti että nestettä ei siirretä ABS-yksikköön vaan aina uutta tilalle. Ite on tullu vaihdettua nesteet aina palanvaihdon yhteydessäkin.
tällähetkellä tilanne on se, että toiselle puolelle on vaihdettu kaikki talvella ja toinen puoli hetki sitten. molemmista näkee että ei lähde kulumaan tasaisesti. Tässä tuoreemin vaihdetussa on vielä levyn työstöjäljet tallella sisäkehällä... siksi kysynkin nyt asiaa enenkuin kuluu osat väärään muotoon...
Eli tässä kohtaa voisi olla hyvä näyttää paloille hiukan hiomapaperia?
Täytynee vielä tarkistaa miltä näyttää levyn takapuolella, onko samaten jäljet vai mahdollisesti toisinpäin epätasainen kosketus, se voisi viitata satulan asentoon..
Eli tässä kohtaa voisi olla hyvä näyttää paloille hiukan hiomapaperia?
Täytynee vielä tarkistaa miltä näyttää levyn takapuolella, onko samaten jäljet vai mahdollisesti toisinpäin epätasainen kosketus, se voisi viitata satulan asentoon..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa