G60 ahtimen "öljyvuotoa"??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

G60 ahtimen "öljyvuotoa"??

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 17.4.2009 17:03

elikkä koneena G60 ja ahtimesta vuotaa öljyä siitä missä on pienihihna joka pyörittää 2 pientä ratasta? mistä moinen vuoto voi johtua?tiiviste?O-rengas?

voin laittaa kuvaa tulemaan jos ei selityksestäni mitään selkoa saanut :D

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 17.4.2009 17:20

Stefat vaihtoon. Koska on ahdin muuten viimeksi huollettu, et kannattasko huoltaa koko ahdin...

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 17.4.2009 18:07

Itellä oli sama ongelma tos pari kk. sitten. Stefahan siel oli menny. Samalla kannattaa huoltaa koko ahdin niin on taas paljon "huolettomia" kilometrejä.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 17.4.2009 18:36

en aiemmin ole puuhannut ahtimen kanssa jotenka hieman jos saisi tietoa että missähän päin nämä stefat siinä sijaitsee?sisällä?

ja kuinkahan paha on ite tuo homma tehdä?vahingoittuuko ahdin kun vuotoa on?

osat saa varmaan mdcomprexilta?onko hinnasta tietoa?

ja miten ahdin irti?

olis hyvä saada vaikka kesäkuun alkuun kuntoon jos sitä lähtis bug runiin ajelee :D

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 17.4.2009 18:49

Ensikertalaisena en välttämättä lähtis täysin itse tekemään. Ite pyysin noiden kanssa puuhanneen kaverin viereen antamaan neuvoja.
Vuotava stefa asustelee ahtimen akselin ympärillä.
Osat saa MDComprexista alle 200 eurolla, tarkkaa hintaa en muista.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 17.4.2009 18:51


jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 17.4.2009 19:03

kiitoksia! enköhän näillä tiedoilla pääse taas hetken eteenpäin:D

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 17.4.2009 22:49

Tuosta hommasta ja laakerien/stefojen vaihdosta 180€! Johan pääsee tuntipalkoille.. :|

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.4.2009 2:15

laadulla kuntoon yleensä maksaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.4.2009 2:18

^^ mutta kuka tämä Johan oikein on ja missä ja mitä tuntiliksaa hän oikein laskuttaa? :D

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 9:23

juu ei se halpaa ole mutta ainakin kuntoon tulisi...itekin sen voisi tehdä kavereiden kanssa ja kokeilla osaisko sen tehä..jos ei niin sitten maksaa liksaa :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.4.2009 17:32

vahingoittuuko ahdin kun vuotoa on?

Vahingoittuu, siinä tapauksessa että öljy pääsee voitelemaan sen hihnan ja rattaat, jonka jälkeen ahtimen jako voi päästä hyppäämään. Sen jälkeen voikin nakata sen ahtimen verkon painoksi ja alkaa katselemaan uutta ahdinta jostain.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 17:59

elikkä ei muuta voi kun laittaa siis auto seisoon ja koittaa kattoo se ahdin kuntoon :D

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 18.4.2009 20:49

Tuo nyt ei suuresti näyttäisi eroavan sähkömoottorin/hammasvaihteiston purusta ja laakereitten ja stefojen vaihdosta, joten sillä ihmettelin tuota hintaa.. On se Johan ihme kaveri. :P

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 20:53

niin ja kukahan tämä johan nyt sitten on kun siitä kaikki tuntuu jotain sanovan?? :D
kyllä kait sen osaa 4 tyyppiä korjaa jos ees vähän tietää jotain mitä tekee ja kattoo noista räjäytys kuvista mallia ja tietoa !? :D

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.4.2009 21:09

Kyllä varmaankin sen pystyy itse huoltamaan. Aika hyvät on noi ohjeet, joten niiden kanssa varmaan pärjää.
On vaan sen verran kallis kapistus kuitenkin tuo G-lader, että itse jätän homman Dopille. Se kuitenkin ymmärtää noiden suhteen varmaan eniten koko Suomessa. Itseeni en luota kuitenkaan niin paljon, että uskaltaisin alkaa sitä availemaan.
Parantaa ainakin mun yö unia kummasti, jos sen siellä huollattaa.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 21:14

asiansa osaava mies tuntuu juu olevan. ja tekee vissii ihan kunnolla ne huollot eikä mitään näperrystä. saa ny nähä mitä ite sille keksii tehä?
vai lähettäiskö vaa suoraa sinne dopille..
ois kyl hyvä saada toimii toukokuun loppuun mennessä ku meinasin et pääsis bug runiin lähtee sit kesäkuussa :D

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 18.4.2009 21:17

Jos en väärin muista, niin tuo sun jetan ahdin on huollettu Dopilla 2007-2008 talvella.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 21:19

sellainen pieni haju mullakin olis..mitä ny muistan entisen omistajan sanoista?!

mistä moinen tieto sulta?

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 18.4.2009 21:20

Entinen omistaja on mun kaveri ja olin mukana sillon irrottamassa tota ahdinta ku se sinne lähetettiin.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 21:26

ahaa..no sehän selventi :D et satu muistaa oliko ongelmia sillon ahdinpyörän ja sen alla olevan kiilan kanssa?
tulikohsn siihen huollon yhteydessä tehtyy muuta huoltoo?

ja oliko paha irrottaa tuo ahdin?

Parvis
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.8.2006 21:04

ViestiKirjoittaja Parvis » 18.4.2009 21:37

En muista että olisi ollut mitään ongelmia ahdinpyörän kanssa. Ahtimelle tehtiin silloin täyshuolto dopilla koska yksi laakeri oli mennyt rikki. Muuta ei silloin tarvinnut tehdä.

Ahtimen irroitus ei ollu vaikea homma koska mukana oli neuvomassa yksi kaveri, joka oli sellaisen aikaisemminkin irroittanut ja siten tiesi mitä teki.

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.4.2009 21:41

no eiköhän sen saa irti sieltä vaikka väkisin:D

kai se pitää yrittää ottaa työn alle ku saadaan broidin jetta tallista pois nii pääsee tuunailee omaa!!

jetta ´90 G60
-
Viestit: 34
Liittynyt: 14.4.2009 22:02

ViestiKirjoittaja jetta ´90 G60 » 18.5.2009 17:20

nonii eli ahdinhan lähti aika äkkiä ja helposti irti ja huoltoon..nyt käy ja kukkuu..

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.4.2011 19:47

Nyt pitäisi itsekin irrottaa ahdin ja lähettää huollettavaksi.
Vääntäkääpäs nyt rautalangasta kuinka se sieltä lähtee irti. Tiedän, se ei pitäisi olla kovinkaan vaikeaa, mutta aina parempi jos on heti tiedossa mitä kaikkea ja mistä pitää irroittaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 21.4.2011 18:49

Ilmaputket 3kpl, öljyputket 2kpl, hihna. Hihnapyörän puolelta muistaakseni 4 pulttia millä kiinni ja takapuolella kaksi. Ulkomuistista, ei vastuuta.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.4.2011 10:40

Jep. aloin tuossa sitä irroittelemaan ja hieman vastustaa, kun hihnapäästä ei meinaa yksi kuusiokolopultti irrota millään ja meinaa vaan alkaa nylppääntymään. Ja se alin niistä tuntus olevan sen verran hankalassa paikassa, että pitäs keksiä millä avaimella sen mahtuu avaamaan.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.4.2011 21:01

Jollain biltema/motonetin kuusiokolosarjalla olen saanut sen irti... Ootko kokeillut kaivaa sitä pultin reikää ettei pohjalla ole jotain ja avain ei mene ihan pohjaan asti?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.5.2011 12:44

Juu, pultti tuli putsailtua ja kuusiokolon koitin lyödä vasarallakin kunnolla pohjaan, mutta alkaa vaan nylppääntymään. Itsellä ei ollut aikaa tapella sen enempää sen kanssa, joten luovutin ja auto on nyt tutulla, jolta varmaan löytyy aseet sen irroittamiseen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.5.2011 16:03

No ei se helppoa taas tunnu olevan. Pulteista kaksi ei suostu aukeamaan millään. Seuraavana vaihtoehtona on hitsata niihin mutteri/pultti kiinni. Ja onhan siinä sekin vaihtoehto, että sitten ne napsahtaan poikki...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 3.5.2011 17:15

Noi nylppääntyneet kuusiokolot saa niillä 12-nurkkaisilla, oisko xzn-kanta... Hakkaa kuparimoskalla paikalleen ja kääntää auki. Lieköhän hyvää tuuria kun on vielä saanut nylppääntyneet noin auki...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa