Golf IV cat-back ottaa kiinnni, kolisee ja rämisee.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

Golf IV cat-back ottaa kiinnni, kolisee ja rämisee.

ViestiKirjoittaja iConi » 29.4.2011 14:21

Kun ei löytynyt apuja haulla, niin pitää kysellä.

Eli ongelmana on Milltekin cat-back (2,5") mallia resonated (eli keskipönttö on), joka ei asetu autoon sitten millään. Korjaamolla (kaksi eri paikkaa) sitä on yritetty kolmesti, mutta aina se ottaa jostain kiinni, eikä siellä tunnu mielenkiinto riittävän sitä sen enempää edes yrittää saada asettumaan (asenne tuntuu olevan, että kun se ei pultit kiinnittämällä siellä istu, niin se on voi voi). Joko kolisee keskipönttö, mutka ennen taka-akselia tai sitten taka-akselin ylitys. Autoa siis madallettu jonkin verran (renkaan keskiöstä lokarin kaareen 325) eli ahdasta on. Taka-pöntön kumit uusittu. Ja tiedossa on, että putkea pitäisi luultavasti vähä taivutella, että se sinne istuisi.

Kysymys siis olisi, että onko missään Tampereen seudulla paikkaa, missä auton saisi nostettua renkailta ylös ja itse ropata tuota putkea paremmin paikalleen? (IT-hallien nostimet yleensä mallia "helmoista ylös", jolloin putkea on mahdoton saada asettumaan)

Toinen kysymys voisi olla, että onko Tampereen seudulla pajaa, joka ihan oikeasti jaksaisi kiinnostua asentamaan tuon putken tuonne kunnolla? Saa suositella.

Alkaa usko mennä koko kapistuksen kanssa ja liikennevaloissa puna nousee kasvoille, kun kolina ja räminä on lämpötilasta riippuen enemmän tai vähemmän miehekäs.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 29.4.2011 17:24

Missä tuota on käytetty? Omaa autoa olen käyttänyt lempäälässä hakalalla, sieltä on ihan hyvät kokemukset.

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja iConi » 29.4.2011 20:45

LMS:llä kahdesti ja Rantatien autohuollossa, jossa vaihdettiin downpipen jousto. Molempien pajojen toimintaan olen muuten täysin tyytyväinen, mutta tämä putki tuntuu olevan vaikeampi juttu... :) Eli nyt tarvittaisiin ilmeisesti vallan erikoisosaamista... Itse yrittäisin, mutta puuttuu se oikeanlainen nostin...

pk
-
Viestit: 449
Liittynyt: 23.7.2003 11:53

ViestiKirjoittaja pk » 29.4.2011 21:45

Itsellä samaisia kokemuksia milltek:stä 1.8t leon:ssa, 3"dp ja loppu 2.75" "highflow" sarjaa. Himmee kolina jatkuvasti, keskitunnelin kohdalta joutui tiggaamaan putkea uusiksi ja taka-akselin ylityksen ja ulostulon kanssa myös ongelmaa. Keskitunnelista sai tekemällä kohtuu ok:n kun muokkaili putkea, mutta taka-akselin ylityksen kanssa meinasi mennä hermot, koska kun putki oli siitä ok niin ulostulo tuli liian vähän puskurin aukosta ulos. Joka aihetti dynossa maalin käryämistä puskurista.

3 autoon ostanut milltek tavaraa ja nyt taitaa jäädä seuraavaan ostamatta, joka autossa sovitus hommia tigin kanssa jos haluaa että istuu hyvin.Turhan kalliita aihoita...

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja iConi » 30.4.2011 16:49

Tässä tapauksessa on kyseessä discrete malli, eli putken päät jää helman alle piiloon, joten toiveita saada putki istumaan voisi olla. Mitkäs merkit tekee semmosia cat-backejä, jotka istuvat varmasti madalletunkin alustan kanssa? Alkuperäiseen putkeen kun ei ole paluuta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa