Vento pätkäsee
Valvoja: ffp jäsenet
Vento pätkäsee
Vento vm.1992 1.8 ja pätkäytti ajossa mielenkiintoisesti.
Aamulla lähdin Pieksämäeltä Mikkeliin ajamaan. 40km ajettuani vento päätti nykästä. Ajoin 5 vaihteella. Nopeutta oli 110km ja kieroksia noin 3000rpm. Kone hävitti vedon totaalisesti ja kierokset putos samantien nollaan. Pätkäsy kesti ehkä 3 sec, jonka jälkeen vedot palasi ja auto hyppäsi takaisin. Hieman samanlainen efekti, kun joku olisi virta-avaimesta kääntänyt virrat pois kolmen sekunnin ajaksi vauhdista.
Samanlainen pätkäys, kun lähdin Mikkelistä takaisin. Motarilla kiihdytys ja 5 vaihto. Hetki kiihdytystä ja auto pätkäs jälleen. Nyt kierokset putosi nollaan, vedot hävisi ja öljyn merkkivalo välkkyi mittaristossa. Tätä tapahtui jälleen ehkä 3 sekunnin ajan, jonka jälkeen vedot palasi ja hommat toimi taas normaalisti loppumatkan.
Itsellä tuli ensinmäisenä mieleen kipinän puolelta tuleva vika, mutta mitä muut asiantuntijat olisi mieltä? Olisi mielenkiintoista saada syy selville, että ei sitten ole mitään vakavampaa.
EDIT: Vaikko onko tässä nyt kyseessä induktio-,hall anturin vai MAFin vika?
Aamulla lähdin Pieksämäeltä Mikkeliin ajamaan. 40km ajettuani vento päätti nykästä. Ajoin 5 vaihteella. Nopeutta oli 110km ja kieroksia noin 3000rpm. Kone hävitti vedon totaalisesti ja kierokset putos samantien nollaan. Pätkäsy kesti ehkä 3 sec, jonka jälkeen vedot palasi ja auto hyppäsi takaisin. Hieman samanlainen efekti, kun joku olisi virta-avaimesta kääntänyt virrat pois kolmen sekunnin ajaksi vauhdista.
Samanlainen pätkäys, kun lähdin Mikkelistä takaisin. Motarilla kiihdytys ja 5 vaihto. Hetki kiihdytystä ja auto pätkäs jälleen. Nyt kierokset putosi nollaan, vedot hävisi ja öljyn merkkivalo välkkyi mittaristossa. Tätä tapahtui jälleen ehkä 3 sekunnin ajan, jonka jälkeen vedot palasi ja hommat toimi taas normaalisti loppumatkan.
Itsellä tuli ensinmäisenä mieleen kipinän puolelta tuleva vika, mutta mitä muut asiantuntijat olisi mieltä? Olisi mielenkiintoista saada syy selville, että ei sitten ole mitään vakavampaa.
EDIT: Vaikko onko tässä nyt kyseessä induktio-,hall anturin vai MAFin vika?
Viimeisellä rivillä mainittuja antureita ei tuosta moottorista löydy yhtäkään, joten ne voi sulkea pois epäiltyjen listalta. :D (Paitsi jos kyseessä on joku ameriikanmalli, oletan että kyse on kuitenkin kotoisasta ABS 66kW Mono-Motronic -applikaatiosta.)
Asiaan: Onkos virtalukon pohja tarkistettu? Sytytysvialta tuo kuulostaisi, tai sitten moottorinohjaus luulee että virrat on katkaistu (eli virtalukon pohja viallinen). En oikein muuta keksi tähän.
Asiaan: Onkos virtalukon pohja tarkistettu? Sytytysvialta tuo kuulostaisi, tai sitten moottorinohjaus luulee että virrat on katkaistu (eli virtalukon pohja viallinen). En oikein muuta keksi tähän.
Lähdin kaupan pihasta ajamaan. Kiihdytys ja vaihto kakkoselle. Läpykkä lattiaan ja vedot hävis. Kierokset putosi nollaan, veto katosi. Valuin tien laitaan ja yritin startata. Ei käynnistynyt.
Startti pyörii ja yrittää startata. Mutta siihen se jääkin. Virtaa tuntuu riittävän, bensaa on tankissa ja konehuoneessa kaikki päälisinpuolin kunnossa. Startatessa tulee tunne, että joko auto ei saa bensaa tai kipinä on kateissa.
Ehdotuksia mistä lähden etsimään vikaa ensinmäisenä? Sanoko se puola nyt sopimuksen irti vai virtalukonpohja. Kuinka tarkastan kyseiset viat?
Startti pyörii ja yrittää startata. Mutta siihen se jääkin. Virtaa tuntuu riittävän, bensaa on tankissa ja konehuoneessa kaikki päälisinpuolin kunnossa. Startatessa tulee tunne, että joko auto ei saa bensaa tai kipinä on kateissa.
Ehdotuksia mistä lähden etsimään vikaa ensinmäisenä? Sanoko se puola nyt sopimuksen irti vai virtalukonpohja. Kuinka tarkastan kyseiset viat?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
itellä oli golffissa abs motissa täysin samat oireet,saatto pätkiä millon halus ja välillä ei lähteny käyntiin. teki jopa niinkin että ajelin tankille mutta tankkauksen jälkeen ei lähtenyt enää käyntiin. teki myös juuri niin että 100km/h vauhdista hyyty eli niinku ois virtalukosta kääntäny virrat pois ja kohta taas mentiin :D
vika oli puolassa ja todella hapettuneessa puolanjohdossa(puolasta jakajan keskelle menevä johto).
vika oli puolassa ja todella hapettuneessa puolanjohdossa(puolasta jakajan keskelle menevä johto).
No itseasiassa. Vento päätti pätkästä jälleen. Selkeästi sytytyksen puolella oleva pätkäsy oli taas ja vaikkakin auto lähti nyt käyntiin uudella puolalla ja toimi hetken, alkoi tuo pätkäsy jälleen pelottaa. Ei huvittaisi jäädä välille, kun keikkatyö alkais maanantaina uudessa firmassa ja toinen autokin on paskana.
Auto ei siis lähtenyt käyntiin ja uudella puolalla lähti. Vanha puola oli täysin hapettunut ja kuolleen näköinen. Nyt ajattelin että tilaisin ja uusisin tulpan- ja puolanjohdot, hall-anturin, tulpat, virranjakajan kannen ja pyörtimen. Mahtaiskohan sitten pätkiminen jo loppua?
Saako tuon virranjakajan kannen painettua helposti samassa asennossa, kuin vanhan että sytytyksen säätö ei mene pieleen?
Auto ei siis lähtenyt käyntiin ja uudella puolalla lähti. Vanha puola oli täysin hapettunut ja kuolleen näköinen. Nyt ajattelin että tilaisin ja uusisin tulpan- ja puolanjohdot, hall-anturin, tulpat, virranjakajan kannen ja pyörtimen. Mahtaiskohan sitten pätkiminen jo loppua?
Saako tuon virranjakajan kannen painettua helposti samassa asennossa, kuin vanhan että sytytyksen säätö ei mene pieleen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa