17705: Pressure drop between turbo and thrott... SYY SELVISI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

17705: Pressure drop between turbo and thrott... SYY SELVISI

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 29.3.2011 21:50

No nyt alkaa mennä hermo tuon 17705:sen kanssa joten polkastaas uusi threadi tänne. Vikakoodi siis tupsahtaa heti takaisin kun sen on nollannut ja käynnistänyt moottorin uudelleen. Se että onko auto limp-modessa on ihan puhdasta arpapeliä, oli koodi muistissa tai ei. Oli kylmä tai lämmin keli, lämmin tai kylmä moottori, ei merkitystä. Saattaa joko olla heti startin jälkeen limp-modessa tai sitten reippaan kiihdytyksen jälkeen. Tänään seuraavanlaista vianselvitystä:

- ahtoputkien paineistus, ei vuotoja missään
- N75 testi, naksahteli normaalisti ja tein vielä tarkemman tutkimuksen eli että ilma varmasti virran tullessa menee erilailla kuin ilman virtaa.
- N249 testi, naksahteli normaalisti, tein myös N249-ohituksen eli by-pass aukeaa nyt imusarjan kautta; vedot osakaasulla parani huomattavasti
- by-pass kunnossa; käytetty sekä ehjää alkup. sekä nyt forge 007 ja käytössä keltainen (1-1,58bar) jousi tällä hetkellä, kokeilen vielä miedommalla jousella
- ilmamassamittari kunnossa
- Kaasuläppä on kunnossa, puhdistin sen ja tein sopeutuksen.

Näiden testien jälkeen olikin 17705-vikakoodi poissa. Starttailin muutaman kerran ja ei tullut millään. Noh, hyvillä mielin ajelin muutaman kilometrin ja ei tullut koodi takaisin. Tämän jälkeen auto olikin paikoillaan 30min ja sen jälkeen kun lähdin ajamaan niin eikö se perkele ollut limp-modessa, ahdot 0,3bar. Virrat pois ja uudelleen käyntiin niin alkoi taas ahtaa mutta vikakoodi siis on tullut takaisin, en alkanut lukemaan koodeja uudelleen enää tänään mutta siellä se on ainakin satavarmasti jos limp-modeen menee.

Tuntikausia olen googlella yrittänyt etsiä neuvoa, ei voi muuta todeta kuin että todellinen ongelma tuo 17705 tuntuu olevan ja harva saa korjattua tai jos saa, niin vika ollut by-passissa, letkussa jne... Täällä ffp:ssä jossain threadissa joku muinoin mainitsi että vika saattaisi olla viallisessa softassa, itseltäni löytyy juuri siinä mainittu ECU 06a906032hj. Lastu on Koch:n tekele. Millähän helvetillä sen näkisi että onko siellä jokin bitti poikittain? Vika on ollut olemassa ainakin reilut 2v, kenties pitempäänkin.

PÄIVITYSTÄ TIETOIHIN: Eli lastu onkin Koch:in ja kaasuläppä on ehjä. Näyttää vahvasti siltä että joko siellä on joku takaiskuventtiili sökönä/jumissa tai sitten ohjelmassa on häikkää. Mikäli tunnette ketään jolla olisi koneella/autossa alkup. 2003 AUM-moottorin ohjelma niin sille olisi nyt käyttöä. :)

VIKA SELVISI: Softa oli viallinen. Vikakoodi katosi eikä ole enää tullut takaisin kun vaihdoin softan toiseen.
Viimeksi muokannut Jusa101, 31.5.2011 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

haisuhatti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2010 17:35

ViestiKirjoittaja haisuhatti » 2.4.2011 13:54

Anteeksi, lainaan tätä nyt hiukan.

Elikkä oma ongelma on joka ilmenee aina välillä, eteenkin lämpimällä koneella on tuo ``nytkyttäminen``. Autona siis toimii golf iv gti -02 AUM koneella. Välillä kone ahtaa normaalisti ja ahdot nousee 1bar:iin (karalan softa).

Sitten otetaan esim reipas kiihdytys 80km -> 100km vitos vaihteella, ahdot nousee hiukan ylitse 1bar ja auto alkaa nykimään, jonka jälkeen ahdot tippuu sinne 0,3-0,5 bar tiennoille.
Vauhdin kun laskee taas ja kiihdyttää uudelleen voi olla että jaksaa nostaa ja pitää ahdot tai sitten ei.

Eli oisiko kyseessä tämä n75? Sanotaan heti lähteissään vikakoodeja en ole vielä saanut luettua.

Kiitos ja anteeksi. -hatti-

haisuhatti
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.2.2010 17:35

ViestiKirjoittaja haisuhatti » 18.4.2011 18:17

Nonii, vastaan tähä itse sitte :)

Elikkä tuossa viikoloppuna lähestyin koto pihaa nii auto alkoi nykimään pienillä kierroksilla. En enää iltasella kurkannu konehuoneesee ,mutta aamulla aloin selvittämään että mikä siellä on.

Tuloksena löytyi halennut huohotinputki. Luulen että siitä on johtunut itselläni aikaisempi ongelma. Edittaan tätä keskiviikkona kun saan uuden putken käsiini. (Jouduin tilaamaan autotarvikkeella ryöstö hintaan 70e)

Edit: Uus huohotinletku asennettu paikalleen ja ei muutosta, samaa nykimistä ja ei kestä nostaa ahtoja. Kaiken lisäksi moottorin vikavalo syttyi (käynnistin 10 kertaa, eikä lähtenyt pois. Auto menossa huomenna pajalle vikakoodien lukuun.

Edit2: Puolavikahan se siellä! Puola, puola... nojoo, nyt toimii :)

Kiitos ja anteeksi.

Tonyribas
-
Viestit: 9
Liittynyt: 4.6.2009 9:58

ViestiKirjoittaja Tonyribas » 28.4.2011 7:57

Lainataan topikkia

Auto on skoda Octavia RS 1.8t koneella(AUQ).
Ongelmat alkoivat kun kävin päivittämässä alkuperäisen softan erääseen virisoftaan.

Penkissä auto löi limp moden päälle kun ahdot nousi n.1 tuntumaan. Syyksi epäiltiin Bypass venttiiliä. 17705 vikakoodia pukkasi, pressure drop between turbo and throttle valve.

Nyt autoon on vaihdettu uusia Bypass, N75, MAF sekä painetesti suoritettu ja tuntuis kilon paneet pysyvän hyvin sisällä.
Ongelma on muuttunut niin että nyt kun kolmosella lähtee kiihdyttämään niin ahtdot nousee enää n 0.8 tuntumaan jonka jälkeen ahdot humppaa hetken 0.7-0.8 väliä ennen kuin lyö limp modeen( ahdot 0.3).

Tyhjäkäynti on hieman huojuvaa ja pienillä kierroksilla ruuhka-ajossa tuntuu aina välillä pieniä nykäyksiä, ihan kuin kone pätkisi.

Missä voisi olla vikaa?

Miten tunnistaa viallisen puolan? voiko sen testata kotikonstein?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa