-91 Corrado G60 käyntiongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

-91 Corrado G60 käyntiongelmia

ViestiKirjoittaja Pheo » 27.4.2011 1:13

Otsikon kertovalla tekniikalla oleva corrado, tyhjäkäynti on sellasen ~1100. hyppii siitä välillä ~1500rpm ja sen jälkeen kierrokset tippuu ja kuulostaa että kone sammuisi mutta herää siinä ~800rpm kohdilla takas eloon ja jatkaa tätä kunnes tahtoo itse lopettaa.
lisäksi kun kiihdyttää esim. 2 vaihteella 75% kaasulla niin kone alkaa yskimään.
lisäinfoksi: tankissa on talven yli seisseet bensat sekä vähän huonokuntoset tulpat.
tulpat on tulossa uudet ja freesiä bensaa kanssa.

voisko koko ajan päällä oleva ryyppy aiheuttaa tän? mitenkä testata/ havaita että ryyppy ois koko ajan päällä?

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 27.4.2011 10:30

voisi olla myös isv, ainakin tuohon tyhjäkäyntiin... searchiin hakusanaksi isv tai lisäilmaventtiilii, pitäisi tekstiä kyllä löytyä.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 27.4.2011 20:22

tekstiä kyl löyty mut auttakaa ny tyhmää ku en oikeen tajunnu et mitä pitäis ettiä/säätää siältä.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.4.2011 20:57

Mulla pomppi tolleen kierrokset kun kaasuläppäkotelosta se tyhjäkäyntiruuvi oli kieponut omiaan auki... Sen o-rengas oli aika valmis...

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.4.2011 20:57

Ei ruiskuautoissa enää erillistä ryyppyä ole. Imuvuotoa veikkaisin tai sitten tuota ISV venttiiliä. Kannattaa käydä läpi kaikki ne imusarjaan tulevat kumiletkut ettei ole halkeamia ja katsoa, että ECU letku lähtee oikeasta paikasta, mikä on kaasuläppärungon takaa ylempi/apparin puoleinen nippa.

ISV venttiilin voit testata vaikka niin, että otat sen pois ja tulppaat reiän. Tyhjäkäynti kylmänä on huonompi, mutta sen pitäisi käydä tasaisesti. Jos ongelma häviää niin sitä venttiiliä voi koittaa uittaa yön yli liuttimessa ja toivoa että se korjaa ongelman tai ostaa ehjän. Siitäkään ei voi säätää mitään.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 30.4.2011 22:46

Joo tänään tuli otettua toi ISV venttiili irti ja vähä putsailin sitä kaasarinputsaus aineella ja kierrokset on nyt sellasta tasasta 1000rpm. ei enää seilaa ainakaan mitä pikasesti kerkesin käytteleen sitä.
Juvonen, kiitoksia neuvosta. Pitää huomenna kokeilla tuotakin

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 30.4.2011 23:22

Niin ja se varoitus vielä, että älä irroittele sen ISV venttiilin johtoa koneen käydessä. Se saattaa rikkoa ECUn, näin jossain on varoiteltu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa