Autosta katosi eilen tehot motarilla (ei savua, ei hälyjä, ei epäilyttäviä ääniä), ja VAG-COM näyttäisi vian olevan mahdollisesti turbon ohjuaspuolella. Pienen googlauksen perusteella vika voisi olla viallinen N75 (ASZ:ssa (-01) on ilmeisesti "musta boksi" joka hoitaa N75:n ja jonkun toisen komponentin tehtäviä?), tai tukkeutuneet kanavat turbon puolella (joku ehdotti juuttuneita siipiä). Olisko tossa jotain mitä voisi itse tarkistaa/tehdä ennen pajalle vientiä?
Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
76
VIN: WVWZZZ1JZ2W325686 Mileage: 332250km/206450miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Part No: 038 906 019 FG
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1470
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
WVWZZZ1JZ2W325686 VWZ6Z0A3797890
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Valvoja: ffp jäsenet
jumisiivet selviää sillä, että otat turbon siipiä liikuttelevalta alipainekellolta letkun irti ja tulppaat sen. sitten täyskaasu kiihdytys ja jos menee vikatilaan niin todennäköisesti siivet jumii ja turbon joutuu ottaan pöydälle. jos taas auto ei kulje mihinkään ja ei ala ahtamaan niin todennäköisesti menee säätämällä kuntoon (vag-commilla vertailla pyydetyn ja toteutuneen ahdon eroa ja säätää kellon ja tbon välistä tankoa).
ja asiasta toiseen, näitä vnt-jumi/yliahto/n75 topicceja syntyy niinkuin sieniä sateella, niin joku mode vois tehdä kokoelman näistä ja jumittaa tuohon tiisselitopikin ylälaitaan...
ja asiasta toiseen, näitä vnt-jumi/yliahto/n75 topicceja syntyy niinkuin sieniä sateella, niin joku mode vois tehdä kokoelman näistä ja jumittaa tuohon tiisselitopikin ylälaitaan...
Yhden "porkmisen" ja korjaamoreissun jälkeen vika on edelleen päällä (ahtopaineet irroittivat ilmeisesti yhden ahtoputkista..). Nyt parkkiksella diagnostoitu alipainepumpulla, että alipainekellolle menevä letku ei pidä painetta ollenkaan, ja moottorin ollessa käynnissä vagcomin N75 output test jaksaa liikuttaa siipien säätölinkkua tollaset 3 - 5 mm.
Onko tota alipainekellon puoleista letkun päätä mahdollista irroittaa mitenkään testausta varten irroittamatta koko turboa, vai onko todennäköisempää että alipainekellon kalvo on puhjennut?
Onko tota alipainekellon puoleista letkun päätä mahdollista irroittaa mitenkään testausta varten irroittamatta koko turboa, vai onko todennäköisempää että alipainekellon kalvo on puhjennut?
Samaa vikakoodia antaa täälläkin Passatin kanssa, satunnaisesti. Menee välillä useita viikkoja/kuukausia ettei tiedä mitään koko viasta. Sitten saattaa monta kertaa peräkkäin vetää vikatilaan, kunnes taas loppuu.
Searchilla yritin etsiä N75:sen vastusarvoja, useassa paikassa löytyi ohjeeksi n.35ohm mutta omasta antaa vain 16ohm. Olisiko tuo sitten sökö kun ei ole kuin pari vuotta vanha?
Vag-comilla N75 Output testillä turbon kellon tanko liikkuu vajaa 2cm. Tuolla julllin menetelmällä eli alipaineletku irti turbolta kone ei vedä eikä mene vikatilaankaan joten menisikö tosiaan tankoa säätämällä taas jatkossa? Mitäs arvoja tuolta vag-comilla sitten pitäisi seurata?
Searchilla yritin etsiä N75:sen vastusarvoja, useassa paikassa löytyi ohjeeksi n.35ohm mutta omasta antaa vain 16ohm. Olisiko tuo sitten sökö kun ei ole kuin pari vuotta vanha?
Vag-comilla N75 Output testillä turbon kellon tanko liikkuu vajaa 2cm. Tuolla julllin menetelmällä eli alipaineletku irti turbolta kone ei vedä eikä mene vikatilaankaan joten menisikö tosiaan tankoa säätämällä taas jatkossa? Mitäs arvoja tuolta vag-comilla sitten pitäisi seurata?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 67 vierailijaa