Golf 1:seen helpoin tapa tehdä ruiskulle bensasysteemit?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1:seen helpoin tapa tehdä ruiskulle bensasysteemit?
Olen laittamassa 1 golffiin ventosta peräisin olevaa yksipisteruutallista tekniikkaa kaikkineen päivineen. Kuinka olisi helpoin ja järkevin tapa toteuttaa bensapuoli. Itsellä on Diesel golffin tankki, onko siinä mitään potentiaalista helpotusta projektiin. olen mielessäni aikonut asentaa venton tankista pumppuhässäkän golffin tankkiin , mutta en ole vielä perehtynyt asiaan että sopiiko se sinne. Tässä olisi ainakin sähköt keskenään sopusoinnussa koska ventosta tulee kaikki sähkötkin autoon kojetaulua myöten (suunnitelmat voi muuttua)Tämä näin koska autossa on ajonesto ja se syrjäyttäminen ei kai olekaan niin yksinkertainen ja olisihan se jatkossa ehkä hyväkin olemassa???
En ole paremmin toimivaa kaasaria tavannut kuin 2E-sarjan pierpurgit, toki nekin kaipaavat huoltoa kun antiikkiesineitä ovat. Mitään lisäarvoa ei jälkiasennusweberillä saavuteta. Hirveä legenda vaan syntynyt tuosta pierpurgin huonoudesta, kun jotkut kädettömät eivä ole saaneet rikkinäisiä pelaamaan, imho.
^Komppaan ylläolevaa, kyllä siitä täysin toimivan kaasuttimen saa kun vähän viitsii vaivaa nähdä. Taloudellinenki on, aiempi mk1 1,8 meni matkaa ihan helposti alle 7 litraan vaikkei juuri säästellyt. Ja varakaasareita saa kaljalootan hinnalla. Toimivan 1.ruiskusysteemin laittaminen on aikamoinen savotta, ja tosiaanki mk1 K-Jetin roippeita tuskin tulee jokanurkalla enää vastaan ja niiden painetuotto on ~5 kertainen mitä 1.ruisku tarvii.
Dieselin tankki ja pa-linjat käyvät suoriltaan kaasaritekniikan kanssa, ja mikäli auton sähköt ovat vm.83 eli lattasulakkeilla, niin mk2 2E2-kaasariversion (vm.84-89) konehuoneen johtosarja on yhdellä töpselillä ja parilla irtopiuhalla aivan napsauta kiinni-juttu mk1 sulaketauluun.
Dieselin tankki ja pa-linjat käyvät suoriltaan kaasaritekniikan kanssa, ja mikäli auton sähköt ovat vm.83 eli lattasulakkeilla, niin mk2 2E2-kaasariversion (vm.84-89) konehuoneen johtosarja on yhdellä töpselillä ja parilla irtopiuhalla aivan napsauta kiinni-juttu mk1 sulaketauluun.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kyllä minulla kaikki pierupurkit ovat kylmänä lähteneet nätisti käyntiin (sekä jääneet käymään ilman kikkailuja), ja tosiaan eipä se polttoainetalouskaan sen huonompi ole. Pierpurgin 2E-sarja kun käytännössä kuuluu viimeisimpiin kaasutinmalleihin mitä koskaan tehtiin, niin siinä on kaikki aika hyvin kunnossa.
Mutta joillekkin se ruisku on vain sellainen pakollinen saatava, se on sitten ihan toinen asia. Tämä oli vaan vaihtoehtoinen näkökulma, että kannattaa miettiä onko siinä ruiskussa tässä tapauksessa yhtään mitään järkeä.
Mutta joillekkin se ruisku on vain sellainen pakollinen saatava, se on sitten ihan toinen asia. Tämä oli vaan vaihtoehtoinen näkökulma, että kannattaa miettiä onko siinä ruiskussa tässä tapauksessa yhtään mitään järkeä.
Täytyy tässä vielä projektin edetessä miettiä järkevintä ratkaisua. Onko 2- korisissa yksipisteruiskuissa ulkoisia bensapumppuja? Mietinnässä on myös ollut seuraavanlainen systeemi. Tutulla olisi myynnissä kr kone kaikilla apulaitteilla. Kunnosta ei ole mitään tietoa, joten ajatuksena on käynyt mielessä että käyttäisin moottorissa hyväkuntoisen adz lohkon (ventosta) ja yläkerraksi kr hilppeet. Foorumilta kyllä löytyy jutustelua tältä asian tiimoilta. Tämähän olisi huomattavasti helpompi asentaa kuin yksipisteruisku ja olisihan siinä hevoset kohillaan, jos vain kansi ja lohko sopii yhteen. Öljyruutat kait olisi poikaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa